Dersin Amacı: |
Afet ve Acil durumlarda davranış şekilleri hakkında bilgi sahibi olmak ve deneyim kazanmak/Afetlerin İnsan psikolojisi üzerindeki etkilerini ve afet sonrası psikososyal müdahale hakkında bilgi sahibi ve tecrübe sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği: |
Psikolojiye Giriş, Dersin Tanıtılması ve Afet ile ilişkilendirme, Afet Sonrası Psikolojik Müdahale Programı, Travma sonrası stres bozukluğu, İkincil dolaylı Travma, Travmatik Yaşantının Psikolojik Değerlendirmesi, Kayıp ve Yas Döneminin Yönetilmesi, Travma sonrası Büyüme ve Gelişme, Çocuklarda ihmal ve istismar, afet ve salgın hastalıklar, Afet ve Göç, Afetin diğer incinebilir gruplara( Yaşlı, engelli…) etkisi yönetilebilirliği. Afetle Başa çıkma yolları |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel bir bakış
Dersin 14 haftalık izlencesi anlatılır.
Dersin ana hatları ile nasıl işleneceği ve değerlendirme yöntemleri anlatılır.
|
ders kitabı |
1) |
Final sınavı ile öğrencinin değerlendirilmesi
Final sınavı |
|
2) |
Psikolojiye giriş/Dersin tanıtılması ve Afet ile ilişkilendirme |
ders kitabı |
3) |
Afet sonrası psikolojik müdahale programı /Afet ve Çocuklar |
ders kitabı, videolar |
4) |
Akut stres bozukluğu/Travma sonrası stres bozukluğu |
vaka örnekleri, videolar |
5) |
İkincil dolaylı travma(Afetten etkilenme düzeyleri,yardım çalışanları) |
ders kitabı, araştırma materyalleri ,videolar |
6) |
Travmatik yaşantının psikolojik değerlendirmesi |
olgu sunumları |
6) |
Kayıp ve yas ve bu dönemin yönetilmesi |
olgu sunumları |
7) |
Travma sonrası büyüme(gelişme ) |
ders kitabı |
9) |
• Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi.
• Yarıyıl Sınavı
|
|
10) |
Travma sonrası büyüme(gelişme ) |
olgu sunumları |
11) |
Afet ve salgın hastalıklar |
olgu sunumları, video ve film |
12) |
Afet ve Göç |
video, ders kitabı, film |
13) |
Afetin diğer incinebilir gruplara(Yaşlı,engelli …) etkisi ve yönetilebilirliği |
video,ders kitabı |
14) |
Afetle Başa çıkma yolları
Afet olgusundan alınacak dersler ve afet sonrası yaşantının devamı
Afet olgusu ile baş etme yöntemleri.
|
video |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|