Acil Durum ve Afet Yönetimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | AAY205 | ||||||||
Ders İsmi: | Afetlerden Korunma ve Önleme Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEVTAP EZER AY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SEVTAP EZER AY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Ortaya çıkabilecek felaketler hakkında bilgi edinmek 2. mevcut projedeki yönetmelikleri okuma yeteneği 3. Afetler sonrası hasarları tespit etmek ve hasarı gidermek için kullanılan yöntemleri öğrenmek ve hasar sonrası hasar giderilmesine yönelik yöntemleri öğrenmek 4. İç tasarım projelerinde beceri kazanmak için mevcut düzenlemeleri uygulamak 5. Afetlerden korunma için tüm aktif ve pasif sistemler üzerinde bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği: | Erken uyarı sistemleri, afetleri önleme yöntemleri, Planlama, risk yönetimi, tehlike analizi, bireysel ve toplumsal önlemler, mevzuatlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği ve ders içeriği Müfredatın İncelenmesi | |
2) | Doğal afetler, yapılı çevrenin afet önleme tedbirleri, afet kontrolü Doğal afetler, yapılı çevrenin afet önleme tedbirleri, afet kontrolü Doğal felaketler, yapılı çevrenin afet önleme tedbirleri, afet kontrolü | Tartışmalar ve eleştirel düşünme egzersizleri |
3) | Yapılan çevre, afet yönetimi düzenlemeleri ve ajanslar Dahili çevre, afet yönetimi düzenlemeleri ve kurumları hazırlamak Yapılan çevre, afet yönetimi düzenlemeleri ve ajanslar hazırlama | sunum |
4) | Binaların yangından korunmasına ilişkin düzenlemeler /Binaların yangından korunması hakkında yönetmelik | sunum |
5) | Binaların yangından korunmasına ilişkin yönetmelikler | sunum |
6) | Türkiye'de geçerli olan deprem yönetmeliklerinin incelenmesi | sunum |
7) | Türkiye'de geçerli olan deprem yönetmeliklerinin incelenmesi | inceleme |
8) | Binaya hasar tespitinde deprem yöntemleri ve müdahale yöntemleri | video |
9) | vize sınavı | |
10) | Binaya hasar tespit etmek için deprem yöntemleri ve müdahale yöntemleri | Örnek çalışmalar |
11) | Binaya hasar tespitinde deprem yöntemleri ve müdahale yöntemler | video |
12) | Doğal Afetlerde Başarılı Ülke Deneyimleri | örnek çalışmalar, video |
13) | Afet Zararlarını Azaltmanın Temel İlkeleri | video, sunum |
14) | Sismik Risk Belirleme Ve Zarar Azaltma Çalışmaları | video, sunum |
15) | Afetlere Hazirlik Ve Zarar Azaltma –Yangin-sel | video |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Eğitmenin ders notları |
Diğer Kaynaklar: | 1. Acil durum ve afet yönetimi ile İlgili Yönergeler, Genelgeler, Tebliğler. 2. AFET VE ACİL DURUMLARA İLİŞKİN TEMEL MEVZUAT, AFAD Başkanlığı,Mart 2015 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
5) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Seminer | |
Teknik gezi | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 80 |
Uygulama | 16 | 80 |
Toplam İş Yükü | 160 |