Yerel Yönetimler (Uzaktan Eğitim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UMISL201 | ||||||||
Ders İsmi: | İletişim Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; iletişim kavramı ve iletişim süreci, sözel iletişim, sözsüz iletişim, bireylerarası iletişim, grup iletişimi ve örgüt içi iletişim, kitle iletişimi, çevrimiçi iletişim, uluslararası ve kültürlerarası iletişim hakkında temel bilgiler vermek, |
Dersin İçeriği: | İletişim, İletişimin Önemi, İletişimin Amaçları, İnsanlarla iletişimin önemi, İletişim Süreci ve Öğeleri, İletişim İlkeleri, İletişim Bağlamı,Konuşmanın Tanımı ve Önemi, Konuşma, Kültür ve Toplum,• İyi Bir Konuşmacının Sahip Olması Gereken Özellikler, İyi Bir Konuşmanın Stratejisi, Sahne Korkusu, Sözsüz İletişim, yazılı iletişim ve sözsüz iletişim, Çevre ve Kalabalık, Vücut Dili, Duruşu ve Jestler, Çekicilik ve Güzellik, Ses Kodları ve Susma, Bireylerarası İletişim, Bireylerarası İletişim Modelinin önemi, Bireylerarası İletişimin İlkeleri, Bireylerarası İletişimde Mesajların Yapısı, Bireylerarası İletişimde Dinlemenin Önemi, Bireylerarası İletişimde Çatışma, Grup Kavramı, Grup İletişimi, Örgüt Kavramı, Örgüt İçi İletişim, Çevrimiçi İletişim , |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim, İletişimin Önemi, | |
2) | İletişimin Amaçları | |
3) | İletişim Süreci ve Öğeleri, İletişim İlkeleri, İletişim Bağlamı | |
4) | Konuşmanın Tanımı ve Önemi, Konuşma, Kültür ve Toplum | |
5) | Sözsüz İletişim | |
6) | Yazılı iletişim | |
7) | Sözlü iletişim | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Vücut Dili, Duruşu ve Jestler, | |
10) | Bireylerarası İletişim | |
11) | Bireylerarası İletişimin İlkeleri, Bireylerarası İletişimde Mesajların Yapısı, | |
12) | Bireylerarası İletişimde Dinlemenin Önemi, | |
13) | Grup Kavramı, Grup İletişimi, Örgüt Kavramı, | |
14) | Örgüt İçi İletişim, Çevrimiçi İletişim , | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Genel İletişim Kavramlar ve Modeller, 7.Baskı Doç.Dr.Hasan Tutar M.Kemal Yılmaz Seçkin Yayınevi,2010 ISBN 9750211140 Etkili İletişim Teknikleri Prof.Dr.Erhan Eroğlu Doç.Dr.Murat Ataizi Doç.Dr.N.Aysun Yüksel Prof.Dr.A.Haluk Yüksel Açıköğretim Fakültesi Yayını,2013 ISBN 978-975-06-1451-4 |
Diğer Kaynaklar: | İletişim Donanımları, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 1 |
3) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 4 |
4) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 1 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 4 |
Ders | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 590 |