Dersin Amacı: |
Bu derste, yerel makamlar ve ilgili kanun ve yönetmelikleri ve bunların uygulamaları anlatılacaktır. Bu derste Yerel Yönetim Birimleri, belediyeler, büyükşehir belediyeleri, belediye kanunları hakkında bilgi verilir. |
Dersin İçeriği: |
Yerel Yönetim Kurumlarının Açıklanması
Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve Belediye Kanunu
Yerel Yönetim Seçimi Süreci
Belediye Meclislerinin Belirlenmesi
Yeniden Yapılanma ve Bilim İşleri Belediyesi görevleri, Çevre Müdürlüğü
Belediyelerin Görevleri, Özel Sekreter, Yazı İşleri Müdürü, Halkla İlişkiler, Kültür ve Sosyal Hizmetler
İl Özel İdareleri ve Kaymakamlık, Merkezi Yönetim, Yerel Yönetim İlişkileri
Sosyal belediye, belediye hizmeti, katılımcı belediye, eko-belediye modelleri.
Yönetişim Kavramı ile Yerel Yönetimler Arasındaki İlişki Yerel Gündem 21 Yerel Yönetimler Süreci ve AB Kent Konseyleri, Kadın Konseyleri, |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yerel Yönetim Kavramı |
|
2) |
Yerel Yönetim Kurumlarının Açıklanması |
|
3) |
Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve Belediye Kanunu |
|
4) |
Yerel Yönetim Seçimi Süreci |
|
5) |
Belediye Meclislerinin Belirlenmesi |
|
6) |
Yeniden Yapılanma ve Bilim İşleri Belediyesi görevleri, Çevre Müdürlüğü |
|
7) |
Belediyelerin Görevleri, Özel Sekreter, Yazı İşleri Müdürü, Halkla İlişkiler, Kültür ve Sosyal Hizmetler |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
İl Özel İdareleri ve Kaymakamlık, Merkezi Yönetim, Yerel Yönetim İlişkileri |
|
10) |
Sosyal belediye, belediye hizmeti, katılımcı belediye, eko-belediye modelleri. |
|
11) |
Yönetişim Kavramı ile Yerel Yönetimler Arasındaki İlişki |
|
12) |
Yerel Gündem 21 Yerel Yönetimler Süreci ve AB |
|
13) |
Kent Konseyleri, Kadın Konseyleri, |
|
14) |
Kent Konseyleri, Kadın Konseyleri, |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
1 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |