Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilere etik davranışlar konusunda fikir verme amacı gütmektedir. Etik davranışların uygulanması konusunda, bireysel, örgütsel ve toplumsal olarak ele alınan kavramlardan yararlanılmakta ve iş etiği açısından incelemeler yapılmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bireysel Etik, 1960’larda İş Etiği Tanımı ve Kapsamı Üzerinde Değerlendirme Yapılması, 1970’lerde İş Etiği Tanımı ve Kapsamı Üzerinde Değerlendirme Yapılması, 1980’lerde İş Etiği Tanımı ve Kapsamı Üzerinde Değerlendirme Yapılması,1990’larda İş Etiği Tanımı ve Kapsamı Üzerinde Değerlendirme Yapılması, 2000’lerde İş Etiği Tanımı ve Kapsamı Üzerinde Değerlendirme Yapılması, Bugün İş Etiği Tanımı ve Kapsamı Üzerinde Değerlendirme Yapılması
İş Etiğinde İşletmelerin Yeri ve Önemi, İş Etiğinde Güncel Konular, İş Etiğinin Diğer Unsurlarla Bağlantısı, İş Etiğinde Bireyin ve Toplumun Yeri ve Önemi, İş Etiğinde Bireyin ve Toplumun Yeri ve Önemi, Örgütlerde Etik Davranışları Etkileyen Etkileme Taktiklerine Bakış, Etik Davranışlarla İlgili Örnekler,
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bireysel Etik |
|
2) |
İş Etiği Tanımı ve Kapsamı Üzerinde Değerlendirme Yapılması |
|
3) |
1970’lerde İş Etiği Tanımı ve Kapsamı Üzerinde Değerlendirme Yapılması, |
|
4) |
1980’lerde İş Etiği Tanımı ve Kapsamı Üzerinde Değerlendirme Yapılması |
|
5) |
1990’larda İş Etiği Tanımı ve Kapsamı Üzerinde Değerlendirme Yapılması |
|
6) |
2000’lerde İş Etiği Tanımı ve Kapsamı Üzerinde Değerlendirme Yapılması, |
|
7) |
Bugün İş Etiği Tanımı ve Kapsamı Üzerinde Değerlendirme Yapılması |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
İş Etiğinde İşletmelerin Yeri ve Önemi, |
|
10) |
İş Etiğinde Güncel Konular, İş Etiğinin Diğer Unsurlarla Bağlantısı, |
|
11) |
İş Etiğinde Bireyin ve Toplumun Yeri ve Önemi, |
|
13) |
İş Etiğinde Bireyin ve Toplumun Yeri ve Önemi, Örgütlerde Etik Davranışları Etkileyen Etkileme Taktiklerine Bakış, |
|
14) |
Etik Davranışlarla İlgili Örnekler, |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
3 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
4 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
3 |