Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere dersin sonunda klasik uygarlığın gelişim çizgilerini net bir şekilde kavramalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin insan deneyiminin bütününden haberdar olmasını sağlamak için tasarlanmıştır ve bu nedenle, ekonomik, sosyal, siyasal, dini, kültürel, entelektüel ve teknolojik gelişmelere odaklanmıştır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders tarih öncesi kökenlerden erken orta çağların sonuna kadar dünya uygarlıklarını inceleyecektir. Ders, tarih öncesi çağlardaki gelişmeleri ve ardından Mezopotamya, Mısır, Hindistan, Çin'deki en eski uygarlıkların ortaya çıkışını ve Avrasya'ya yayılmasını inceler. Yunan, Roma, Hint, Çin ve erken Bizans İmparatorlukları gibi Batı Klasik uygarlıklarının başarıları da dikkate alınır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Early Civilizations |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
2) |
Sümerler |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
3) |
Mesopotamian Civilisations 1 |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
4) |
Mezopotamya Uygarlıkları 2 |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
5) |
Anadolu Uygralıkları 1 |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
6) |
Anadolu Uygarlıkları 2 |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
7) |
Greek Civilization |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
8) |
Mısır Uygarlığı |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
9) |
Hellenistik Uygarlığın yayılması |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
10) |
Roma Uygarlığı |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
11) |
Ortaçağ Avrupası |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
12) |
Ortaçağ Avrupası 2 |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
13) |
Çin |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
14) |
Hindistan |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
15) |
Türk ve Moğol Fetihlerinin Etkileri |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
16) |
Keşifler Öncesi Avrupa |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
Ders Notları / Kitaplar: |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara.
-W. McNeill, Avrupa Tarihinin Oluşumu, Külliyat Y., 2008, İstanbul.
-C. Tilly, Avrupa'da Devrimler, Afa Y., 1995, İstanbul.
-C. Ponting, Dünya Tarihi, Alfa Y., 2011, İstanbul.
-J. C. Davis, İnsanın Hikayesi, İş Bankası Y., 2005, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: |
-W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir. |
|
2) |
Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2). |
|
3) |
Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
4) |
Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir. |
|
5) |
Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
6) |
Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir. |
|
7) |
Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir. |
|