Lojistik ve Taşımacılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISLT102 | ||||||||
Ders İsmi: | Yönetim ve Organizasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TANDOĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DENİZ SÖNMEZ Dr.Öğr.Üyesi BEYZA TOKSOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yönetim ve organizasyondaki temel kavramlar, modeller ve teoriler; yönetimsel düşüncenin evrimi; yönetimin planlama, organize etme, yönetme ve kontrol etme fonksiyonları; organizasyon yapısı ve tasarımı; organizasyonda iç sistemler; organizasyon ve çevresi; organizasyon uyumu; organizasyon kültürü; organizasyon performansı; sosyal sorumluluk ve etik; yönetimsel karar verme; liderlik teorileri ve uygulamaları hakkında öğrencilere ışık tutmaktır. |
Dersin İçeriği: | Yönetim ve organizasyonda temel kavramlar, modeller ve teoriler; yönetimsel düşüncenin evrimi; yönetimin planlama, organize etme, yönetme ve kontrol etme fonksiyonları; organizasyon yapısı ve tasarımı; organizasyonda iç sistemler; organizasyon ve çevresi; organizasyon uyumu; organizasyon kültürü; organizasyon performansı; sosyal sorumluluk ve etik; yönetimsel karar verme; liderlik teorileri ve uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Ders izleğini açıklar. • Yönetim kavramını tanımlar. • Organizasyon kavramını açıklar. | |
2) | • Analiz birimi kavramını açıklar. • Değişken ve parametre kavramlarını tartışır. • Hipotez kavramını tanımlar. • Ölçek geliştirme kavramını açıklar. | Bir sonraki haftanın konusunun okunması. Koçel, 2010 s.3-32 |
3) | • Yönetim kavramını açıklar. • Yöneticilik unsurunu tanımlar. • Organizasyon unsurunu açıklar. • Davranış kavramını açıklar. | Bir sonraki haftanın konusunun okunması |
4) | • Eğitim unsurunu açıklar. • Yetiştirme kavramını tanımlar. • Geliştirme kavramını tanımlar. | Bir sonraki haftanın konusunun okunması. Koçel, 2010 s.76-89 |
5) | • Karar modelleri ve karar vermede rasyonellik konusunu açıklar. • Çerçeveleme etkisini açıklar. • Karar verme ve kültür ilişkisini açıklar. | Bir sonraki haftanın konusunun okunması. Koçel, 2010 s.99-130 |
6) | • Planlama sürecinin başlangıcıni açıklar. • Amaç ve hedeflerin belirlenmesini tartışır. • Amaçlara ulaştıracak alternatif yolların belirlenmesini açıklar. | Bir sonraki haftanın konusunun okunması. Koçel, 2010 s.131-146 |
7) | Vize Sınavı | Vize sınavına hazırlık. Vize konularının okunması. Koçel, 2010 s.154-167 |
8) | • Organizasyon yapılarını belirleyen unsurları açıklar. • İş bölümü ve uzmanlık konularını açıklar. • Departmanlaşma kavramını tanımlar. • Emir-komuta zincirini açıklar. | Bir sonraki haftanın konusunun okunması. Koçel, 2010 s.175-186 |
9) | • Mesleki unvanları açıklar. • Örgütsel unvanları tanımlar. • Kadro unvanlarını açıklar. | Bir sonraki haftanın konusunun okunması. Koçel, 2010 s.186-198 |
10) | • Bilimsel yönetim yaklaşımını tanımlar. • Bürokrasi yaklaşımını açıklar. • Hawthorne araştırmalarını tanımlar. • Sistem yaklaşımını açıklar. • Woodward araştırmasını açıklar. | Bir sonraki haftanın konusunun okunması. Koçel, 2010 s.205-334 |
11) | • Uyum yaklaşımlarını açıklar. • Toplam kalite yönetimi anlayışını tanımlar. • Organizasyonların yeniden yapılandırılmalarını tartışır. | Bir sonraki haftanın konusunun okunması. Koçel, 2010 s.345-458 |
12) | • Kaos teorisini açıklar. • Yönetim labirentinin başlıca unsurlarını tanımlar. • İletişim sürecinin unsurlarını açıklar. | Bir sonraki haftanın konusunun okunması. Koçel, 2010 s.473-544 |
13) | • Güç kaynaklarını açıklar. • Liderlik teorilerini açıklar. • Gruplararası ilişkiler ve çatışmaları tartışır. | Bir sonraki haftanın konusunun okunması. Koçel, 2010 s.551-659 |
14) | • Çatışma türlerini açıklar. • Çatışma çözümleme yollarını tanımlar. • Örgütsel çatışma yönetimi sürecini açıklar. | Final sınavına hazırlık. Koçel, 2010 s.645-667 |
15) | Final Sınavı | Final sınavına hazırlık. Koçel, 2010 s.3-667 |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof.Dr.Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 12. Baskı, 2010 ISBN: 6053331391 |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. | |||||||||||||||||
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar | |||||||||||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | |||||||||||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | |||||||||||||||||
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | |||||||||||||||||
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | |||||||||||||||||
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | |||||||||||||||||
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | |||||||||||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | |||||||||||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | |||||||||||||||||
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | |||||||||||||||||
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | |||||||||||||||||
7) Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | |||||||||||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | |||||||||||||||||
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | |||||||||||||||||
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | |||||||||||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. | |||||||||||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. | |
1) | Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | |
3) | İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | |
3) | İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | |
4) | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | |
4) | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | |
6) | Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | |
6) | Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | |
7) | Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | |
8) | Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | |
8) | Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 75 |
Proje | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 |
Final | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü | 174 |