Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Türkiye’de ve Dünyada Gazete Ve Haberciliğin Gelişim Tarihi/ Haber Teknoloji İlişkisi / Yeni Dünyanın Yeni Gerçekleri |
|
2) |
Gazeteci Nasıl Düşünür? Medya Tanımları ve Çeşitleri / Haber Nedir? Haber Nasıl Olur? / 5 N 1 K Nedir? / Yazı İşleri Haber Nasıl Seçilir? / Haberde Kullanılacak Görsellerin Seçimi / Haber Olma Araçları: Basın Toplantıları / Şirketler Ne Zaman Haber Olur? Medya İçin Önemli Olan Nedir? Medya Alışkanlıkları / Canlı Yayınlar, Telefonla Yayına Bağlanma / Ve Röportajlar / Basın Gezileri / |
Video / https://www.youtube.com/watch?v=dO2LWKpeyI8 |
3) |
Sosyal Medya Çağı / Sosyal Medya ve Yönetimi / İşlevleri / Sosyal Medya Neden Önemli Bir Kaynak? Sosyal Medyada Ve İnternette Görünürlüğünüz Nasıl Artar? / Sosyal Medyada Olmak Şirkete Nasıl Bir Avantaj Sağlar? Blog Yazılarının İşlevi Nedir? Paylaşımlar İnsanlarda Nasıl Bir İlgi Uyandırabilir? |
Video / Başkanın Adamları: https://www.youtube.com/watch?v=-eU4BFnuXmQ |
4) |
Facebook Yalan Newsfake / Chambrıdge Analitica Skandalı / Sosyal Medya Abd Seçimler, Brexit, Trump Ve Diğerleri |
https://www.yenisafak.com/video-galeri/yazarlar/heybetli-hikmetli-hkim-2186951
Sosyal medya algoritmaları nasıl işliyor? - DW Türkçe https://www.youtube.com/watch?v=z2f_aGUm4_I
Sosyal medya fikirlerinizi nasıl yönlendiriyor? - DW Türkçe
https://www.youtube.com/watch?v=IGqGJXaa1XI&t=30s
|
5) |
Küresel Köy" Kavramı Mcluhan / Jean Baudrillard'ın Medya Analizi / Chomsy Ve Medya Gerçeği |
Video / Kanada Salamı: https://www.youtube.com/watch?v=4jf8Bt4gD9Y |
6) |
Algılarımız Nasıl Oluşur? İnsanları Kim, Neden Ve Nasıl Yönlendirir? / Sosyal Medya Nedeniyle Dünya Daha Mı Kötüye Gidiyor / Algoritmalar Fikirlerimizi Nasıl Etkiliyor? |
Video: https://www.youtube.com/watch?v=BLZo_ILZhfk
https://www.youtube.com/watch?v=IGqGJXaa1XI |
7) |
Haber Ve Reklam Birbirine Neden Karışır? / İkilemin Olumsuz Sonuçları Ve Örnekleri / Reklamın Etik Sınırları Neresidir? |
|
8) |
Haberin Kaynağında Kestirilemez İnsan Davranışları
Öngörülemez İnsan Davranışları Ve Dönüşüm / Stanford Hapishane Deneyi / Milgram Deneyi / Toplumsal Ve Etkiler (Effect) Nelerdir? |
Video https://www.youtube.com/watch?v=PqFm-EcvNqY
https://www.youtube.com/watch?v=DTWk66LAAAQ
|
9) |
Medya-Sermaye İlişkileri
Çıkarlar, Sermaye Ve Reklam Kıskacında Medya Yönetimi / Reklam Ve İlan Baskısı Ve Yeni Medya Yönetimi |
Video/ Türkiye’den gazetecilik örnekleri: https://www.youtube.com/watch?v=KfaVUO5WWcU |
10) |
Medya Etiği
Medyanın Sorumlulukları / Ülke Ve Toplum Çıkarı Ve Sorumluluklar Kıskacında Medyanın Dili Ve Üslubu / |
Video: https://www.youtube.com/watch?v=loTIzXAS7v4 |
11) |
Medya Ve Kriz Yönetimi / Medya Aracılığıyla Krizi Nasıl Yönettiler?
Örnek Vakalar: Bp, Meksika Körfezi Faciasını Neden Yönetemedi? Mey İçki, Sahte Rakı Olayını Nasıl Yönetti Ve Krizi Nasıl Fırsata Çevirdi? Apple, Sosyal Medya Üzerinden Krizi Neden Yönetemedi? |
video: https://www.youtube.com/watch?v=XYdA55RJfwo |
12) |
Medya Ve Kurumsal İtibar Yönetimi: Yönetilemeyen İtibarlar / Şirket İmajını Yerle Bir Eden Etkinlikler / Markalar Ve Onların Kara Tarihi / Türkiye’den Ve Dünyadan İtibarlı Şirket Örnekleri / Şirketler Medyaya Neden İhtiyaç Duyar?/ |
|
13) |
İletişim Hataları / Kazaları: Yöneticinin Vücut Dili / Giyim Kuşamdan Renk Seçimine Tercihler / Gazeteciye Haber Bildirmenin Doğru Yolu / Medya-Şirket İlişkilerinin Hassas Yanları / Medya İle Paylaşılmaması Gereken Konular / İletişim Yollarının Kapalı Oluşunun Sonuçları |
Soma Maden Faciası sonrası toplantı / Youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=VCwSgs8qGro |
14) |
Medyanın Toplumsal Sorumlulukları / Kurumsal Sosyal Sorumluluklar / Kss Ve Yaratılan Katma Değer / Kss Ve Yapılan Yanlışlıklar / Basın Metni Nasıl Hazırlanır? / Basın Duyurusunun Kuralları / Halkla İlişkilerin Fonksiyonları/ İlkeler/ Pr Nerelerde Kullanılır? |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
5 |
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
4 |
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
3 |
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
5 |
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
5 |
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
5 |