Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, yeni medya hakkında genel bilgi ve tartışma. |
|
2) |
Yeni Medya Nedir Ne değildir makalesinin okunması ve tartışılması.
teknik ve kuramsal olarak Yeni medya hakkında sorulara temel anlamda cevap verebilmek. Yeni Medya kavramının tam olarak farklı görüşlerle açıklanması, yeni medya kavramında kuramsal boşlukların ortadan kaldırılmasına yönelik tartışma. Bu çalışmada bir taraftan medya kavramı kuramsal olarak açıklanırken diğer taraftan da yeni medya ne değildir sorularının cevapları verilip yeni tartışmalar açılmıştır. |
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of International Social Research Cilt: 9 Sayı: 45 Volume: 9 Issue: 45 Ağustos 2016 August 2016 www.sosyalarastirmalar.com Issn: 1307-9581
(PDF) YENİ MEDYA NEDİR NE DEĞİLDİR? WHAT IS NEW MEDIA OR NOT?. Available from: https://www.researchgate.net/publication/308721951_YENI_MEDYA_NEDIR_NE_DEGILDIR_WHAT_IS_NEW_MEDIA_OR_NOT [accessed Apr 11 2019]. |
3) |
Yeni Medya nedir sorusuna sokak röportajlarıyla cevap arama, toplumun yeni medya hakkında bilgi ve farkındalığını ölçme. Derse ait Youtube kanalında video paylaşımı. |
yok |
4) |
AR örnekleri ve viral pazarlama örnekleri inceleme ve tartışma. |
derse gelmeden AR ve VR örnekleri getirmek |
5) |
Philip K. Dick Ubik romanının tartışılması ve Yeni medya ile bağlantılarının farkedilmesi |
yok |
6) |
yeni medya dönemi gazetecilik, viral videoların kullanım alanları. yeni medya ve teknolojilerinin empati duygusuna kattıkları. |
TED talks |
7) |
Yeni medyada var olmanın iki hali ve bu duygunun nerede kullanıldığı ve kullanılabileceği. |
ilgili konuyla bağlantılı vaka analizleri |
8) |
vize |
yok |
9) |
Mutlu Binark çalışmalarının incelenmesi |
makale ve projeler
https://yenimedya.wordpress.com/tag/mutlu-binark/
|
10) |
sosyal sorumlulukta VR kullanımı öğrenci özgün çalışmaları |
yok |
11) |
snapchat incelemesi. snapchat çok hızlı yükselişi ve düşüşü, nedenleri. |
snapchat hakkında blog ve inceleme metinleri |
12) |
yeni medya teknolojileri kullanılarak en çok kullanılan reklam temaları |
yok |
13) |
yeni medya kapsamında etkililik ve yaratıcılık konularının incelenmesi ve örneklerle desteklenmesi. |
effie awards ve yaratıcı reklam örneklerinin getirilmesi |
14) |
internet üzerinden yayılan yalan haber sorunsalı, bunu engelleme ve anlama yolları |
yalan haberlerin internet üzerinden toplanıp getirilmesi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|