YMD102 Yeni Medyaya Girişİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar SosyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sosyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMD102
Ders İsmi: Yeni Medyaya Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencileri yeni medyanın temel bileşenleriyle tanıştırmak. Yeni medyayı geleneksel medyadan ayrıştıran en belirleyici özelliklerin öğrenciler tarafından ayırt edilebilmesini sağlamak. Multimedyanın yeni medya için öneminin içselleştirilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği: Yeni medyada, bilgi ve iletişim teknolojilerinin yaratıcı biçimde kullanılması.
Yeni medyanın toplumsal, ekonomik ve yönetsel süreçlerdeki rolü
Sosyal ağların incelenmesi. Sanallığının birey ve toplum üzerindeki etkileri ve bunun sonucu oluşan sosyalleşme dinamikleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yeni Medya alanında son gelişmeleri online ve offline kaynaklardan takip etme ve hakim olma, yeni medya alanını besleyen diğer disiplinlerden beslenmeyi öğrenme, fonksiyonel fayda sağlayacak araç gereç hakkında teorik ve pratik bilgilere giriş yapma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) -Yeni Medya ile ilgili edinilen kuramsal ve olgusal bilgileri kişisel üretiminde kullanabilme, var olan kampanyaları analiz edebilme, eleştirel yaklaşabilme. - Yeni Medya alanında edinilen bilgi ve becerileri kullanarak kampanya verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, pazarlama iletişimi sürecindeki sorunları tanımlayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Yeni Medya alanı ile ilgili öncü kişi ve oluşumlarla iletişim kurabilme, sorun ve sorularını yapıcı bir şekilde aktarabilme yetkinliği Güncel sorun ve durumlarla ilgili bilgilerini, kuramsal çerçevede öğrendikleriyle aynı düzlemde birleştirebilme, sorun çözmek veya bir kanıya varabilmek için eksik nicel ve nitel verilerini saptayıp tamamlayabilme yeterliliği kazanma Yeni medya bilgi ve deneyimlerini toplumsal sorumluluk bilinci ile birleştirip yaşadığı sosyal çevre için yapıcı projeler önerip uygulayabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Yeni medya alanında edindiği bilgilere eleştirel yaklaşma, değişim önerilerinde bulunma ve uygulama, bunun için öğrenme gereksinimlerini saptayabilme ve planlama yaparak hedefine ulaşma. Bu anlamda yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve bu yaklaşımı uygulamaya eğilim geliştirme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yeni medya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, Alanı ile ilgili etik, bilimsel değerlere uygun hareket etme ve karar alma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) yeni medya alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, portfolyo için üretim yapabilme. - Kriz iletişimi sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, yeni medya hakkında genel bilgi ve tartışma.
2) Yeni Medya Nedir Ne değildir makalesinin okunması ve tartışılması. teknik ve kuramsal olarak Yeni medya hakkında sorulara temel anlamda cevap verebilmek. Yeni Medya kavramının tam olarak farklı görüşlerle açıklanması, yeni medya kavramında kuramsal boşlukların ortadan kaldırılmasına yönelik tartışma. Bu çalışmada bir taraftan medya kavramı kuramsal olarak açıklanırken diğer taraftan da yeni medya ne değildir sorularının cevapları verilip yeni tartışmalar açılmıştır. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of International Social Research Cilt: 9 Sayı: 45 Volume: 9 Issue: 45 Ağustos 2016 August 2016 www.sosyalarastirmalar.com Issn: 1307-9581 (PDF) YENİ MEDYA NEDİR NE DEĞİLDİR? WHAT IS NEW MEDIA OR NOT?. Available from: https://www.researchgate.net/publication/308721951_YENI_MEDYA_NEDIR_NE_DEGILDIR_WHAT_IS_NEW_MEDIA_OR_NOT [accessed Apr 11 2019].
3) Yeni Medya nedir sorusuna sokak röportajlarıyla cevap arama, toplumun yeni medya hakkında bilgi ve farkındalığını ölçme. Derse ait Youtube kanalında video paylaşımı. yok
4) AR örnekleri ve viral pazarlama örnekleri inceleme ve tartışma. derse gelmeden AR ve VR örnekleri getirmek
5) Philip K. Dick Ubik romanının tartışılması ve Yeni medya ile bağlantılarının farkedilmesi yok
6) yeni medya dönemi gazetecilik, viral videoların kullanım alanları. yeni medya ve teknolojilerinin empati duygusuna kattıkları. TED talks
7) Yeni medyada var olmanın iki hali ve bu duygunun nerede kullanıldığı ve kullanılabileceği. ilgili konuyla bağlantılı vaka analizleri
8) vize yok
9) Mutlu Binark çalışmalarının incelenmesi makale ve projeler https://yenimedya.wordpress.com/tag/mutlu-binark/
10) sosyal sorumlulukta VR kullanımı öğrenci özgün çalışmaları yok
11) snapchat incelemesi. snapchat çok hızlı yükselişi ve düşüşü, nedenleri. snapchat hakkında blog ve inceleme metinleri
12) yeni medya teknolojileri kullanılarak en çok kullanılan reklam temaları yok
13) yeni medya kapsamında etkililik ve yaratıcılık konularının incelenmesi ve örneklerle desteklenmesi. effie awards ve yaratıcı reklam örneklerinin getirilmesi
14) internet üzerinden yayılan yalan haber sorunsalı, bunu engelleme ve anlama yolları yalan haberlerin internet üzerinden toplanıp getirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları düzenli olarak dersin kapalı Facebook grubu olan YMD102 Yeni Medyaya Giriş sayfasında paylaşılacaktır.

Yeni Medya Ve..., Deniz Yengin, Anahtar Kitaplar, 2012

Diğer Kaynaklar: The Internet: An Introduction to New Media, Lelia Green

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. 5
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 143
Proje 9 18
Ödevler 6 11
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 217