Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, yeni medya hakkında genel bilgi ve tartışma. |
|
2) |
Yeni Medya Nedir Ne değildir makalesinin okunması ve tartışılması.
teknik ve kuramsal olarak Yeni medya hakkında sorulara temel anlamda cevap verebilmek. Yeni Medya kavramının tam olarak farklı görüşlerle açıklanması, yeni medya kavramında kuramsal boşlukların ortadan kaldırılmasına yönelik tartışma. Bu çalışmada bir taraftan medya kavramı kuramsal olarak açıklanırken diğer taraftan da yeni medya ne değildir sorularının cevapları verilip yeni tartışmalar açılmıştır. |
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of International Social Research Cilt: 9 Sayı: 45 Volume: 9 Issue: 45 Ağustos 2016 August 2016 www.sosyalarastirmalar.com Issn: 1307-9581
(PDF) YENİ MEDYA NEDİR NE DEĞİLDİR? WHAT IS NEW MEDIA OR NOT?. Available from: https://www.researchgate.net/publication/308721951_YENI_MEDYA_NEDIR_NE_DEGILDIR_WHAT_IS_NEW_MEDIA_OR_NOT [accessed Apr 11 2019]. |
3) |
Yeni Medya nedir sorusuna sokak röportajlarıyla cevap arama, toplumun yeni medya hakkında bilgi ve farkındalığını ölçme. Derse ait Youtube kanalında video paylaşımı. |
yok |
4) |
AR örnekleri ve viral pazarlama örnekleri inceleme ve tartışma. |
derse gelmeden AR ve VR örnekleri getirmek |
5) |
Philip K. Dick Ubik romanının tartışılması ve Yeni medya ile bağlantılarının farkedilmesi |
yok |
6) |
yeni medya dönemi gazetecilik, viral videoların kullanım alanları. yeni medya ve teknolojilerinin empati duygusuna kattıkları. |
TED talks |
7) |
Yeni medyada var olmanın iki hali ve bu duygunun nerede kullanıldığı ve kullanılabileceği. |
ilgili konuyla bağlantılı vaka analizleri |
8) |
vize |
yok |
9) |
Mutlu Binark çalışmalarının incelenmesi |
makale ve projeler
https://yenimedya.wordpress.com/tag/mutlu-binark/
|
10) |
sosyal sorumlulukta VR kullanımı öğrenci özgün çalışmaları |
yok |
11) |
snapchat incelemesi. snapchat çok hızlı yükselişi ve düşüşü, nedenleri. |
snapchat hakkında blog ve inceleme metinleri |
12) |
yeni medya teknolojileri kullanılarak en çok kullanılan reklam temaları |
yok |
13) |
yeni medya kapsamında etkililik ve yaratıcılık konularının incelenmesi ve örneklerle desteklenmesi. |
effie awards ve yaratıcı reklam örneklerinin getirilmesi |
14) |
internet üzerinden yayılan yalan haber sorunsalı, bunu engelleme ve anlama yolları |
yalan haberlerin internet üzerinden toplanıp getirilmesi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
4 |
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
4 |
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
5 |
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
3 |
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
5 |
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
4 |