ISLT341 Pazarlama Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası TicaretÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası Ticaret
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT341
Ders İsmi: Pazarlama Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi CEYDA OVACI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ
Dr.Öğr.Üyesi CEYDA OVACI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere müşteri ilişkileri yönetiminin temel kavramlarını öğretmektir. Öğrenciler dersi tamamladıklarında müşteri ilişkileri yönetiminin tanımı, amacı, pazarlama stratejisi içerisindeki yeri, müşteri veri entegrasyonu, satış gücü otomasyonu ve uygulamaları, müşteri ilişkileri yönetiminde etik, gizlilik ve yeni çıkan uygulamalar hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin İçeriği: Pazarlama stratejileri ve planları geliştirme; müşterilerle iletişim kurma; uzun dönemli sadakat yaratma; ; güçlü markalar oluşturma; pazar bölümlerini ve hedef kitleleri belirleme; marka değeri yaratma; ürün ve hizmet stratejileri; fiyatlandırma stratejileri; dağıtım kanallarının yönetimi; bütünleşik pazarlama iletişiminin unsurları; dijital iletişim; reklam, satış promosyonu, halkla ilişkiler; doğrudan pazarlama; ağızdan ağıza reklam ve kişisel satış.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Pazarlamayı tanımlamak ve pazarlamanın sosyal ve iş dünyasında önemini anlamak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Modern pazarlamanın gelişim sürecini öğrenmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Pazarlamanın dört temel fonksiyonu olan ürün, fiyat, tanıtım ve dağıtım stratejilerini tanımak pazarlama planı çerçevesinde öğrenmek
2) • Tüketici ve rekabet analizi için pazarlama araştırması tekniklerini anlamak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izleğinin açıklanması ve tartışılması
2) Pazarlamanın temel kavramları (Pazarlamanın konusu, pazarlama anlayışları ve pazarlamayla ilgili öteki kavramlar) Tartışma videosu öğrencilere O'learn üzerinden gönderilecek.
3) Pazarlama Çevresi / Pazarlama İçgörülerini Yakalamak Tartışma videosu öğrencileri O'learn üzerinden gönderilecek.
4) Müşteri İlişkileri Yönetimi/Temel Kavramlar Tartışma Videosu öğrencilere O'learn üzerinden gönderilecek.
5) Pazar Bölümlendirme Stratejileri ve Hedef Pazar Seçimi Tartışma videoları O'learn platformu üzerinden gönderilecektir.
6) Konumlandırma Stratejileri Tartışma Videosu öğrencilere O'learn üzerinden gönderilecek.
7) Tüketici Davranışları Tartışma videosu O'learn üzerinden gönderilecektir.
8) Vize sınavı
8) • Hedef pazarın belirlenmesini tanımlama • Pazarı bölümlere ayırmayı açıklama • Hedef pazara ulaşma stratejilerini anlama: farklılaştırılmış, farklılaştırılmamış ve yoğunlaştırılmış pazarlama politikası • Hedef pazar tayini Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
9) Büyüme ve Rekabet Stratejileri Tartışma Videosu O'learn üzerinden gönderilecektir.
10) Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri Tartışma videosu öğrencilere O'learn üzerinden gönderilecektir.
11) Pazarlama Karması: Fiyat Stratejileri Tartışma videosu O'learn üzerinden gönderilecektir.
12) Pazarlama Karması: Dağıtım Stratejileri Tartışma videosu öğrencilere O'learn üzerinden gönderilecektir.
13) Pazarlama Karması: Tutundurma Stratejileri Tartışma videosu öğrencilere O'learn üzerinden gönderilecektir.
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kevin Lanne Keller, Philip Kotler "Pazarlama Yönetimi" 2018
Çeviri editorü: İbrahim Kırçova

Beta yayınları
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,.
3) değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek
4) uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek,
6) dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek 4
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. 3
3) değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek 4
4) uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek 5
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, 4
6) dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek 2
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek 5
8) ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek 5
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 98
Ödevler 15 30
Ara Sınavlar 1 7
Final 1 14
Toplam İş Yükü 194