YMD203 Sosyal Medyaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar SosyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sosyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMD203
Ders İsmi: Sosyal Medya
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN
Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sosyal Medya ve Sosyal Ağ kavramlarına hakim olunması, Sosyal Ağların verimli kullanımı, İnternet Teknolojilerinin Benimsetilmesi.
Dersin İçeriği: Geleneksel medyadan Dijitale Medyaya, Yeni İletişim Teknolojileri, Sosyal Ağlar, Sosyal Medya Etkin Kullanımı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sosyal medya kavramlarının öğrenilmesi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sosyal Ağların etkin kullanımı.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sosyal medya platformları üzerinden etkili iletişim kurabilme.
2) Sosyal medya uygulama ve içerik eleştirisi yapabilme becerisinin kazanılması.
Öğrenme Yetkinliği
1) Sosyal Medya ile ilgili temel bilgilerin kavranması ve etkin kullanımı.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sosyal Medya alanında, içerik üretimi, araçların yönetimi, siber güvenlik gibi konularda uzmanlaşma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Sosyal Medyada özgün ve yaratıcı içerik oluşturabilme becerisinin kazandırılması.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya Kavramına Genel Bakış.
2) World Wide Web teknolojisi, Web 1.0, Web 2.0, Web 3.0
3) Sosyal Ağların Tarihi.
4) Bloglar.
5) Sosyal Medya İçerik Oluşturma.
6) Sosyal Medya ve Kitle Psikolojisi.
7) Ara Sınav.
8) Sosyal Medya ve Simülasyon.
9) Sosyal Medya ve Gözetim Toplumu.
10) Sosyal Medyada Kriz Yönetimi.
11) Sosyal Medyada Algı Yönetimi.
12) Sosyal Medya ve Güvenlik - Siber Saldırılara Karşı Korunma Yolları.
13) Sosyal Medyanın Geleceğinin Tartışılması.
14) Sosyal Medya Sunumları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sosyal Medyanın ABC’si, Kolektif, ALFA Yayınları
Diğer Kaynaklar: Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, George Ritzer, Ayrıntı Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

4

5

6

Program Kazanımları
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. 5
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 128
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 15
Toplam İş Yükü 203