Sosyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMD212 | ||||||||
Ders İsmi: | Dijital Pazarlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ZEYNEP GENEL Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı dijital pazarlamanın geleceğini şekillendirebilecek eğilimleri anlamaktır. Bu derste bir şirketin mal ve hizmetlerini etkili bir biçimde pazara sunmak ve e-işletme gerçeğini ve uygulamalarını bir pazarlamacı bakış açısıyla araştırabilmek amacıyla internet, e-posta, mobil ve interaktif TV gibi dijital medyanın nasıl uygulandığına dair bilgiyi geliştirme fırsatı sunacaktır. |
Dersin İçeriği: | Dijital platformlar, online ve mobil pazarlama ,e-ticaret, e-posta kavramları, kampanya planlama, etkin bir web sitesi inşa etme, etkin web içeriği yazımı, mobil pazarlamanın kuralları ve eğilimler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma: Pazarlama üzerine genel bir giriş. | |
2) | Pazarlama Stratejisi: Pazarlama ve İletişim Stratejisi, Porter’in 5 Güç Analizi, Segmentasyon, Hedefleme, Konumlama ve pazarlama karması. | |
3) | Dijital Reklam Metin ve Görselleri: Reklam Başlığı, metinleri, özel karakterler, Eyleme Çağrı , Grafik Tasarımı. | |
4) | E-posta Pazarlamacılığını Anlamak: Yeni doğrudan posta, E-posta pazarlamacılığı nedir?, kampanya planlamak, başarıyı ölçmek, vaka analizi ( Help For Heroes) | |
5) | Mobil Pazarlamayı Anlamak: Mobil-Web 2.0, Mobil Pazarlama, vaka analizi (Accor Hotels), Mobil Oyunlar, Mobili ölçmek, Mobil Mahremiyet, Mobil veri, vaka Analizi ( Dubizzle.com) | |
6) | Dijital Pazarlama Aktiviteleri: Arama Motoru Reklamları (SEM/SEA), Sosyal Medya Pazarlama, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Display Reklamlar, Standart Banner Reklamlar, Satış Ortaklığı ( Affiliate marketing) | |
7) | Ara Sınav. | |
8) | E-Ticaret ve Web Sitesi Yönetimi: E-ticarete genel bakış, E-perakende trendleri, Web Sitesi yönetimi, içerik yönetim sistemi (CMS), Mobil ticaret (m-ticaret), Sosyal Ticaret (s-ticaret) | |
9) | İçerik Pazarlamacılığını Anlamak: Neden içerik? İçerik stratejisi, içerik üretimi, online içeriğin geleceği, vaka analizi ( East Coast, Littlewoods, Makino) | |
10) | Dijital Ölçümleme ve Dönüşüm Optimizasyonu. | |
11) | Sosyal Medyayı Anlamak: Sosyal medyanın biçimleri, sosyal medya panoları, sitenize sosyal medyanın dahil edilmesi, vaka analizi (Bennetts Bike Social) | |
12) | Müşteriler sizi bulabiliyor mu? Kara şapka, aramanın karanlık yüzü, mobil arama, beklentiler, vaka analizi ( the entertainer) | |
13) | Dijital pazarlama - Vakalarla analiz | |
14) | Genel Değerlendirme. |
Ders Notları / Kitaplar: | Olgu Şengül (2018), Dijital Pazarlama: 2 saatte A’dan Z ‘ye, Ceres Yayınları 3. Baskı Damian Ryan ( 2016), Dijital Pazarlama, çev. Mehmet Murat Kemaloğlu, Kültür yayınları, |
Diğer Kaynaklar: | Philip Kotler (2017 ) , Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş, optimist yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |||||||||
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |||||||||
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |||||||||
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |||||||||
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |||||||||
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |||||||||
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |||||||||
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |||||||||
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |||||||||
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |
2) | Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | 5 |
3) | Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |
4) | En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |
5) | İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |
6) | Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |
7) | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |
8) | Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |
9) | Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |
10) | TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 128 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 176 |