YMD212 Dijital Pazarlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar SosyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sosyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMD212
Ders İsmi: Dijital Pazarlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ZEYNEP GENEL
Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı dijital pazarlamanın geleceğini şekillendirebilecek eğilimleri anlamaktır. Bu derste bir şirketin mal ve hizmetlerini etkili bir biçimde pazara sunmak ve e-işletme gerçeğini ve uygulamalarını bir pazarlamacı bakış açısıyla araştırabilmek amacıyla internet, e-posta, mobil ve interaktif TV gibi dijital medyanın nasıl uygulandığına dair bilgiyi geliştirme fırsatı sunacaktır.
Dersin İçeriği: Dijital platformlar, online ve mobil pazarlama ,e-ticaret, e-posta kavramları, kampanya planlama, etkin bir web sitesi inşa etme, etkin web içeriği yazımı, mobil pazarlamanın kuralları ve eğilimler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dijital pazarlama ile ilgili sosyal medya, e-posta, mobil pazarlama , içerik pazarlamacılığı , hedefleme, konumlama, pazarlama karması , dijital reklam ve metin görselleri, dijital pazarlama aktiviteleri, dijital ölçümleme ve dönüşüm optimizasyonu , E-ticaret ve Web sitesi yönetimi gibi dijital pazarlamanın temel kavramlarını bilir, tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dijital pazarlama ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. Şirketlerin ve markaların ihtiyaç duyacakları pazarlama plan ve stratejileri hazırlama becerisine sahiptir. Pazarlamaya yön veren temel yaklaşımları, düşünceleri ve gelişmeleri açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Dijital pazarlama alanı ile ilgili güncel konularda sahip olduğu temel bilgi ve kuramsal çerçevede öğrendikleri ile ilgili kişi ve kurumlarla iletişim kurabilir; düşüncelerini ve çözüm önerilerini yapıcı bir dille aktarabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Dijital pazarlama alanında edindiği bilgi ve yöntemlerle güncel dijital pazarlama platformlarını öğrenir ve interaktif, etkileşimli pazarlama kampanyaları yönetir. Pazarlama şirketinin veya bir markanın Web sitesi ve sosyal medya hesabını analiz eder ve değerlendirir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bir grup çalışmasında ekibin parçası olarak etkili biçimde çalışır ve hem kendisi hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma: Pazarlama üzerine genel bir giriş.
2) Pazarlama Stratejisi: Pazarlama ve İletişim Stratejisi, Porter’in 5 Güç Analizi, Segmentasyon, Hedefleme, Konumlama ve pazarlama karması.
3) Dijital Reklam Metin ve Görselleri: Reklam Başlığı, metinleri, özel karakterler, Eyleme Çağrı , Grafik Tasarımı.
4) E-posta Pazarlamacılığını Anlamak: Yeni doğrudan posta, E-posta pazarlamacılığı nedir?, kampanya planlamak, başarıyı ölçmek, vaka analizi ( Help For Heroes)
5) Mobil Pazarlamayı Anlamak: Mobil-Web 2.0, Mobil Pazarlama, vaka analizi (Accor Hotels), Mobil Oyunlar, Mobili ölçmek, Mobil Mahremiyet, Mobil veri, vaka Analizi ( Dubizzle.com)
6) Dijital Pazarlama Aktiviteleri: Arama Motoru Reklamları (SEM/SEA), Sosyal Medya Pazarlama, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Display Reklamlar, Standart Banner Reklamlar, Satış Ortaklığı ( Affiliate marketing)
7) Ara Sınav.
8) E-Ticaret ve Web Sitesi Yönetimi: E-ticarete genel bakış, E-perakende trendleri, Web Sitesi yönetimi, içerik yönetim sistemi (CMS), Mobil ticaret (m-ticaret), Sosyal Ticaret (s-ticaret)
9) İçerik Pazarlamacılığını Anlamak: Neden içerik? İçerik stratejisi, içerik üretimi, online içeriğin geleceği, vaka analizi ( East Coast, Littlewoods, Makino)
10) Dijital Ölçümleme ve Dönüşüm Optimizasyonu.
11) Sosyal Medyayı Anlamak: Sosyal medyanın biçimleri, sosyal medya panoları, sitenize sosyal medyanın dahil edilmesi, vaka analizi (Bennetts Bike Social)
12) Müşteriler sizi bulabiliyor mu? Kara şapka, aramanın karanlık yüzü, mobil arama, beklentiler, vaka analizi ( the entertainer)
13) Dijital pazarlama - Vakalarla analiz
14) Genel Değerlendirme.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Olgu Şengül (2018), Dijital Pazarlama: 2 saatte A’dan Z ‘ye, Ceres Yayınları 3. Baskı
Damian Ryan ( 2016), Dijital Pazarlama, çev. Mehmet Murat Kemaloğlu, Kültür yayınları,
Diğer Kaynaklar: Philip Kotler (2017 ) , Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş, optimist yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. 5
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Grup Projesi
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 128
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 176