Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMD212 | ||||||||
Ders İsmi: | Dijital Pazarlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı dijital pazarlamanın geleceğini şekillendirebilecek eğilimleri anlamaktır. Bu derste bir şirketin mal ve hizmetlerini etkili bir biçimde pazara sunmak ve e-işletme gerçeğini ve uygulamalarını bir pazarlamacı bakış açısıyla araştırabilmek amacıyla internet, e-posta, mobil ve interaktif TV gibi dijital medyanın nasıl uygulandığına dair bilgiyi geliştirme fırsatı sunacaktır. |
Dersin İçeriği: | Dijital platformlar, online ve mobil pazarlama ,e-ticaret, e-posta kavramları, kampanya planlama, etkin bir web sitesi inşa etme, etkin web içeriği yazımı, mobil pazarlamanın kuralları ve eğilimler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma: Pazarlama üzerine genel bir giriş. | |
2) | Pazarlama Stratejisi: Pazarlama ve İletişim Stratejisi, Porter’in 5 Güç Analizi, Segmentasyon, Hedefleme, Konumlama ve pazarlama karması. | |
3) | Dijital Reklam Metin ve Görselleri: Reklam Başlığı, metinleri, özel karakterler, Eyleme Çağrı , Grafik Tasarımı. | |
4) | E-posta Pazarlamacılığını Anlamak: Yeni doğrudan posta, E-posta pazarlamacılığı nedir?, kampanya planlamak, başarıyı ölçmek, vaka analizi ( Help For Heroes) | |
5) | Mobil Pazarlamayı Anlamak: Mobil-Web 2.0, Mobil Pazarlama, vaka analizi (Accor Hotels), Mobil Oyunlar, Mobili ölçmek, Mobil Mahremiyet, Mobil veri, vaka Analizi ( Dubizzle.com) | |
6) | Dijital Pazarlama Aktiviteleri: Arama Motoru Reklamları (SEM/SEA), Sosyal Medya Pazarlama, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Display Reklamlar, Standart Banner Reklamlar, Satış Ortaklığı ( Affiliate marketing) | |
7) | Ara Sınav. | |
8) | E-Ticaret ve Web Sitesi Yönetimi: E-ticarete genel bakış, E-perakende trendleri, Web Sitesi yönetimi, içerik yönetim sistemi (CMS), Mobil ticaret (m-ticaret), Sosyal Ticaret (s-ticaret) | |
9) | İçerik Pazarlamacılığını Anlamak: Neden içerik? İçerik stratejisi, içerik üretimi, online içeriğin geleceği, vaka analizi ( East Coast, Littlewoods, Makino) | |
10) | Dijital Ölçümleme ve Dönüşüm Optimizasyonu. | |
11) | Sosyal Medyayı Anlamak: Sosyal medyanın biçimleri, sosyal medya panoları, sitenize sosyal medyanın dahil edilmesi, vaka analizi (Bennetts Bike Social) | |
12) | Müşteriler sizi bulabiliyor mu? Kara şapka, aramanın karanlık yüzü, mobil arama, beklentiler, vaka analizi ( the entertainer) | |
13) | Dijital pazarlama - Vakalarla analiz | |
14) | Genel Değerlendirme. |
Ders Notları / Kitaplar: | Olgu Şengül (2018), Dijital Pazarlama: 2 saatte A’dan Z ‘ye, Ceres Yayınları 3. Baskı Damian Ryan ( 2016), Dijital Pazarlama, çev. Mehmet Murat Kemaloğlu, Kültür yayınları, |
Diğer Kaynaklar: | Philip Kotler (2017 ) , Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş, optimist yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | ||||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | ||||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | ||||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | 3 |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | 3 |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 128 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 176 |