Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredat Tartışması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014 |
2) |
• Politik iletişimin panopisini tanımlamak
• Siyasal iletişim çalışmasını gösterme
• Medya ve politik bilgiyi özetleme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
3) |
• Normatif demokrasi teorisini tanımlamak
• Klasik deirekt demokrasiyi, liberal demokrasiyi, müzakereci demokrasiyi karşılaştırmak
• Demokratik ipliği birlikte çekme hakkında daha fazla bilgi edinme
• Siyasi iletişimi ve eleştirel yaklaşımı tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
4) |
• Siyasal iletişimi tartışmak
• Siyasi iletişimin üç önemli oyuncuyu içerdiğini açıklamak
• Liderleri, medyayı ve kamuoyunu karşılaştırmak
• Medya platformu ve küresel strateji üzerindeki politik iletişimi tanıma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
5) |
• Siyasi iletişim burslarının erken tarihini açıklamak
• Lippmans Insights ve propagandalarını tartışmak
• Sosyal bilimi açıklar ve politik iletişimi, araştırma metodolojilerini tanımlamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
6) |
• Medya ve politik bilgiyi tartışmak
• Siyasi alanda kitle iletişim perspektifinin altını çizin ve İnternet çağındaki psikolojik, sosyolojik yaklaşımı ve politik bilgiyi ana hatlarıyla çizmek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014 |
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
• Çağdaş politik sosyalleşmeyi tanımlamak
• Kitle iletişim araçlarının ve yeni medyanın etkilerini tartışabilme
• Kişilerarası iletişim dinamiklerini sergilemek ve medya teknolojilerinin politik katılım üzerindeki etkisini tartışmak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
9) |
• Siyasetin bilimsel ve sosyal temellerini tartışmak
• Çerçevenin makro yönlerini ve teror savaşını ilişkilendirmek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
10) |
• Siyasi haberleri açıklaMA
• Clinton, Bush, Obama’nın siyasi haberleri ve medyası ile Tayyip Erdoğan’ı eşleştirme
• Özellikle dış mekanda ve bakış açısında performans gösteren liderlerin ve medya performanslarının örneklerini tartışarak kamusal alan kavramını tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
11) |
• İletişimi ve seçim kampanyasını anlatmak
• Geçmiş ve şimdiki politik kampanyaları tartışmak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
12) |
• Siyasi kampanyalarda ana oyuncuları tanımlama
• Medyayı, adayları, siyasi danışmanları ve siyasi partileri karşılaştırma
• Bu dört anahtarla ilişkiyi tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
13) |
• Siyasi reklamcılığın tartışılması
• Cumhurbaşkanlığı kampanyalarındaki reklamların özelliklerini açıklama
• ABD ve Türkiye'deki son seçim çalışmalarını gösterme
• Siyaset seçim kampanyasının popüler ağ çalışmalarını listelemek ve dünya liderlerini tartışmak
|
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
14) |
Öğrenci proje takımlarının siyasi kampanya analizleri hakkında tartışması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
15) |
Seçim kampanyasında siyasi reklamcılığın rolü
Tartışma - Practices of Looking Bölüm 15 |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
16) |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|