Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredat Tartışması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014 |
2) |
• Politik iletişimin panopisini tanımlamak
• Siyasal iletişim çalışmasını gösterme
• Medya ve politik bilgiyi özetleme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
3) |
• Normatif demokrasi teorisini tanımlamak
• Klasik deirekt demokrasiyi, liberal demokrasiyi, müzakereci demokrasiyi karşılaştırmak
• Demokratik ipliği birlikte çekme hakkında daha fazla bilgi edinme
• Siyasi iletişimi ve eleştirel yaklaşımı tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
4) |
• Siyasal iletişimi tartışmak
• Siyasi iletişimin üç önemli oyuncuyu içerdiğini açıklamak
• Liderleri, medyayı ve kamuoyunu karşılaştırmak
• Medya platformu ve küresel strateji üzerindeki politik iletişimi tanıma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
5) |
• Siyasi iletişim burslarının erken tarihini açıklamak
• Lippmans Insights ve propagandalarını tartışmak
• Sosyal bilimi açıklar ve politik iletişimi, araştırma metodolojilerini tanımlamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
6) |
• Medya ve politik bilgiyi tartışmak
• Siyasi alanda kitle iletişim perspektifinin altını çizin ve İnternet çağındaki psikolojik, sosyolojik yaklaşımı ve politik bilgiyi ana hatlarıyla çizmek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014 |
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
• Çağdaş politik sosyalleşmeyi tanımlamak
• Kitle iletişim araçlarının ve yeni medyanın etkilerini tartışabilme
• Kişilerarası iletişim dinamiklerini sergilemek ve medya teknolojilerinin politik katılım üzerindeki etkisini tartışmak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
9) |
• Siyasetin bilimsel ve sosyal temellerini tartışmak
• Çerçevenin makro yönlerini ve teror savaşını ilişkilendirmek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
10) |
• Siyasi haberleri açıklaMA
• Clinton, Bush, Obama’nın siyasi haberleri ve medyası ile Tayyip Erdoğan’ı eşleştirme
• Özellikle dış mekanda ve bakış açısında performans gösteren liderlerin ve medya performanslarının örneklerini tartışarak kamusal alan kavramını tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
11) |
• İletişimi ve seçim kampanyasını anlatmak
• Geçmiş ve şimdiki politik kampanyaları tartışmak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
12) |
• Siyasi kampanyalarda ana oyuncuları tanımlama
• Medyayı, adayları, siyasi danışmanları ve siyasi partileri karşılaştırma
• Bu dört anahtarla ilişkiyi tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
13) |
• Siyasi reklamcılığın tartışılması
• Cumhurbaşkanlığı kampanyalarındaki reklamların özelliklerini açıklama
• ABD ve Türkiye'deki son seçim çalışmalarını gösterme
• Siyaset seçim kampanyasının popüler ağ çalışmalarını listelemek ve dünya liderlerini tartışmak
|
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
14) |
Öğrenci proje takımlarının siyasi kampanya analizleri hakkında tartışması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
15) |
Seçim kampanyasında siyasi reklamcılığın rolü
Tartışma - Practices of Looking Bölüm 15 |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
16) |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
5 |
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
4 |
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
4 |
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
5 |
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
4 |
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
5 |