Dersin Amacı: |
Blog kelimesi İngilizce ‘weblog’ yani ‘web günlüğü’ sözcüğünden türemiştir. Bloglar, bir konu hakkında fikir sahibi bir kimsenin günlük olarak yazı yazabildiği, fikirlerini paylaştığı bir ortamlardır. Bu dersin amacı, öğrencilere blog web sitesi tasarımını öğreterek kendi bloglarını oluşturabilme bilgi ve becerisi kazandırmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: |
Blog oluşturma, blog yazarlığı, blog altyapıları, WordPress, Blogger, blog yönetim paneli ve blog ayarları, alan adı, gatget kullanımı, blog Sayfa Yönetimi, blog yayın ayaları ve SEO, Blog Tag ve kategorileri, blog içerik üretimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Blog oluşturmaya, blog içeriği üretmeye, blog sayfa yönetimine dair temel bilgilere sahip olma; blog altyapıları, blog tag ve kategorileri ve SEO kavramlarını açıklayabilme.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Blogger, Wordpress gibi platformları kullanarak blog oluşturabilme, hedef kitleye yönelik doğru ve yaratıcı blog içeriği yaratabilme, blog tag ve kategorileri doğru kullanıp etkin ve etkileşimli blog yönetimi yürütebilme.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Toplumsal sorumluluk bilinci ile blog ve içerik oluşturarak sosyal sorunları ele alan, vatandaşları eğiten ve bilgilendiren yayınlar üretebilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Blog oluşturma ve yönetmeye dair temel bilgi ve kazanımları, iletişimin diğer disiplinlerine aktarabilme. Yeni medya ve iletişim disiplinin alanyazınını blogging perspektifinde değerlendirebilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Blog ve içerik üretimi alanında yürütülen araştırma ve çalışmalarda verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Kişisel amaç ve ihtiyaçlara yönelik olarak bağımsız bir blog oluşturabilme, yaratıcı içerik üreterek blog etkileşimi yüksek ve görünür kılabilme. Blog yayıncılığında, sayfa yönetimi, yaratıcı içerik üretimi, görsel tasarım gibi farklı disiplinlerde sorumluluk alabilme.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma – Derse Genel Bakış. |
. |
2) |
Blog Nedir ? Amaçları –kullanım alanları – çeşitleri. |
. |
3) |
Blog Oluşturma: Blog Konusu – Blog İsmi Belirleme. Blog markasını konumlandırma. |
. |
4) |
Blog Oluşturma: Blog Altyapısı/Platform belirleme (Wordpress, Blogger vs.) |
. |
5) |
Blog Oluşturma: Alan Adı, hosting ve domain |
. |
6) |
Blog Yönetme: Blog yönetim Paneli ve Blog Ayarları. |
. |
7) |
Vize Sınavı. |
None |
8) |
Blog Sayfa Yönetimi: Blog tasarımı ve gatget kullanımı. |
. |
9) |
Blog Sayfa Yönetimi: Blog yayın ayarları ve SEO. |
. |
10) |
Blog Sayfa Yönetimi: Tag ve kategorileri kullanımı. |
. |
11) |
Blog İçeriği Üretimi: Hedef kitle tanımlama, uygun ton ve dili bulma. |
. |
12) |
Blog İçeriği Üretimi: Yaratıcı İçerik üretimi ve Bloğa içerik girme. |
. |
13) |
Örnek Uygulama. |
. |
14) |
Örnek Uygulama. |
. |
15) |
final sınavı |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. |
|
3) |
değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek |
|
4) |
uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek |
|
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, |
|
6) |
dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek |
|
7) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek |
|
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|