Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş dersi: KSS kavramına genel bakış. Temel kavramlar üzerine tartışma. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Argüden, Yılmaz. "Kurumsal sosyal sorumluluk." Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (2007) |
2) |
KSS'nin temel aktörleri ve uygulama örnekleri |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Argüden, Yılmaz. "Kurumsal sosyal sorumluluk." Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (2007) |
3) |
Sivil toplum kuruluşları; yapıları, işlevleri, çalışmaları. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Argüden, Yılmaz. "Kurumsal sosyal sorumluluk." Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (2007) |
4) |
Özel sektör; KSS çalışmaları. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Argüden, Yılmaz. "Kurumsal sosyal sorumluluk." Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (2007) |
5) |
Gönüllülük kavramı ve uygulamaları. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Argüden, Yılmaz. "Kurumsal sosyal sorumluluk." Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (2007) |
6) |
Ders paydaşları ile tanışma toplantıları, ihtiyaç analizleri. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Argüden, Yılmaz. "Kurumsal sosyal sorumluluk." Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (2007) |
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
Gönüllü çalışma gruplarının oluşturulması: Saha ve destek gruplarının oluşturulması. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
9) |
Saha gruplarının çalışmalara başlaması. Destek grupları toplantısı ve rol dağılımlarının (tasarım, iletişim planı, duyurum, organizasyon vb.) yapılması. Ön araştırma çalışmalarının yapılması. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
10) |
Destek gruplarının taslak çalışmalarını sunması. Saha gruplarının çalışmaları hakkında durum raporlarının sunumu. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
11) |
Destek grupların çalışma planlanlarını, takvimlerini ve taktiklerini belirleyerek uygulama öncesi hazırlıkları çalışmaları. Saha gruplarının çalışmalarının devamı. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
12) |
Destek grupları uygulama hazırlıkları değerlendirmesi. Saha grupları durum raporları sunumu. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
13) |
Saha ve destek grupları buluşması. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
14) |
Saha ve destek grupları buluşması. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
15) |
Öğrenci deneyim raporlarının sunumları. |
Bir sonraki ders için sunumların okunması |
16) |
Öğrenci deneyim raporlarının sunumları. Genel değerlendirme |
Bir sonraki ders için sunumların okunması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Hücre, doku ve sistemler bütünlüğünde, insan vücudunun doğal yapı, işleyiş ve gelişimini açıklar. |
|
7) |
Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. |
|
8) |
Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar |
|
9) |
Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
|
10) |
Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, |
|
11) |
Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
|
12) |
Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar |
|
13) |
Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, |
|
14) |
Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. |
|
15) |
Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir |
|
16) |
Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
|