Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
2) |
• Medyayı bir işletme olarak tanımlama
• Medya kategorilerini ve rollerini tanımlama
• Medya endüstrisinin boyutunu ve kompozisyonunu açıklama
• 21. yüzyılda medya planlamasını özetleme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
3) |
• Yüzdesini, ortalamasını, endekslenmesini ve ağırlıklandırılmasını tanımlama
• Kitle kavramlarını tanımlama
• Medya maliyetlerini açıklama
• Medya etkinliğini tanımlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
4) |
• Stratejik pazarlama planının önemini açıklamak
• Pazarlama planı ve medya planı arasındaki ilişkiyi tanımlamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
5) |
• Etkili erişim, yenilik ve ses paylaşımını tanımlanması
• Medya planlamasında hedef kitlenin tanımlanması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
6) |
• Reklam, satış promosyonu, ürün yerleştirme, doğrudan pazarlama, ağız pazarlama ve tanıtım kelimelerini açıklama
• IMC planlama sürecini hayata geçirme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
7) |
VİZE SINAVI |
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
8) |
• Geleneksel medyanın bileşenlerinin (televizyon, radyo, gazete, dergi ve ev dışı olarak) açıklanması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
9) |
• Web siteleri ve diğer internet pazarlama araçlarını tanımlama
• Pazarlamada sosyal medyayı tanımlama
• Bloglar, blog oluşturma, sosyal ağ siteleri, sosyal haber siteleri, yayın platformları, video paylaşım siteleri hakkında daha fazla bilgi edinme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
10) |
Pazarlama durumu analizi olan stratejik medya planının aşamalarını açıklama; Problem cümlesi; görev tanımı; medya modeli seçimi; medya hedeflerinin oluşturulması; stratejik planın geliştirilmesi; taktik planın geliştirilmesi; planlamanın testi. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
11) |
• Başarılı medya müzakerelerini açıklama
• Satın alma sürecini tanımlama
Televizyon ve radyoyu nasıl alacağınızı açıklama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
12) |
• Gazete, dergi ve evden nasıl satın alınacağını açıklama
• Basılı pazarlık ipuçlarını listeleme ve yorumlama
• Medya satın alma örneğini yazma ve tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics. |
13) |
•İnternet reklamcılığının formlarını açıklama
• İnternet reklamcılığını hedefleme yöntemlerini listeleme ve açıklama
• Anahtar kelime arama reklamcılığını nasıl alacakları hakkında daha fazla bilgi edinme
• Satın alma afişlerini tanımlamak ve reklam göstermek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics. |
14) |
• Çapraz platform satın alımlarını açıklama
• Medya kalıntılarını tanımlama
• Çevrimiçi medya açık artırmalarını açıklama ve gösterme
• Teklif platformlarını tanıma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics. |
15) |
• Çapraz platform satın alımlarını açıklama.
• Medya kalıntılarını tanımlama
• Çevrimiçi medya açık artırmalarını açıklama ve gösterme
• Teklif platformlarını tanıma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics. |
16) |
FİNAL SINAVI |
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|