HRE452 Medya Planlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni MedyaÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE452
Ders İsmi: Medya Planlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZEYNEP GENEL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÜLLÜ DOĞA DAĞDEVİREN
Doç. Dr. ZEYNEP GENEL
Dr.Öğr.Üyesi HAVVA PALACI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, medya planlamasında kullanılan temel kavramları, ölçme yöntemlerini ve bileşenlerini açıklayarak tanımlamaktır. Ders ayrıca, temel bileşenlerin hesaplamaları, medya harcamalarının karşılaştırılması ve mevcut durumun analizini içeren bir medya planının geliştirilmesi ve analizini içerir. Bu dersin sonunda öğrenciler bir stratejik medya planlamasını değerlendirebileceklerdir.
Dersin İçeriği: Medya sektörü
Medyada temel kavramlar
Pazarlama yönetiminde medya
Medya planlama ve hedef kitle için parametreler
Bütünleşik pazarlama iletişimi ve araçları
Geleneksel medya
İnternet pazarlama ve sosyal medya
Stratejik medya planı
Medya satın alma-1: Medya müzakeresi ve medya satın alımı
Medya alımı-1: Yazılı medya satın alma
İnternet reklamcılığı satın alma
Gerilla medyası alımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Medya planlamasında kullanılan temel kavramları tanır. • Bir medya planlamasını analiz etmek. • Stratejik medya planlaması kararlarını değerlendirmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere tanıtma Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.) 2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
2) • Medyayı bir işletme olarak tanımlama • Medya kategorilerini ve rollerini tanımlama • Medya endüstrisinin boyutunu ve kompozisyonunu açıklama • 21. yüzyılda medya planlamasını özetleme Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.) 2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
3) • Yüzdesini, ortalamasını, endekslenmesini ve ağırlıklandırılmasını tanımlama • Kitle kavramlarını tanımlama • Medya maliyetlerini açıklama • Medya etkinliğini tanımlama Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.) 2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
4) • Stratejik pazarlama planının önemini açıklamak • Pazarlama planı ve medya planı arasındaki ilişkiyi tanımlamak Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.) 2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
5) • Etkili erişim, yenilik ve ses paylaşımını tanımlanması • Medya planlamasında hedef kitlenin tanımlanması Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.) 2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
6) • Reklam, satış promosyonu, ürün yerleştirme, doğrudan pazarlama, ağız pazarlama ve tanıtım kelimelerini açıklama • IMC planlama sürecini hayata geçirme Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.) 2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
7) VİZE SINAVI Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.) 2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
8) • Geleneksel medyanın bileşenlerinin (televizyon, radyo, gazete, dergi ve ev dışı olarak) açıklanması Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.) 2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
9) • Web siteleri ve diğer internet pazarlama araçlarını tanımlama • Pazarlamada sosyal medyayı tanımlama • Bloglar, blog oluşturma, sosyal ağ siteleri, sosyal haber siteleri, yayın platformları, video paylaşım siteleri hakkında daha fazla bilgi edinme Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.) 2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
10) Pazarlama durumu analizi olan stratejik medya planının aşamalarını açıklama; Problem cümlesi; görev tanımı; medya modeli seçimi; medya hedeflerinin oluşturulması; stratejik planın geliştirilmesi; taktik planın geliştirilmesi; planlamanın testi. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.) 2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
11) • Başarılı medya müzakerelerini açıklama • Satın alma sürecini tanımlama Televizyon ve radyoyu nasıl alacağınızı açıklama Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.) 2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
12) • Gazete, dergi ve evden nasıl satın alınacağını açıklama • Basılı pazarlık ipuçlarını listeleme ve yorumlama • Medya satın alma örneğini yazma ve tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics.
13) •İnternet reklamcılığının formlarını açıklama • İnternet reklamcılığını hedefleme yöntemlerini listeleme ve açıklama • Anahtar kelime arama reklamcılığını nasıl alacakları hakkında daha fazla bilgi edinme • Satın alma afişlerini tanımlamak ve reklam göstermek Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics.
14) • Çapraz platform satın alımlarını açıklama • Medya kalıntılarını tanımlama • Çevrimiçi medya açık artırmalarını açıklama ve gösterme • Teklif platformlarını tanıma Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics.
15) • Çapraz platform satın alımlarını açıklama. • Medya kalıntılarını tanımlama • Çevrimiçi medya açık artırmalarını açıklama ve gösterme • Teklif platformlarını tanıma Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics.
16) FİNAL SINAVI Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.) 2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537

Diğer Kaynaklar: Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak.
2) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
3) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama.
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
5) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
6) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak.
2) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
3) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama.
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
5) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
6) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Okuma
Proje Hazırlama
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Ara Sınavlar 2 2
Final 1 1
Toplam İş Yükü 99