Dersin Amacı: |
Dersin amacı; öğrencilerin, reklamcılığın toplumsal ve kültürel hayatın içinde yerini kavramasını sağlamak, reklamın toplumsal etkileşim ve ekonomik büyümedeki rolünü anlamlandırmasına yardımcı olmak ve bilim ve sanat arasında yaratıcılıkla kurduğu bağın temel bileşenlerini uygulamalı olarak ve örnekler üzerinden analiz etmek. |
Dersin İçeriği: |
Reklamcılığın tanımı, tarihi, pazarlama faaliyetleri içindeki yeri ve önemi, reklamın amaçları ve fonksiyonları, çeşitleri, reklamcılıkta kullanılan reklam çekicilikleri ve temalar, reklam mesajı oluşturulması, reklam senaryosu yazımı ve mini prodüksiyon seçimi, reklamcılığın geleceği, yeni teknolojilerin reklamcılık üzerinde etkisi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Reklamın tanımı ve reklamcılığın nasıl başladığına ilişkin anlatım. |
The History and Evolution of Advertising: https://www.tintup.com/blog/history-evolution-advertising-marketing/ |
2) |
Reklamcılığın kısa tarihi |
İzlenecek video: Sell and Spin A Story of Advertising: https://www.youtube.com/watch?v=YPBf7km7NAk |
3) |
Reklamcılıkta kullanılan kelime ve deyimler |
PDF dökümanı: http://www.tml.web.tr/download/Reklamcilik-Not.pdf
|
4) |
Reklamın özellikleri ve diğer pazarlama faaliyetlerinden ayrıldığı noktalar |
Blog: http://pazarlamablog.blogspot.com.tr/2008/03/reklam-pazarlama.html |
5) |
Reklamın amaçları ve fonksiyonları |
Reklamın Temel Fonksiyonları: https://dijilopedi.com/reklamin-temel-fonksiyonlari/
Video: Rory Sutherland, Reklamcıdan Hayat Dersleri https://www.ted.com/talks/rory_sutherland_life_lessons_from_an_ad_man?language=tr
|
6) |
Reklam çeşitleri |
Web sitesi: https://www.business.qld.gov.au/running-business/marketing-sales/marketing-promotion/advertising/types
Youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=QN7NZB4f4qM (oluşturduğu duygularla ilgili)
|
7) |
Reklam planlamasında aşamalar |
Blog: http://www.reitix.com/Makaleler/Reklamin-Planlama-ve-Uygulama-Sureci/ID=5028
Slideshare document: https://www.slideshare.net/kartiktherealhero3/advertising-and-advertising-planning-process
Kitap: How to Plan Advertising, Alan Cooper
|
8) |
Tepki hiyerarşi modelleri |
Academia PDF (tepkiler hiyerarşisi modeli): http://www.academia.edu/5878236/Etkiler_Hiyerar%C5%9Fisi_Modeli_ve_%C4%B0nternet_Reklamlar%C4%B1 |
9) |
Reklam mesajının belirlenmesi |
Blog yazısı: http://blog.reklam.com.tr/genel/reklam-stratejisi-nasil-hazirlanir/3014/
Ted konuşması: The Greatest TED talk ever sold, Morgan Spurlock
https://www.ted.com/talks/morgan_spurlock_the_greatest_ted_talk_ever_sold
|
10) |
Medya araçları ve seçimi |
Seçim faktörleri hakkında yazı: http://www.yourarticlelibrary.com/advertising/selection-of-advertising-media-for-a-company-14-factors/48659
Kitap: The Media Handbook: A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research, and Buying, Helen Katz.
Makale: (okan kütüphane full text) Selection of web sites for online advertising using the AHP https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0378720602000046
|
11) |
Etkililiğin ölçümü |
Basılı Reklam etkililiği üzerine bir araştırma: https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/264/928600.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Effie Awards web sitesi: https://www.effie.org/
Etkililik ve etki arasındaki farkı anlatan bir blog yazısı: http://www.imediaconnection.com/articles/ported-articles/blogs/2013/may/in-advertising-efficiency-and-effectiveness-arent-the-same/
|
12) |
Reklam yazımı (mini workshop) |
Gerekli ana başlıklar: https://www.tutorialspoint.com/advertisement_and_marketing_communications/advertisement_copywriting.htm
Başarılı copywriting örnekleri/basılı reklamlar: https://bestcopyads.wordpress.com/
|
13) |
Türkiye’de reklamcılık |
Gelişimin globalle bağlantısını anlatan bir yazı: https://www.turkcebilgi.com/t%C3%BCrkiyede_reklamc%C4%B1l%C4%B1k
Bilgi MerkeziSektörel Raporlar / Araştırmalar http://www.iabturkiye.org/sektorel-raporlar-arastirmalar
|
14) |
Globalde reklamcılık |
Global reklam stratejisi üzerine bir makale: https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/02651330210425024
Global reklam bütçesi ve dağılım payları https://www.statista.com/statistics/273288/advertising-spending-worldwide/
|
15) |
Yeni iletişim teknolojilerinin reklamcılığa yansımalarının tanımlanması
Reklamın diğer iletişim yöntemleri ile ilişkisinin anlatılması
|
Konuların değerlendirilmesi |
16) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |