AML103 Cerrahi Hastalıklar Bilgisi I İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Ameliyathane Hizmetleri (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ameliyathane Hizmetleri (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AML103
Ders İsmi: Cerrahi Hastalıklar Bilgisi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. OSMAN YÜCEL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. OSMAN YÜCEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, hastalarınn tedavisi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ek olarak, cerrahi hastaları preoperatif, ameliyat safhasında, cerrahi aletler de dahil olmak üzere, aletlerin kullanımı için beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Kalp damar cerrahisi hastalıkları cerrahisi, Akciğer plevra hastalıkları cerrahisi, Nöroşirürji cerrahisi, Ortopedik hastalıklar cerrahisi, Erkek genital ve kadın ürolojik hastalıklar cerrahisi, Jinekolojik ameliyatlar ve sezaryen, Yenidoğan cerrahi hastalıkları, Ameliyathane hazırlığı , Çocuk cerrahisinin özellikleri, ameliyathane hazırlığı, Ekstraokuler-intraokuler cerrahi, Kulak ameliyaları, Estetik amaçlı cerrahi, Çocuklarda minimal invaziv girişimler, Çocuklarda toraks ameliyatları, Çocukluk çağı tümör cerrahisi,Organ Nakli

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi hastalıklarını tanır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çocuk Cerrahisi hastalıklarını tanır
2) Ürolojik hastalıkları tanır.
3) Ortopedik hastalıkları tanır
4) Kulak Burun Boğaz hastalıklarını tanır.
5) Anesteziyoloji Uygulamalarını tanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cerrahi Hastalıklara Giriş -
2) • Kardiyovasküler sistemin temel anatomik yapısını tanımlamak • Kardiyovasküler cerrahi hastalıkların temel teorik temellerini tanımlamak • Kardiyovasküler cerrahi hastalıklarda cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek • Kardiyovasküler cerrahi hastalık operasyonunda cerrahi aletlerin kullanımını saptamak -
3) Akciğer ve plevranın temel anatomik yapısını tanımlamak • Akciğer ve plevra hastalıklarının temel teorik temellerini tanımlamak • Akciğer ve plevra hastalıklarında kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek • Akciğer ve plevra hastalıklarında cerrahi aletlerin kullanımını saptamak • Akciğer ve plevra hastalıklarında cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak • Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak • Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak • Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak • Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak -
4) Sinir sisteminin temel anatomik yapısını tanımlamak • Sinir sistemi cerrahi hastalıklarının temel teorik temellerini tanımlamak • Sinir sistemi cerrahi hastalıklarında kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek • Sinir sistemi cerrahi hastalıklarında cerrahi aletlerin kullanımını saptamak • Sinir sistemi cerrahi hastalıklarında cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak • Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak • Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak • Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak -
5) • Lokomotor sistemin temel anatomik yapısını tanımlamak • Lokomotor sistem cerrahi hastalıklarının temel teorik temellerini tanımlamak • Ortopedik cerrahi hastalıklarda kullanılan cerrahi aletleri tanımlamak • Lokomotor cerrahi hastalıklarda cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak • Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak • Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak • Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak • Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak -
6) Erkek / kadın genital ve ürolojik bölgenin temel anatomik yapısını tanımlamak • Erkek genital ve kadın ürolojik hastalıkların temel teorik temellerini tanımlamak • Erkek genital ve kadın ürolojik hastalıklarda kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek • Erkek genital ve kadın ürolojik cerrahi hastalıklarında cerrahi aletlerin kullanımını saptamak • Erkek genital ve kadın ürolojik cerrahi hastalıklarda cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak • Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak • Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak • Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak • Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak -
7) • Jinekolojik bölgenin temel anatomik yapısını tanımlamak • Jinekolojik hastalıkların temel teorik temellerini tanımlamak • Jinekolojik hastalıklarda kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek • Jinekolojik operasyonlar ve Sezaryen doğumlarında cerrahi araçların kullanımını saptamak • Jinekolojik operasyonlar ve Sezaryen doğumlarında cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak • Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak • Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak • Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak • Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak -
8) Ara sınav vasıtasıyla öğrencileri değerlendirmek -
9) Yenidoğanın temel anatomik yapısını tanımlamak • Yenidoğan hastalıklarının temel teorik temellerini tanımlamak • Yenidoğan hastalıklarında kullanılan cerrahi aletleri tanımlamak • Yenidoğan hastalıklarında ve bebek cerrahisinde cerrahi aletlerin kullanımını saptamak • Yenidoğan hastalıklarında ve bebek cerrahisinde cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak • Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak • Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak • Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak • Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak -
10) Kulak, göz ve burunun temel anatomik yapısını tanımlamak • Kulak, göz ve burun hastalıklarının temel teorik temellerini tanımlamak • Kulak, göz ve burun hastalıklarında kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek • Kulak, göz ve burun hastalıklarında cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak • Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak • Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak • Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak • Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak -
11) • Çocuğun ürogenital sisteminin temel anatomik yapısını tanımlamak • Çocuğun ürogenital sistem hastalıklarının temel teorik temellerini tanımlamak • Çocuğun ürogenital sistem hastalıklarında kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek • Çocuğun ürogenital sistem hastalıklarında cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak • Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak • Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak • Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak • Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak -
12) İnfantil torasik bölgesinin temel anatomik yapısını tanımlamak • İnfantil torasik hastalıkların temel teorik temellerini tanımlamak • İnfantil torasik hastalıklarda kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek • İnfantil torasik hastalıklarda cerrahi müdahale yöntemlerini saptamak • Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak • Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak • Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak • Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak -
13) İnfantilin temel anatomik yapısını tanımlamak • İnfantil tümöral hastalıkların temel teorik temellerini tanımlamak • İnfantil tümöral hastalıklarda kullanılan cerrahi aletleri tanımlamak • İnfantil tümöral hastalıklarda cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak • Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak • Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak • Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak • Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak -
14) • Malpraktisin tanımlanması • Malpraktisin önemini tanımlamak • Malpraktinin yasal sorumluluğunu tanımlamak -
15) Final sınavı ile öğrencileri değerlendirmek -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Temel Cerrahi I - II
Prof Dr İskender Sayek, Güneş Tıp Kitapevi, Published: 01/01/2013
SBN: 9789752774407
Diğer Kaynaklar: none

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
7) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
8) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
10) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
11) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
2) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
4) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 4
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
5) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 4
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 4
7) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 4
8) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 4
9) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
10) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 4
11) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 4
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 4
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 105