Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Sosyal medyanın kültürel etkilerini ve zaman içinde gelişimini tanımlamak.
• Dijital medyanın kullanım amacını sosyal amaçlarla açıklayın.
• Sosyal medyaya bağlı olarak kültürel ihtiyaçları ve dönüşümü tanımlayın ve tanımlayın.
• Dijital ortamı tanımlayın ve kullanım amaçlarını insanlar tarafından listeleme. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st - Birinci Bölüm |
2) |
• Şirketlerin sosyal medya verilerini nasıl kullandığını açıklama
• Sosyal medya platformlarını tanımlayın ve gizlilik ayarlarını karşılaştırma
• Gizliliği lüks bir ürün olarak analiz etme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma -Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st - İkinci Bölüm |
3) |
• Blogcuların ve içerik sağlayıcıların yasal yükümlülüğünü açıklayın
• Twitter'da hakaret davalarını analiz edin
• İnternet'te etik iletişim kodlarını açıklar ve tartışır. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st –Üçüncü Bölüm |
4) |
• Web'i ve içindeki ölümsüz veriler nedeniyle unutma sonucunu tartışma
• Türkiye'deki önemli kişilerin kamuya ait tanıtımlarını analiz etmek
• Çeşitli sosyal medya platformlarında sahte incelemeler gösterme
• Facebook'ta kendi sunumunu değerlendirmek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
5) |
• Sosyal ağ sitelerinin tanımı ve tarihini tanımak
• Sosyal sermayenin gücünü analiz etmek
• Sosyal sermaye ve haber medyası üzerinde tartışmak
• Ağa bağlı bireycilik için sosyal olanakların değerlendirilmesi |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
6) |
• Sosyal ağlar konusunda kadın ve erkekler arasındaki farkı açıklama
• Artırılmış gerçeklik demolarını sunma
• Dörtlü ve google haritaların birleştirilmesini temsil etme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
• Google'ı bir sosyal medya şirketi olarak tanımlama
• Geleneksel medyada daha önce ağızdan pazarlama olarak adlandırılan pazarlamaya mouse marketing adını verme
• Sosyal medyada sosyal krizi 2009'da h1n1 virüsü gibi geniş bir etkiyle açıklama
• Sosyal medyada YG'yi nasıl hesaplayacağınızı açıklama
• İletişimciler için SEO tanımlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
9) |
• Gerçeklerin nasıl geri dönüştüğünü analiz edin
• Katılımcı haber tüketicisini tanıma
• Twitter'ın kalabalık kaynak ve duygu analizini belirleme
• Yurttaş gazeteciliği örneklerini sergilemek ve açıklamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
10) |
• Sosyal sitelere yatırım yapan şirketleri listeleme
Sosyal medya erişimini engelleyen işverenleri eleştirme ve değerlendirme
• Dijital uçurumun kurumlar içinde ele alınması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
11) |
• Hükümet 2.0'ı bağlamda tanımlama
• Sosyal medyada sansürü belirlemek, nedenleri listelemek ve daha özgür bir sosyal medya ortamı için çözümler bulmak
• Çeşitli politikacıların twits içeriği ve ifadesini çözmek için twiplomacy.com sitesini gösterme
• Başkanlık seçimlerinin ve sosyal medyanın gücünün altını çizerek, Trump'ın örnek olay olarak seçilmesini sağlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
12) |
• Transmedia aktivizm ağını yeniden düzenleme
• Sosyal medya aracılığıyla sosyal değişimi teşvik eden markaları seçme
• Devrim tahminlerini Twitter'da sunma
• Benzer bir tuşa tıklayarak sosyal aktivizmi tanımlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
13) |
Proje Sunumu |
|
14) |
Sınıfta ortaya konan örneklerin tartışılması ve analizi. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
15) |
Teknolojik Yakınsama ve mobil teknolojinin yükselişi - Eleştirel Düşünme ve Tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
16) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|