Sanat ve Kültür Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HRE413 | ||||||||
Ders İsmi: | Etkinlik Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HAVVA PALACI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi HAVVA PALACI Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, MICE programlama, yönetim, pazarlama ve pratik uygulama üzerine kavramsal bir genel bakış ve sistematik bir çalışma sağlamak ve MICE yönetiminde bilgi tabanını, teoriyi, metodolojileri ve etiği kapsayan profesyonelliği teşvik etmektir. |
Dersin İçeriği: | MICE’da temel terimler ve kavramlar MICE pazarlarının yapısı ve tesislere olan talep MICE'nin yerel ve ulusal topluluklar üzerindeki etkisi Hedefin resmini iyileştirmek Satışları artırın, performansı artırın Yerel Toplumu Destekleyin Yeni beceri ve bilgi, iş yaratma, Altyapı yatırımı Destinasyon yönetimi Yerel topluluk Dernek / Katılımcılar Kongre Bürosu / Destinasyon Yönetimi Organizasyonu (DMO) Mekan ve Oteller Seyahat Acentası Katılımcılar Toplantılar Teşvikler Sözleşmeler Olaylar / Sergiler Ihale süreci Program geliştirme ve tasarımı Pazarlık ve en iyi anlaşma Kongre ile çalışın Büro / PCOs Seçim süreçleri; site, mekan, konaklama Kurmak Karşılama etkinlikleri ve töreni Trafik stratejisi ve çözümü Etkili site yönetimi Güvenlik ve Risk Yönetimi Etkinlik başarısını değerlendirme ve ölçme Müşteri memnuniyeti Müşteri servisi Satıcı ilişkileri MICE Piyasaları çekiciliği Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma Teknikleri Temel Pazarlama Karması teorisi MICE endüstrisi için temel pazarlama karması teorisi Tüketici Satın Alma Davranışı modelleri Pazarlama kanalları Pazarlama Planı Formülasyonu Bütçe hazırlığı kullanımı Tahmini Sabit ve değişken maliyetler, Nakit akışı, Sponsorluk ve alt kalemler MICE endüstrisinde etik davranış uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı ETKİNLİK KAVRAMI VE TÜRLERİ Etkinlik Kavramı Etkinliğin Amacı Etkinliğin Teması Etkinliğin Düzenlendiği Yer Etkinliğin Hedef Kitlesi Finansal Durum Etkinliğin Zamanlanması Etkinlik Paydaşları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması Ders notlarının okunması |
1) | ||
2) | Etkinlik kavramı, Etkinlik sınıflandırmasında önemli olan faktörler ve etkinlik türleri Etkinlik Sınıflandırılmasında Etkili Olan Faktörler Sıklık Büyüklük Coğrafi Yoğunlaşma Konu Özgünlük Planlanma Durumu | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması Ders notlarının okunması |
3) | Destinasyonları ve Tesisleri Tanıma | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Meetings, Expositions, Events & Conventions: An Introduction to the Industry by Fenich Ph.D., George G. (2011) Paperback Pearson |
3) | Etkinlik Yönetiminde Planlama –I Planlama Kavramı Planlamanın başlıca yararları Etkinliğe ilişkin teklifi oluşturmada dikkat edilecek hususlar Örnek etkinlik planı hazırlığı etkinlik programı, bütçe , grubun demografik yapısı dinamiği, müşterinin amaçları ve grubun geçmişte gerçekleştirdiği etkinliklerin önemi ve planlamaya katkısı | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması Ders notlarının okunması |
4) | Başarılı Etkinlik Planlamasının Özellikleri Etkinlik Yönetiminde Stratejik Planlama Etkinlik Sonrası Değerlendirme; | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması Ders notlarının okunması |
5) | ETKİNLİK YÖNETİMİNDE PLANLAMA –II Etkinlik Teklifi Teklifin Hazırlanması Havayolları Şirketleri • Seyahat Acenteleri • Catering Şirketleri • Dekorasyon Firmaları • Çiçekçiler • Oteller • Baskı ve Tasarımcı Firmaları • Promosyon Malzemesi Firmaları • Restoranlar • Özel Efekt firmaları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması Ders notlarının okunması |
5) | Olay Türlerini Tanımlamak | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Meetings, Expositions, Events & Conventions: An Introduction to the Industry by Fenich Ph.D., George G. (2011) Paperback Pearson |
6) | Etkinliklerden Önce Yönetim Sürecini Açıklamak I | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Meetings, Expositions, Events & Conventions: An Introduction to the Industry by Fenich Ph.D., George G. (2011) Paperback Pearson |
6) | Etkinlik Teklifinin Şekli Kapak Yazısı* Detaylar / Veriler • Etkinlik Önerisi ve Çerçevesi • Etkinlik Mekanının Değerlendirilmesi * Görsel Bilgiler • Ulaşım Gereksinimleri * Detaylar / Veriler • (Konaklama var ise) Otel Bilgileri * Detaylar / Veriler • Günlük Programlar * Görsel Bilgiler • Takvim * Detaylar / Veriler • Maliyet Tablosu * Detaylar / Veriler • Detaylı Program İçerikleri * Detaylar / Veriler • Programa Dahil Olmayanların Detaylar Listesi * Detaylar /Veriler • Program Seçenekleri ve Program Geliştiriciler * Görsel Bilgiler • Firma Bilgileri * Detaylar / Veriler • Referanslar * Detaylar • Destekleyici Belgeler * Detaylar ve Görsel Bilgiler | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması Ders notlarının okunması |
7) | VİZE SINAVI | |
8) | Genel program içeriğinin zaman çizelgesine ilişkin detayların hazırlanması Kontrol soruları ve çapraz denetim | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması Ders notlarının okunması |
8) | Etkinliklerden Önce Yönetim Sürecini Açıklama II | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Fenich, G. (2015). Meetings, Expositions, Events, and Conventions: An introduction to the industry. New Jersey: Pearson Prentice Hall.Kilkenny, Shannon (2013) The Complete Guide to Successful Event Planning, Atlantic Pub. Group |
9) | Etkinliklerden Önce Yönetim Sürecini Açıklama III | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Fenich, G. (2015). Meetings, Expositions, Events, and Conventions: An introduction to the industry. New Jersey: Pearson Prentice Hall.Kilkenny, Shannon (2013) The Complete Guide to Successful Event Planning, Atlantic Pub. Group |
10) | MICE pazarlarını sınıflandırma | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Fenich, G. (2015). Meetings, Expositions, Events, and Conventions: An introduction to the industry. New Jersey: Pearson Prentice Hall.Kilkenny, Shannon (2013) The Complete Guide to Successful Event Planning, Atlantic Pub. Group |
11) | MICE Bütçeleme | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Fenich, G. (2015). Meetings, Expositions, Events, and Conventions: An introduction to the industry. New Jersey: Pearson Prentice Hall.Kilkenny, Shannon (2013) The Complete Guide to Successful Event Planning, Atlantic Pub. Group |
12) | MICE Endüstrisinde Etik Tanımlama | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Fenich, G. (2015). Meetings, Expositions, Events, and Conventions: An introduction to the industry. New Jersey: Pearson Prentice Hall.Kilkenny, Shannon (2013) The Complete Guide to Successful Event Planning, Atlantic Pub. Group |
13) | Sanayi gezisi | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Fenich, G. (2015). Meetings, Expositions, Events, and Conventions: An introduction to the industry. New Jersey: Pearson Prentice Hall.Kilkenny, Shannon (2013) The Complete Guide to Successful Event Planning, Atlantic Pub. Group |
14) | Sanayi gezisi ve dersin gözden geçirilmesi | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Fenich, G. (2015). Meetings, Expositions, Events, and Conventions: An introduction to the industry. New Jersey: Pearson Prentice Hall.Kilkenny, Shannon (2013) The Complete Guide to Successful Event Planning, Atlantic Pub. Group |
15) | Olay sunumu Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Fenich, G. (2015). Meetings, Expositions, Events, and Conventions: An introduction to the industry. New Jersey: Pearson Prentice Hall.Kilkenny, Shannon (2013) The Complete Guide to Successful Event Planning, Atlantic Pub. Group |
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Meetings, Expositions, Events & Conventions: An Introduction to the Industry by Fenich Ph.D., George G. (2011) Paperback Pearson |
Diğer Kaynaklar: | • Fenich, G. (2015). Meetings, Expositions, Events, and Conventions: An introduction to the industry. New Jersey: Pearson Prentice Hall. • Kilkenny, Shannon (2013) The Complete Guide to Successful Event Planning, Atlantic Pub. Group |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | |||||||
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. | |||||||
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | |||||||
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||||
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
2) | 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. | 4 |
3) | 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | 5 |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 5 |
5) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
6) | - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
7) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 2 |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Sosyal Faaliyet |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 44 |