Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kamu yönetimi kavramı ve özellikleri
Demokrası
Yerinden yönetim
Sosyal Devlet
Kavramlarının tartışılması
Ders tanıtımı
Sınav değerlendirme kriterleri
Tanışma
Kaynakların tanıtılması |
Syllabus okunması |
2) |
Halkla İlişkiler Perspektifinden Kamu Kurumlarında Güvenin İnşasıHalkla İlişkiler Perspektifinden Kamu Kurumlarında Güvenin İnşası
"HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDEN GÜVEN KAVRAMI: KATILIMCILIK, ŞEFFAFLIK VE HESAP VEREBİLİRLİK İLKELERİNİN KAMU KURUMLARINA YÖNELİK GÜVENİN OLUŞMASINDAKİ ROLÜ" konulu makale ile Halkla İlişkilerin iki yönlü İletişimi, tanıma, tanıtma ile şeffaflık ve hesap verebilirliğe ilişkin kavramların tartışması bu makalede bulunmaktadır. Böylelikle kamu kurumlarında Halkla İlişkilerin işlevi, demokrası ve katılımcılık ekseninde güvenin inşasına ilişkin temel kavramlar öğrenilebilecektir.KATILIMCILIK, ŞEFFAFLIK VE HESAP VEREBİLİRLİK İLKELERİ
HALKLA İLİŞKİLER MODELLERİ |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Ders notlarının okunması |
3) |
Kamu Kurumlarında Halkla İlişkilerin Sosyal Sorumluluk İlkesinin Uygulanması
SOSYAL SORUMLULUK KAVRAMI
SALKLA İLİŞKİLER MODELLERİNDE SOSYAL SORUMLULUK |
"HALKLA İLİŞKİLERDE SOSYAL SORUMLULUK İLKESİ: KAMU KURULUŞLARI YAKLAŞIMI BAKIMINDAN KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ" ne ilişkin makalenin okunması
Ders slayt ve örnek olayların derlenmesi
Tartışma soruları hazırlanması |
4) |
• Yerel Yönetimlerin Öneminin içselleştirilmesi
• Yerel yönetimlerde halkla ilişkilerin öneminin anlaşılması
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler uygulamalarının öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler sürecinin işleyişinin öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin tanıma ve tanıtma araçlarının öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin internet uygulamalarının anlaşılması
|
İlgili makalelerin tartışılması |
5) |
KAMU VE ÖZEL SEKTÖRDE HALKLA İLİŞKİLERİN KARŞILAŞTIRILMASI
Halkla ilişkilerin farklılıkları halkla ilişkilerin temel unsurları olan;
• Örgütlenme,
• Amaç,
• Mevzuat,
• Hedef Kitle ve Taraflar,
• Yöntem ve Uygulamalar,
• Finansman,
• Denetim |
İlgili Yayınların okunması
Tartışma Konularına ilişkin soru hazırlama |
6) |
Kamu Yönetiminde Halkla İlişkilerin İşlevleri
1)Tanıma ve 2)Tanıtma |
İlgili yayınların okunması
Tartışma konusu hazırlama |
7) |
Kamusal Alanda İletişim
Gündem Belirleme Kuramı Çerçevesinde Sosyal
Medya Kullanımı |
Gündem belirleme kuramını tekrar okuma ödevi
soru ve cevap hazırlama
uygulamalardan konuyla ilişkili örnek toplama |
8) |
VİZE SINAVI • Yerel Yönetimlerin Öneminin içselleştirilmesi
• Yerel yönetimlerde halkla ilişkilerin öneminin anlaşılması
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler uygulamalarının öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler sürecinin işleyişinin öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin tanıma ve tanıtma araçlarının öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin internet uygulamalarının anlaşılması
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Planı oluşturmanın öğrenilmesi
|
Ders içeriğinin gözden geçirilmesi
Kaynakların incelenmesi
|
9) |
Sayısal (Dijital) Vatandaşlık
|
soru ve cevap hazırlama
uygulamalardan konu ile ilgili örnek toplama
Dijital (Dijital) Vatandaşlık başvuruları |
10) |
Stratejik İletişim Planı neleri içermelidir;
• İletişim amacının belirlenmesi,
• Planın uygulamada kalacağı süre
• Mevcut durum analizi,
• İş hedefi,
• İletişim hedefi,
• Hedef kitle,
• Sosyal paydaşlar, |
Stratejik plan örneği üzerinde çalışma
Örnek vaka tartışması
Soru cevap |
11) |
Kamu Yönetimi hizmetlerinin halka tanıtılması (bilme tanıma eksikliğinin giderilmesi) araçları
Danışma ve Yönlendirme Masaları
Danışma Telefon hatları
Web sayfalarında bulunacak sekmeler
Sosyal medya da yapılacak açıklamalar
Bilboardlar, afişler
Gazete ilanları
|
Örnek vaka tartışması
Soru cevap
Kamu kurumlarının web sayfaları üzerinden tanıtma faaliyetlerinin incelenmesi |
12) |
Kamu Kurumlarında Halkla İlişkiler Programı Hazırlama ve hazırlık basamakları
Halkla İlişkiler Programları Açısından Önemli Konular
Saydamlık
Teknoloji Kullanımı
Amaçlar
Yöntemler
Denetim
Kontrol
Değerlendirme
|
İlgili yayınların ve halkla ilişkiler kitaplarının okunması |
13) |
Kamu Kurumlarında Basın Büroları ya da Basın ve Halkla İlişkiler Birimleri
Birimlerin yapılanması
Çalışma esasları
Yetkileri
Görev ve sorumlulukları
Yerine getirilen faaliyetler |
İlgili kitap bölümünün okunması |
14) |
*Halkla İlişkilerin Kamu ve özel sektörde örgütlenmedeki yeri ve önemi
*Halkla İlişkiler Birimlerinin kamu ve özel sektörde adları
* Kamu ve Özel kesimde halkla ilişkilerin arasındaki amaç açısından farkları
*Kamu ve Özel kesimde halkla ilişkilerin işleyişinde Mevzuat ve Kuralcılık |
Final projelerinin gözden geçirilmesi |
15) |
*Kamu kurumlarında sosyal medya strateji ve uygulamaları
*Sosyal medya stratejisi oluşturma (iletişim hedeflerini ortaya koymak, süre
ve taktik planlama, hedef kitle tanımı)
• Yönetim organizasyon oluşumunu tamamlamak,
• Siber güvenlik yönetimi (sayfa güvenliği için gerekli bilgi yönetimi)
• Sosyal ağ tercihlerini yapmak (Hangi sosyal medya kanalları kullanılacağına
karar vermek)
• Profil oluşturmak (Kurumsal kimliğe uygun mimaride profil sayfaları inşa
etmek)
• İçerik planı hazırlamak
• İçerikleri hazırlamak |
İlgili ek kaynakların okunması |
16) |
final |
Metin, H., & Altunok, M. (2002). Karşılaştırmalı bir yaklaşımla kamu yönetimi ve özel sektörde halkla ilişkiler. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (3), 79-99. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
|
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
|