Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Halkla ilişkilerin gelişimi ve beş dönemi |
yok |
2) |
Halkla ilişkilerin ortaya çıkış nedenleri: sosyal, politik, ekonomik ve kültürel faktörler |
yok |
3) |
• Sivil toplum kavramının içselleştirilmesi
• Sivil toplum kavramının tarihsel süreç içinde gelişiminin anlaşılması
• Dünyada sivil toplum algısının değerlendirilmesi
• Türkiye’de sivil toplum algısının değerlendirilmesi
• Sivil toplum ve örgütlenme arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
4) |
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlar için kriterlerin değerlendirilmesi
• Kar amacı gütmeyen kurululşlar için rekabetin tanımlanması
• Kar amacı gütmeyen kurumların strateji geliştirmedeki politik sorunları
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda yönetim zayıflığı sorunu
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda hizmet kalitesi boyutlarının anlatılması
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda hizmet kalitesinin ölçümünün anlatılması
|
veri yok |
5) |
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlamaya duyulan ihtiyaın anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının pazarlamanın karakteristik özellikleri
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlama hedeflerinin belirlenmesi
• Sivil toplum kuruluşlarında pazar analizi ve çevresel koşulların değerlendirilmesi
• Sivil toplum kuruluşlarında ürün ve hizmet karmasının değerlendirilmesi
• Sivil toplum kuruluşlarının pazarlama stratejisinin uygulanması sürecinin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlama çalışmalarının değerlendirilmesi sürecinin anlatılması.
|
veri yok |
6) |
VİZE |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
7) |
• Sivil toplum kavramının tarihsel gelişm sürecinde değişen anlamlarını açıkla.
• Kar amacı gütmeyen kuruluşları hangi finansal ve idari çeşitlenme içinde gördüğümüzü anlat.
• Gönüllülüğün kar amacı gütmeyen kuruluşlar için önemini anlat.
• Hükümetten bağımsız kuruluşların ne tür hedefleri ve özellikleri olduğunu anlat.
• Bir kuruluşun kart amacı gütmemesinin nasıl bir finansal işleyişe işaret ettiğini açıkla.
|
VERİ YOK |
8) |
• Gönüllülük kavramının anlatılması
• Gönüllülük psikolojisinin anlatılması
• Gönüllü yönetimi konusunun anlatılması
• Gönüllülerle iletişimin planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesi
• Gönüllülerin sivil toplum kuruluşlarının kamuyla iletişimi açısından öneminin anlatılması.
|
VERİ YOK |
9) |
• Sivil toplum kuruluşlarında katılımvcı ve katılımcı olmayan iletişimin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında kurum içi iletişim mecraları
• Sivil toplum kuruluşlarında kişisel iletişim faaliyetlerinin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında dönemlik çalışma planlarının oluşturulmasının iletişime katkısının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının kurum içi iletişiminde yeni iletişim teknolojilerinin kullanımının anlatılması
|
VERİ YOK |
10) |
• Üyelik kavramının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında üyelerle iletişim yöntemlerinin anlatılması
• Üyelik planlamasının anlatılması
• Üyelerle iletişimin planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesi
• Üyelerin sivil toplum kuruluşlarının kamuyla iletişimi açısından öneminin anlatılması.
|
VERİ YOK |
11) |
• Sivil toplum kuruluşları için kaynak geliştirme yollarının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının sponsor ve destekçileriyle iletişiminin planlanması
• Sponsor ve destekçilerin sivil toplum kuruluşlarından beklentilerinin anlatılması
|
VERİ YOK |
12) |
• Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler hedeflerinin tanımlaması.
• Sivil toplum kuruluşlarında uygulanan halkla ilişkiler yöntemlerinin anlaşılması.
• Sivil toplum kuruluşlarının halkla ilişkiler stratejisi geliştirmeninin öneminin anlatılması.
• Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında örgütlenme ve görev tanımlarının anlatılması
|
VERİ YOK |
13) |
• Sivil toplum kuruluşlarında kampanya planlama sürecinin anlatılması
• Eylem planı hazırlama sürecinin anlatılması
• Fikir oluşturma aşamasının anlatılması
• PEST, SWOT ve BOSS analizinin anlatılması |
VERİ YOK |
14) |
• Kampanya eylem planının bir parçası olarak izleme ve tanıtım
• Kampanya eylem planının bir parçası olarak arşivleme ve tanıtım
• Kampanya eylem planının parçası olarak sosyal nmedyanın kullanımının anlatılması
|
VERİ YOK |
15) |
• Dünyadaki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının incelenmesi
• Dünyadaki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının değerlendirilmesi
• Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının incelenmesi
• Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının değerlendirilmesi |
VERİ YOK |
16) |
FİNAL |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık. |
|
13) |
Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi. |
|