Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Halkla ilişkilerin gelişimi ve beş dönemi |
yok |
2) |
Halkla ilişkilerin ortaya çıkış nedenleri: sosyal, politik, ekonomik ve kültürel faktörler |
yok |
3) |
• Sivil toplum kavramının içselleştirilmesi
• Sivil toplum kavramının tarihsel süreç içinde gelişiminin anlaşılması
• Dünyada sivil toplum algısının değerlendirilmesi
• Türkiye’de sivil toplum algısının değerlendirilmesi
• Sivil toplum ve örgütlenme arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
4) |
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlar için kriterlerin değerlendirilmesi
• Kar amacı gütmeyen kurululşlar için rekabetin tanımlanması
• Kar amacı gütmeyen kurumların strateji geliştirmedeki politik sorunları
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda yönetim zayıflığı sorunu
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda hizmet kalitesi boyutlarının anlatılması
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda hizmet kalitesinin ölçümünün anlatılması
|
veri yok |
5) |
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlamaya duyulan ihtiyaın anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının pazarlamanın karakteristik özellikleri
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlama hedeflerinin belirlenmesi
• Sivil toplum kuruluşlarında pazar analizi ve çevresel koşulların değerlendirilmesi
• Sivil toplum kuruluşlarında ürün ve hizmet karmasının değerlendirilmesi
• Sivil toplum kuruluşlarının pazarlama stratejisinin uygulanması sürecinin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlama çalışmalarının değerlendirilmesi sürecinin anlatılması.
|
veri yok |
6) |
VİZE |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
7) |
• Sivil toplum kavramının tarihsel gelişm sürecinde değişen anlamlarını açıkla.
• Kar amacı gütmeyen kuruluşları hangi finansal ve idari çeşitlenme içinde gördüğümüzü anlat.
• Gönüllülüğün kar amacı gütmeyen kuruluşlar için önemini anlat.
• Hükümetten bağımsız kuruluşların ne tür hedefleri ve özellikleri olduğunu anlat.
• Bir kuruluşun kart amacı gütmemesinin nasıl bir finansal işleyişe işaret ettiğini açıkla.
|
VERİ YOK |
8) |
• Gönüllülük kavramının anlatılması
• Gönüllülük psikolojisinin anlatılması
• Gönüllü yönetimi konusunun anlatılması
• Gönüllülerle iletişimin planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesi
• Gönüllülerin sivil toplum kuruluşlarının kamuyla iletişimi açısından öneminin anlatılması.
|
VERİ YOK |
9) |
• Sivil toplum kuruluşlarında katılımvcı ve katılımcı olmayan iletişimin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında kurum içi iletişim mecraları
• Sivil toplum kuruluşlarında kişisel iletişim faaliyetlerinin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında dönemlik çalışma planlarının oluşturulmasının iletişime katkısının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının kurum içi iletişiminde yeni iletişim teknolojilerinin kullanımının anlatılması
|
VERİ YOK |
10) |
• Üyelik kavramının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında üyelerle iletişim yöntemlerinin anlatılması
• Üyelik planlamasının anlatılması
• Üyelerle iletişimin planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesi
• Üyelerin sivil toplum kuruluşlarının kamuyla iletişimi açısından öneminin anlatılması.
|
VERİ YOK |
11) |
• Sivil toplum kuruluşları için kaynak geliştirme yollarının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının sponsor ve destekçileriyle iletişiminin planlanması
• Sponsor ve destekçilerin sivil toplum kuruluşlarından beklentilerinin anlatılması
|
VERİ YOK |
12) |
• Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler hedeflerinin tanımlaması.
• Sivil toplum kuruluşlarında uygulanan halkla ilişkiler yöntemlerinin anlaşılması.
• Sivil toplum kuruluşlarının halkla ilişkiler stratejisi geliştirmeninin öneminin anlatılması.
• Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında örgütlenme ve görev tanımlarının anlatılması
|
VERİ YOK |
13) |
• Sivil toplum kuruluşlarında kampanya planlama sürecinin anlatılması
• Eylem planı hazırlama sürecinin anlatılması
• Fikir oluşturma aşamasının anlatılması
• PEST, SWOT ve BOSS analizinin anlatılması |
VERİ YOK |
14) |
• Kampanya eylem planının bir parçası olarak izleme ve tanıtım
• Kampanya eylem planının bir parçası olarak arşivleme ve tanıtım
• Kampanya eylem planının parçası olarak sosyal nmedyanın kullanımının anlatılması
|
VERİ YOK |
15) |
• Dünyadaki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının incelenmesi
• Dünyadaki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının değerlendirilmesi
• Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının incelenmesi
• Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının değerlendirilmesi |
VERİ YOK |
16) |
FİNAL |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
2 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
3 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
4 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |