Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Halkla ilişkilerin gelişimi ve beş dönemi |
yok |
2) |
Halkla ilişkilerin ortaya çıkış nedenleri: sosyal, politik, ekonomik ve kültürel faktörler |
yok |
3) |
• Sivil toplum kavramının içselleştirilmesi
• Sivil toplum kavramının tarihsel süreç içinde gelişiminin anlaşılması
• Dünyada sivil toplum algısının değerlendirilmesi
• Türkiye’de sivil toplum algısının değerlendirilmesi
• Sivil toplum ve örgütlenme arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
4) |
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlar için kriterlerin değerlendirilmesi
• Kar amacı gütmeyen kurululşlar için rekabetin tanımlanması
• Kar amacı gütmeyen kurumların strateji geliştirmedeki politik sorunları
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda yönetim zayıflığı sorunu
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda hizmet kalitesi boyutlarının anlatılması
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda hizmet kalitesinin ölçümünün anlatılması
|
veri yok |
5) |
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlamaya duyulan ihtiyaın anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının pazarlamanın karakteristik özellikleri
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlama hedeflerinin belirlenmesi
• Sivil toplum kuruluşlarında pazar analizi ve çevresel koşulların değerlendirilmesi
• Sivil toplum kuruluşlarında ürün ve hizmet karmasının değerlendirilmesi
• Sivil toplum kuruluşlarının pazarlama stratejisinin uygulanması sürecinin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlama çalışmalarının değerlendirilmesi sürecinin anlatılması.
|
veri yok |
6) |
VİZE |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
7) |
• Sivil toplum kavramının tarihsel gelişm sürecinde değişen anlamlarını açıkla.
• Kar amacı gütmeyen kuruluşları hangi finansal ve idari çeşitlenme içinde gördüğümüzü anlat.
• Gönüllülüğün kar amacı gütmeyen kuruluşlar için önemini anlat.
• Hükümetten bağımsız kuruluşların ne tür hedefleri ve özellikleri olduğunu anlat.
• Bir kuruluşun kart amacı gütmemesinin nasıl bir finansal işleyişe işaret ettiğini açıkla.
|
VERİ YOK |
8) |
• Gönüllülük kavramının anlatılması
• Gönüllülük psikolojisinin anlatılması
• Gönüllü yönetimi konusunun anlatılması
• Gönüllülerle iletişimin planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesi
• Gönüllülerin sivil toplum kuruluşlarının kamuyla iletişimi açısından öneminin anlatılması.
|
VERİ YOK |
9) |
• Sivil toplum kuruluşlarında katılımvcı ve katılımcı olmayan iletişimin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında kurum içi iletişim mecraları
• Sivil toplum kuruluşlarında kişisel iletişim faaliyetlerinin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında dönemlik çalışma planlarının oluşturulmasının iletişime katkısının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının kurum içi iletişiminde yeni iletişim teknolojilerinin kullanımının anlatılması
|
VERİ YOK |
10) |
• Üyelik kavramının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında üyelerle iletişim yöntemlerinin anlatılması
• Üyelik planlamasının anlatılması
• Üyelerle iletişimin planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesi
• Üyelerin sivil toplum kuruluşlarının kamuyla iletişimi açısından öneminin anlatılması.
|
VERİ YOK |
11) |
• Sivil toplum kuruluşları için kaynak geliştirme yollarının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının sponsor ve destekçileriyle iletişiminin planlanması
• Sponsor ve destekçilerin sivil toplum kuruluşlarından beklentilerinin anlatılması
|
VERİ YOK |
12) |
• Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler hedeflerinin tanımlaması.
• Sivil toplum kuruluşlarında uygulanan halkla ilişkiler yöntemlerinin anlaşılması.
• Sivil toplum kuruluşlarının halkla ilişkiler stratejisi geliştirmeninin öneminin anlatılması.
• Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında örgütlenme ve görev tanımlarının anlatılması
|
VERİ YOK |
13) |
• Sivil toplum kuruluşlarında kampanya planlama sürecinin anlatılması
• Eylem planı hazırlama sürecinin anlatılması
• Fikir oluşturma aşamasının anlatılması
• PEST, SWOT ve BOSS analizinin anlatılması |
VERİ YOK |
14) |
• Kampanya eylem planının bir parçası olarak izleme ve tanıtım
• Kampanya eylem planının bir parçası olarak arşivleme ve tanıtım
• Kampanya eylem planının parçası olarak sosyal nmedyanın kullanımının anlatılması
|
VERİ YOK |
15) |
• Dünyadaki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının incelenmesi
• Dünyadaki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının değerlendirilmesi
• Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının incelenmesi
• Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının değerlendirilmesi |
VERİ YOK |
16) |
FİNAL |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|