Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dünyada ve Türkiye’de reklamcılığın gelişimine dair kısa bir hatırlatma yapılması.
• Pazarlama iletişiminde reklamın yerinin açıklanması.
• Reklam ajanslarının organizasyonel yapısının açıklanması.
• Ajansların işleyişinde yer alan bölümlerin sıralanarak tanımlanması.
• Bölümlerin sorumluluklarının ele alınarak açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
2) |
• Reklam üretimi sürecinin tanımlanması.
• Reklam stratejisinin geliştirilmesi konusunun ele alınması.
• Medya kararlarının belirlenmesinin tanımlanması.
• Reklam ortamlarının belirlenmesinin açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
3) |
• Yazılı reklam ortamlarının sıralanarak açıklanması.
• Basında ölçümleme kavramının anlatılması.
• Basında maliyet hesaplaması kavramının açıklanması.
• Yayın yapan reklam ortamlarının sıralanarak açıklanması.
• Televizyonda ölçümleme kavramının açıklanması.
• Radyoda ölçümleme kavramının açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
4) |
• Diğer reklam ortamlarının sıralanarak anlatılması.
• Açıkhavada ölçümleme olgusunun ele alınması.
• Sinemada ölçümleme olgusunun açıklanması.
• İnternette ölçümleme ve planlama konusunun anlatılması.
• Reklam prodüksiyon şirketinin yapısı ve işleyişinin anlatılması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
5) |
• Basılı reklam ortamları için reklam metni yazımı sürecinin açıklanması.
• Layout kavramının tanımlanması ve örneklendirilmesi.
• Basılı reklam için reklam metninde prodüksiyon aşamasının tanımlanması.
• Basılı reklamda fotoğraf kullanımı konusunun açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
6) |
• Radyo spotunun hazırlanma aşamalarının sıralanarak açıklanması.
• Radyoda metin yazma konusunda dikkat edilecek noktaların açıklanması.
• Radyo spotunda ses seçiminin ele alınması.
• Radyo spotunda müzik seçimi konusunun ayrıntılandırılması.
• Jingle, stok müzik, reklam müziği, vokaller, ses dizaynı, kayıt, miksaj terimlerinin açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
7) |
• Seslendirme stüdyosu ziyareti gerçekleştirilerek bir önceki ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
8) |
• Basılı reklam ortamlarının sıralanması.
• Televizyon reklamlarında anlatım biçimlerinin sıralanması.
• Senaryo yazımının açıklanması.
• Story board teriminin açıklanması ve örneklerle ele alınması.
• Çekim aşamasının sıralanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Vize sınavı için tüm konuların tekrar edilmesi.
|
9) |
Grup tartışması.
Örneklerin değerlendirilmesi
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi. |
10) |
• Alt başlık kavramının açıklanması.
• Çekim öncesi hazırlıkların anlatılması.
• Ön prodüksiyon kavramının anlatılması.
• PPM (pre production meeting) kavramının tanımlanması.
• Kurgu aşamasının anlatılması.
• Dağıtım ve yayın aşamalarının açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
11) |
• Film stüdyosu ziyareti gerçekleştirilerek bir önceki ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
12) |
• Animasyon stüdyosu ziyareti ile ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
13) |
• Post prodüksiyonda kurgu ve montaj aşamalarının tanımlanması.
• Post prodüksiyonda görsel effect ve online finishing aşamalarının açıklanması.
• Post prodüksiyonda seslendirme aşamasının tanımlanması.
• Post prodüksiyonda color grading aşamasının açıklanması.
• Post prodüksiyonda video transfer ve Sinefekt, aşamasının tanımlanması
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
14) |
• Post prodüksiyon stüdyosu ziyareti ile ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Final sınavı için konuların tekrar edilmesi. |
15) |
• Post prodüksiyonda kurgu ve montaj aşamalarının tanımlanması.
• Post prodüksiyonda görsel effect ve online finishing aşamalarının açıklanması.
• Post prodüksiyonda seslendirme aşamasının tanımlanması. |
Veri Yok |
16) |
FİNAL |
Adım Adım Reklam Üretimi (Reklam Filmi Prodüksiyonu)
Nesrin Tan Akbulut & Elif Eda Balkaş
2010. İstanbul: Beta
Televizyon Reklam Filmi Yapımı. Kavramlar, Uygulamalar, Sorunlar ve Telif Hakları.
Nesrin Tan Akbulut & Elif Eda Balkaş Erdoğan
2010. İstanbul: Beta
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|