Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dünyada ve Türkiye’de reklamcılığın gelişimine dair kısa bir hatırlatma yapılması.
• Pazarlama iletişiminde reklamın yerinin açıklanması.
• Reklam ajanslarının organizasyonel yapısının açıklanması.
• Ajansların işleyişinde yer alan bölümlerin sıralanarak tanımlanması.
• Bölümlerin sorumluluklarının ele alınarak açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
2) |
• Reklam üretimi sürecinin tanımlanması.
• Reklam stratejisinin geliştirilmesi konusunun ele alınması.
• Medya kararlarının belirlenmesinin tanımlanması.
• Reklam ortamlarının belirlenmesinin açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
3) |
• Yazılı reklam ortamlarının sıralanarak açıklanması.
• Basında ölçümleme kavramının anlatılması.
• Basında maliyet hesaplaması kavramının açıklanması.
• Yayın yapan reklam ortamlarının sıralanarak açıklanması.
• Televizyonda ölçümleme kavramının açıklanması.
• Radyoda ölçümleme kavramının açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
4) |
• Diğer reklam ortamlarının sıralanarak anlatılması.
• Açıkhavada ölçümleme olgusunun ele alınması.
• Sinemada ölçümleme olgusunun açıklanması.
• İnternette ölçümleme ve planlama konusunun anlatılması.
• Reklam prodüksiyon şirketinin yapısı ve işleyişinin anlatılması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
5) |
• Basılı reklam ortamları için reklam metni yazımı sürecinin açıklanması.
• Layout kavramının tanımlanması ve örneklendirilmesi.
• Basılı reklam için reklam metninde prodüksiyon aşamasının tanımlanması.
• Basılı reklamda fotoğraf kullanımı konusunun açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
6) |
• Radyo spotunun hazırlanma aşamalarının sıralanarak açıklanması.
• Radyoda metin yazma konusunda dikkat edilecek noktaların açıklanması.
• Radyo spotunda ses seçiminin ele alınması.
• Radyo spotunda müzik seçimi konusunun ayrıntılandırılması.
• Jingle, stok müzik, reklam müziği, vokaller, ses dizaynı, kayıt, miksaj terimlerinin açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
7) |
• Seslendirme stüdyosu ziyareti gerçekleştirilerek bir önceki ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
8) |
• Basılı reklam ortamlarının sıralanması.
• Televizyon reklamlarında anlatım biçimlerinin sıralanması.
• Senaryo yazımının açıklanması.
• Story board teriminin açıklanması ve örneklerle ele alınması.
• Çekim aşamasının sıralanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Vize sınavı için tüm konuların tekrar edilmesi.
|
9) |
Grup tartışması.
Örneklerin değerlendirilmesi
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi. |
10) |
• Alt başlık kavramının açıklanması.
• Çekim öncesi hazırlıkların anlatılması.
• Ön prodüksiyon kavramının anlatılması.
• PPM (pre production meeting) kavramının tanımlanması.
• Kurgu aşamasının anlatılması.
• Dağıtım ve yayın aşamalarının açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
11) |
• Film stüdyosu ziyareti gerçekleştirilerek bir önceki ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
12) |
• Animasyon stüdyosu ziyareti ile ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
13) |
• Post prodüksiyonda kurgu ve montaj aşamalarının tanımlanması.
• Post prodüksiyonda görsel effect ve online finishing aşamalarının açıklanması.
• Post prodüksiyonda seslendirme aşamasının tanımlanması.
• Post prodüksiyonda color grading aşamasının açıklanması.
• Post prodüksiyonda video transfer ve Sinefekt, aşamasının tanımlanması
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
14) |
• Post prodüksiyon stüdyosu ziyareti ile ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Final sınavı için konuların tekrar edilmesi. |
15) |
• Post prodüksiyonda kurgu ve montaj aşamalarının tanımlanması.
• Post prodüksiyonda görsel effect ve online finishing aşamalarının açıklanması.
• Post prodüksiyonda seslendirme aşamasının tanımlanması. |
Veri Yok |
16) |
FİNAL |
Adım Adım Reklam Üretimi (Reklam Filmi Prodüksiyonu)
Nesrin Tan Akbulut & Elif Eda Balkaş
2010. İstanbul: Beta
Televizyon Reklam Filmi Yapımı. Kavramlar, Uygulamalar, Sorunlar ve Telif Hakları.
Nesrin Tan Akbulut & Elif Eda Balkaş Erdoğan
2010. İstanbul: Beta
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
2 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
3 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
4 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |