Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Kursun tanıtımı.
• Mecraların tanıtımı
• Mecralarda yer alan reklamların listelenmesi
• Reklamların sınıflandırılması
• Pazarlama ve satış yönetimini açıklanması
• Kuramsal konuların tartışılması |
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
2) |
• Reklamın sınıflandırılması ve özelliklerinin açıklanması
• Reklamların yapana göre örneklerle açıklanması
• Reklamların amacına göre örneklerle açıklanması
• Reklamların hedef kitlesine göre örneklerle açıklanması
• Reklamların taşıdığı mesaja göre örneklerle açıklanması
• Reklamların zamana göre örneklerle açıklanması
• Reklamların coğrafi kriterlere göre örneklerle açıklanması
• Bütün reklamların genel bir değerlendirmesi.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
3) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin açıklanması
• Basılı reklamların ( gazete, dergi, katalog, broşür, el ilanı, insert) özelliklerinin açıklanması
• Basılı reklamların kendi içindeki önemi üzerine açıklama
• Firmaların basılı reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Basılı reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Basılı reklamların genel bir değerlendirmesi
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
4) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin gözden geçirmek
• Radyo, TV, Sinema reklamların özelliklerinin açıklanması
• Reklamların kendi içindeki özelliklerin firmalar açısından değerlendirilmesi
• Reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Firmaların ve tüketicilerin reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Reklamların genel bir değerlendirmesini yapmak. |
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
5) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin gözden geçirmek
• Sinema, İnternet, Sosyal medya reklamların özelliklerinin açıklanması
• Reklamların kendi içindeki özelliklerin firmalar açısından değerlendirilmesi
• Reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Firmaların ve tüketicilerin reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Networking önemi üzerinde durmak
• Reklamların genel bir değerlendirmesini yapmak.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
6) |
• Müşteri ve tüketicilerin önemi ve özelliklerinin açıklanması
• Müşteri ve tüketici beklentileri ve satınalma davranışları
• Müşteri tipleri ve özellikleri
• Müşteri segmentasyonu ve önemi
• Firmaların müşterileri beklentilerine göre stratejileri
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
7) |
• Satış Yönetimine giriş , temel kavramların açıklanması
• Pazar/ piyasa ilişkisi ve önemi
• Mecralara göre satış organizasyonunun özelliklerinin açıklanması
• Satış dinamiğinin önemi
• Müşteri ilişkileri Yönetimi- CRM |
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
8) |
• Satış ve türlerinin açıklanması
• Hizmet satışında Reklam satışının özellikleri
• Reklam satışının aşamaları I ( planlama – yaklaşım ) açıklanması
• Planlamada- hedeflerin saptanmasının kriterlerinin açıklanması
• Yaklaşımda – randevu alma teknikleri
• Yaklaşımda – müşteri ziyaretinde dikkat edilmesi gereken hususların açıklanması
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
9) |
• Reklam satışının aşamaları II ( bilgi toplama – ihtiyaç onaylatma ) açıklanması
• Bilgi toplamanın önemi ve kriterlerinin açıklanması
• Bilgi toplamada soru sormanın öneminin örnekle belirtilmesi
• İhtiyaç onaylatma da dikkat edilmesi gereken hususların açıklanması
• Karşılaşılabilecek itirazların ele alınması
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
10) |
• Reklam satışının aşamaları III ( sunum yapma- öneri ve fiyatlandırma ) açıklanması
• Sunum yapmanın önemi üzerinde durulacak
• Topladığı bilgilere gore ürün sunumu hazırlama uygulaması yapılacak
• Müşteri ihtiyacına uygun önerilerin açıklanması
• Önerilen hizmetin karşılığında fiyat vermenin önemi açıklanacaktır.
|
Passing through the eye
Advertising research for the final project
To do source scans
Reading and evaluating related parts of resources |
11) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• İtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak
• Satış aşamalarının genel değerlendirilmesi yapılacaktır.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
12) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• Iİtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak
Satış aşamalarının genel değerlendirilmesi yapılacaktır.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
13) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• İtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak |
none |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|