Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı • Kapsamı • Gerekçesi • Önemi • Kural ve Gerekleri |
Koloğlu Orhan; Reklamcılığımızın İlkyüzyılı 1840 - 1940, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000. |
2) |
Genel Olarak Reklam Tarihi • Kapsam • Sınırlılıklar • Kaynaklar |
Dyer, Gillian; İletişim Olarak Reklamcılık, Çev: M. Nurdan Öncel Taşkıran, BETA Yayınları, 2010. |
3) |
Baskı Öncesi Dönem: Çeşitli işaretleme, tellallık gibi temel reklam biçimlerinin ortaya çıkışı ve gelişimi. |
Dyer, Gillian; İletişim Olarak Reklamcılık, Çev: M. Nurdan Öncel Taşkıran, BETA Yayınları, 2010. |
4) |
Erken Baskı Dönemi (15. yy–18.yy): Matbaa makinesinin icadıyla ortaya çıkan afiş, poster, el ilanı gibi çeşitli basılı reklam teknikleri ile birlikte gazete ve dergi reklamcılığının gelişim süreci ve etkileri . |
Dyer, Gillian; İletişim Olarak Reklamcılık, Çev: M. Nurdan Öncel Taşkıran, BETA Yayınları, 2010. |
5) |
Yayılma Dönemi (1840–1900): Sanayi devriminin etkisi paralelinde üretime dayalı pazar ekonomisi, ulaşım ve eğitim alanında yaşanan hızlı gelişim karşısında basılı reklamcılığın etki alanının gelişmesi ve ilk reklam ajanslarının ortaya çıkışı. |
YOK |
6) |
Bütünleşme Dönemi (1900–1925): reklam ortam ve tekniklerinde, ajans işleyişin yaşanan gelişimlerin değerlendirilmesi, ulusal ve uluslararası reklam birliklerinin ve derneklerinin ortaya çıkış süreci. |
Poe, Marshall T.; İletişim Tarihi, Çev: Umut Yener Kaya, Islık Yayınları, 2015. |
7) |
Bilimsel Gelişme Dönemi (1925–1945): radyo ve televizyon reklamcılığının ortaya çıkışı, reklam çalışmaları açısından araştırma metotlarının öneminin anlaşılması ve kullanılması sürecinde reklamcılığın değişen boyutu, reklam ile pazar ve tüketici analizi ilişkisinin kurulması. |
Poe, Marshall T.; İletişim Tarihi, Çev: Umut Yener Kaya, Islık Yayınları, 2015 |
8) |
Ara sınav (Vize) |
Tungate, Mark; Reklamcılığın Global Tarihi, Çev.: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2008. - Koloğlu Orhan; Reklamcılığımızın İlkyüzyılı 1840 - 1940, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000. - Sezer, Kemal; Reklam Kuşakları 1940-2000 Sektörün 60 Yılı, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2014 Yardımcı Kaynaklar: - Poe, Marshall T.; İletişim Tarihi, Çev: Umut Yener Kaya, Islık Yayınları, 2015. - Yüksel, Ünsal; Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri, 2. Baskı, Tivi Reklam, İstanbul, 1984. - Dyer, Gillian; İletişim Olarak Reklamcılık, Çev: M. Nurdan Öncel Taşkıran, BETA Yayınları, 2010. |
9) |
Ticari Ve Sosyal Bütünleşme (1945–1970): Liberal ekonomilerin yayılması ve üretim-tüketim dengesinde yaşanan değişimin etkisi sonucu ortaya çıkan imaj merkezli gelişim süreci ve sonuçlarının kavranması. |
Poe, Marshall T.; İletişim Tarihi, Çev: Umut Yener Kaya, Islık Yayınları, 2015. |
10) |
Yaratıcı Devrim: Bill Bernbach ve 60’lı yıllarda reklam dünyasındaki değişimler. |
Sezer, Kemal; Reklam Kuşakları 1940-2000 Sektörün 60 Yılı, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2014 |
11) |
Marka Dönemi (1970-1980): Tüketici zihninde markaların artan önemi ve reklamcılık uygulamalarının marka temelinde gelişim göstermesi. |
Sezer, Kemal; Reklam Kuşakları 1940-2000 Sektörün 60 Yılı, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2014 |
12) |
Post Endüstriyel Dönem (1980-1990): Reklam mesajlarında farklılaşma ve yaşam tarzı reklamcılığının yükselişi. |
Dyer, Gillian; İletişim Olarak Reklamcılık, Çev: M. Nurdan Öncel Taşkıran, BETA Yayınları, 2010. |
13) |
Küreselleşme Dönemi (1990-2000): Ulusal pazarların entegrasyonu ile uluslararası pazarların doğuşu, network ajansların ortaya çıkışı ve bütünleşik pazarlama iletişimi anlayışı. |
Tungate, Mark; Reklamcılığın Global Tarihi, Çev.: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2008. |
14) |
Dijital Reklamcılığın Yükselişi (2000 ve sonrası): Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi paralelinde teknoloji merkezli, çevrimiçi, etkileşimli reklam anlayışının ortaya çıkışı. |
Tungate, Mark; Reklamcılığın Global Tarihi, Çev.: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2008. |
15) |
Reklamcılığın Geleceği |
Sezer, Kemal; Reklam Kuşakları 1940-2000 Sektörün 60 Yılı, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2014 |
16) |
FİNAL |
Tungate, Mark; Reklamcılığın Global Tarihi, Çev.: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2008. - Koloğlu Orhan; Reklamcılığımızın İlkyüzyılı 1840 - 1940, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000. - Sezer, Kemal; Reklam Kuşakları 1940-2000 Sektörün 60 Yılı, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2014 Yardımcı Kaynaklar: - Poe, Marshall T.; İletişim Tarihi, Çev: Umut Yener Kaya, Islık Yayınları, 2015. - Yüksel, Ünsal; Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri, 2. Baskı, Tivi Reklam, İstanbul, 1984. - Dyer, Gillian; İletişim Olarak Reklamcılık, Çev: M. Nurdan Öncel Taşkıran, BETA Yayınları, 2010. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|