Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredat
Ders Anahatlarını Tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Goldenberg, Jacob, et al. Cracking the ad code. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
2) |
• Reklam yazımı ve tasarımının teori ve uygulamasını tanıtma.
• Reklamcılıkta yaratıcılığın doğasını ve tarihini açıklama
• Kitle iletişim araçları için reklam mesajlarının planlanmasını ve hazırlanmasını özetleme
• Çeşitli ortamlarda kullanılan belirli teknikleri ve uygulamaları açıklama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Goldenberg, Jacob, et al. Cracking the ad code. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
3) |
• Fikirlerin nereden geldiğini tartışma
• Reklam verenlerin serbest bırakıldığı cezaevlerini belirleme
• Reklam medyasını tanımlamak ve analiz etmek ve aracı kullanmak
• Birleştirme tekniğini kullanarak iki yaklaşımı keşfetme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Goldenberg, Jacob, et al. Cracking the ad code. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
4) |
• Reklamverenlerin gürültülü bir dünyada nasıl dikkat çektiğini açıklama
• Dikkat için araçları analiz etme
• Etkinleştirmeyi kullanmanın yararlarını açıklamak ve tartışmak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Goldenberg, Jacob, et al. Cracking the ad code. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
5) |
• Metafor kullanarak tek çekimde tartışma
• Türkiye'deki önemli kişilerin kamuya ait tanıtımlarını analiz etmek
• Bir metaforik reklamın ne kadar etkili bir şekilde oluşturulduğunu göstermek
• Marka reklamcılığının, marka tanınırlığının ve kullanım talimatlarının kaynaşmasının değerlendirilmesi |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Goldenberg, Jacob, et al. Cracking the ad code. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
6) |
• Minimalizmi ve kazanan sonuçları tanımak
• Çıkarma bir ekleme olduğunda analiz etmek
• Çıkarmanın iletiyi nasıl vurgulayabileceğini tartışmak
• Olumsuz düşünmeyi tanımlamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Goldenberg, Jacob, et al. Cracking the ad code. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
• Klişenin nasıl önleneceğini açıklayın - ve hala bir ürünün sözünü vurgulama
• Küçük bir özellik sunmak için mevcut düşünme sürecini tanımlama
• Küçük bir özellik kullanarak Extreme Consequence kullanım talimatlarını temsil etme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
9) |
• Faydaya nasıl odaklanılması gerektiğini belirleme
• Saçma durumlarda ironiyi açıklama
• Ürünün reklamda olması gerektiğinde tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
10) |
• Saçma durumların gerçek olmasını nasıl sağladığını analiz etme
• Küçük özelliklerin ne zaman kullanıldığını öğrenme
• Eski standbyslerimizde Inversiyon kullanarak göstermek ve açıklamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
11) |
• Söyleyecek hiçbir şeyiniz yoksa ne söyleyeceğinizi listelemek
• Marka yönünden aşırı çabaları değerlendirmek
• Tüketici açısından aşırı çabaları değerlendirmek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
12) |
• Bir özellik ve bir değer arasındaki farkı tanımlama
• Değeri tanımlamanın eklenmiş değerini belirleme - sürecin bir sonraki adımı: Yeni mesajlar aramaya başlama
• İnsanların bildiklerini doğru yapıp yapmadıklarını tartışma
• Nitelik ve değer arasındaki bağlantıyı eleştirme
• Özellik ve değer seviyeleri arasında ayrım yapma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
13) |
• Ödüllü reklamları sunma
• Her bir reklam için kullanılan araçları tanımlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
14) |
Dönem boyunca sunulan yaratıcı reklam için tüm araçların tartışılması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
15) |
Dönem boyunca sunulan yaratıcı reklam için tüm araçların tartışılması
Genel revizyon |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
16) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık. |
|
13) |
Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi. |
|