Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders içeriğinin tanımlar.
• Pazarlama kavramını ve bileşenlerini açıklar.
• Tüketici merkezli pazarlama karması yaklaşımlarını açıklar.
• Pazarlamada üretim, ürün ve satış anlayışını açıklar.
• Bütünsel pazarlama anlayışını tanımlar.
|
Ders içeriğinin ve kitabının gözden geçirilmesi |
2) |
• Pazarlamanın gelişim sürecinde yararlanılan bilgi teknolojilerinin listeler.
• Pazarlamanın gelişim sürecinde bilgi teknolojilerinin yarattığı değişimleri açıklar.
• Bilgi teknolojileriyle ortaya çıkan yeni pazarlama yaklaşımlarını açıklar.
• Bilgi teknolojileriyle ortaya çıkan yeni uygulamaları tanımlar.
• Modern pazarlama ve geleneksel pazarlamayı karşılaştırır.
|
Final projesi çalışmasının başlatılması
İlgili ders notlarının okunması
|
3) |
• Bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin pazarlamaya etkilerini anlatır.
• İnternet ortamında pazarlama yöntemlerinin anlatır ve planlar.
• Veri tabanlarının pazarlamada etkili kullanımının değerlendirir.
• Pazarlamada veri tabanlarına dayalı strateji geliştirmenin yollarını açıklar.
• Veri tabanlarının kullanımının rekabet açısından önemini açıklar.
|
Final projesi çalışmasının başlatılması
İlgili ders notlarının okunması
|
4) |
• İnternet ortamının etkili marka iletişime yönelik katkılarını açıklar.
• Pazarlamayı web 1.0 boyutu ve web 2.0 boyutuyla açıklar ve karşılaştırır.
• Web 2.0 ile ortaya çıkan tüketici davranışlarındaki değişimi değerlendirir.
• Web 2.0 ortamının araçlarını ve platformlarını özellikleri bakımından tanımlar.
• Web 2.0 ortamının araçlarını ve platformlarını tüketici davranışlarını etkilemesi bakımından değerlendirir.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
Örneklerin değerlendirilmesi.
İlgili ders notlarının okunması
|
5) |
• Sosyal medya pazarlamasını açıklar.
• Sosyal medya pazarlamasındaki yöntemleri planlar.
• Sosyal medya pazarlamasına yönelik strateji geliştirir.
• Sosyal medya pazarlaması ile yeni ortaya çıkan yöntemlerin uygulama biçimlerini anlatır.
• Sosyal medya pazarlaması çalışmalarını değerlendirir.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması
|
6) |
• Popüler sosyal medya araçlarında pazarlama çalışmalarını anlatır.
• Sosyal medya araçlarındaki pazarlama çalışmalarını değerlendirir.
• Sosyal ilişki ağlarını pazarlama açısından etkili kullanmayı açıklar.
• Sosyal ilişki ağlarındaki kurumsal uygulamaları pazarlamaya etkileri bakımından değerlendirir.
• Ürün odaklı ve kurumsal odaklı markalama çalışmalarını sosyal medya üzerinde planlamayı açıklar.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması
|
7) |
• ARA SINAV
• Veri tabanlarının ve verilerin pazarlama amacıyla kullanımının işletmelere sağladığı yararların açıklanması
• Sosyal medyanın pazarlama açısından gerekli iletişimsel özelliklerini tanımlar.
• Tüketicilerin sosyal ağlara kayması ve geleneksel kanallara güveninin azalmasıyla birlikte pazarlama yöntemlerinde bir dönüşümü değerlendirir.
• Sosyal medya pazarlamasının geleneksel pazarlamadan farkını tanımlar.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması
|
8) |
• Blogların pazarlama iletişimindeki yerini açıklar.
• Blog türlerini açıklar.
• Blogların, blog sahipleri için sağladığı temel özellikler ve yararları açıklar.
• Organizasyonların blog sahipleriyle iletişim kurma yöntemlerini açıklar.
• Kurumsal blogların pazarlama ve halkla ilişkiler amaçlı kullanım yollarını anlatır.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması |
9) |
• Mikroblogu tanımlar.
• Mikroblogların pazarlama iletişimindeki yerini ve işlevini açıklar.
• Kurumların mikrobloglamadan sağladığı yararı açıklar.
• Mikroblog kullanımı ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi çözümler.
• Mikrobloglardan pazarlama stratejisi oluşturmada nasıl yararlanılacağını açıklar.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması |
10) |
• “YouTube” ve “Flickr” türü medya paylaşım sitelerinin pazarlamada kullanım amaçlarını açıklar.
• Pod yayınlarının pazarlamada kullanım amacını ve yöntemlerini açıklar.
• Pod yayınlarının pazarlamada kullanım yöntemlerini açıklar.
• B2B iletişimde podcast kullanım yollarını açıklar.
• Pod yayınlarının çeşitli kullanım alanlarını açıklar.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması
|
11) |
• Mobil pazarlama kavramını açıklar.
• Mobil pazarlama stratejilerini açıklar.
• Dünyada mobil pazarlamanın gelişim sürecini anlatır.
• Mobil pazarlamanın amaçlarını sıralar.
• Mobil teknolojilerle doğan yeni pazarlama kurgularını anlatır.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
Sınıf içi ortaya çıkan konular hakkında değerlendirme yazısının yazılması |
12) |
• ARA SINAV 2
• Pazarlama iletişiminde blogların kullanım amacı ve yöntemlerini açıklar.
• Pazarlama iletişiminde mikroblogların kullanım amacı ve yöntemini açıklar.
• Pazarlama iletişiminde medya paylaşım sitelerinin kullanım amacı ve yöntemini açıklar.
• Mobil pazarlama stratejilerini değerlendirir.
|
Sınıfta tartışmak üzere ilgili konularla örnek çalışmaların araştırılması. |
13) |
• Sosyal pazarlama kavramını tanımlar.
• Yeşil pazarlamayı tanımlar.
• Yeşil pazarlamaya yönelik iletişim uygulamalarını açıklar.
• Gerilla pazarlamayı tanımlar.
• Gerilla pazarlamada kullanılan iletişim yöntemlerini açıklar.
|
Örneklerin değerlendirilmesi.
Sınıf içi tartışma. |
14) |
• Etkileşimli pazarlama kavramını açıklar.
• Etkileşimli pazarlama kapsamındaki uygulamaları anlatır.
• Ağızdan ağıza pazarlama kavramını açıklar.
• Ağızdan ağıza pazarlama uygulamalarını açıklar.
• Güncel pazarlama trendlerini karşılaştırır.
|
Örneklerin değerlendirilmesi.
Sınıf içi tartışma. |
15) |
• Final Projesi.
• Final Sunumu.
• Çeşitli pazarlama trendleri kapsamında gerçekleştirilen iletişim uygulamalarını anlatır.
• Çeşitli pazarlama trendleri kapsamında gerçekleştirilen iletişim uygulamalarının etkilerini değerlendirir.
• Pazarlama trendlerini karşılaştırır.
|
Öğrenci sunumları
Örneklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
Sınıf içi tartışma.
|
16) |
Dönem sonu |
Dönem sonu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık. |
|
13) |
Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi. |
|