Uluslararası Ticaret | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISLT203 | ||||||||
Ders İsmi: | Kültürlerarası İletişim ve Etik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı kültürlerarası iletişim yönetimi; iş ve pazarlama çevresini değerlendirme; kültürün rolü, anlamı ve boyutları; kültürlerarası modeller ve iletişim; sözlü ve sözlü olmayan iletişim ve sorunları; kültürlerarası iletişimin iş yerlerinde uygulamaları; uzlaşma ve karar verme; iş ortamında strateji geliştirme; etiğin tanımı; güven ve gerçeklik; haksız rekabet; pazarlama bileşenlerinde etik konular; sosyal sorumluluk ve etiğin şirket yönetimindeki rolü ile ilgili konularda öğrencilere ışık tutmaktır. |
Dersin İçeriği: | Kültürlerarası iletişim yönetimi; iş ve pazarlama çevresini değerlendirme; kültürün rolü, anlamı ve boyutları; kültürlerarası modeller ve iletişim; sözlü ve sözlü olmayan iletişim ve sorunları; kültürlerarası iletişimin iş yerlerinde uygulamaları; uzlaşma ve karar verme; iş ortamında strateji geliştirme; etiğin tanımı; güven ve gerçeklik; haksız rekabet; pazarlama bileşenlerinde etik konular; sosyal sorumluluk ve etiğin şirket yönetimindeki rolü. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtılması | |
2) | Temel İletişim Bilgileri | |
3) | Sözlü ve sözsüz iletişim | |
4) | Dinleme ve Öğrenme | |
5) | Duygular ve duygusal zeka | |
6) | Kültür | |
7) | Kültür | |
8) | Vize Sınavı | Vize sınavı için hazırlık |
9) | Sunum Teknikleri | |
10) | Toplantı Yönetimi | |
11) | Kariyerde İletişim | |
12) | Başarılı İş görüşmeleri | |
13) | Sosyal medyada iletişim Öğrenci Sunumları | Sunuma ve proje çalışmasına hazırlık |
14) | Öğrenci Sunumları | Sunuma ve projeye hazırlık |
15) | Final Sınavı | Final Sınavı İçin Çalışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli. Kişilerarası İletişim, 2017, 6. Basım, Nobel Yayınları, ISBN: 978-605-5426-38-5. Ayda Uzunçarşılı Soydaş, Kültürlerarası İletişim, 2010, 1. Basım, Parşömen Yayıncılık, ISBN: 978-605-4452-02-6. |
Diğer Kaynaklar: | Kory Floyd and Peter Cardon. Business and Professional Communication: Putting People First, 2020. First Edition. McGraw-Hill, ISBN: 978-1-260-54795-5. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | ||||||||
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. | ||||||||
3) değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek | ||||||||
4) uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek | ||||||||
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, | ||||||||
6) dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek | ||||||||
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | ||||||||
8) ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek | ||||||||
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | 3 |
2) | ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. | 3 |
3) | değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek | 2 |
4) | uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek | 3 |
5) | kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, | 2 |
6) | dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek | 3 |
7) | alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | 3 |
8) | ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek | 4 |
9) | kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 77 |
Ödevler | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 |
Final | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 171 |