Sanat ve Kültür Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SKY209 | ||||||||
Ders İsmi: | Kültür Tarihi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, kültür kavramının genel bir tanımını yaptıktan sonra, kültürün farklı toplumlarda zamana ve mekana göre değişen yapısını karşılaştırmalı olarak ele almaktadır. Dersin nihai varış noktası her kültürün bir şekilde başka kültürlerle temas halinde oluştuğu, yani söz konusu olanın “kültürel melezlik” durumu olduğudur. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenci: • Kültür-Doğa ayrımına dair teorik bilgi edinir. • Farklı kültürler arasındaki ilişkilere ve karşılıklı alışverişlere dair fikir sahibi olur • Başka kültürlerin kendileri açısından sahip olduğu değeri anlayarak etik bir bilgiyi içselleştirir ve kültürel önyargılardan uzaklaşır. • Kültür tarihinin melez karakterine dair teorik bilgi edinir. • Kültür tarihini felsefi bir kavram olarak anlama becerisi geliştirir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Sanatın kültürdeki yeri • Sanat ve kültür | Tartışma |
2) | • Kültür-Doğa ayrımı • Kültür-Doğa ayrımı Ders anlatımı Grup içi tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
3) | • Kültür kavramının analizi • Kültür kavramının analizi Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
4) | • Kültür ve sınır kavramı ilişkisi • Kültür ve sınırları Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
5) | • Kültürlerin Yorumlanmasına dair bazı temalar • Kültürlerin Yorumlanmasına dair bazı temalar Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi | • Kültürlerin Yorumlanmasına dair bazı temalar • Kültürlerin Yorumlanmasına dair bazı temalar Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
6) | • Batı ve Doğu Kültürleri diye bir şey var mı? • Doğu ve Batı Kültürleri Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
7) | • Kültürel Melezlik kavramının tartışılması • Kültürel Melezlik Tartışma | Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
8) | ara sınav | ara sınav |
9) | • Osmanlı Kültürü ve Avrupa Kültürü arasında geçişler ve sınırlar • Osmanlı Kültürü ve Avrupa Kültürü Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
10) | • Modern kültür kavramı? • Modern kültür Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
11) | • Modern kültürler ve küreselleşme • Kültür ve küreselleşme Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
12) | • Kültür ve modernizm kavramı • Kültür ve modernizm Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
13) | • Postmodern kültür kavramı • Postmodern kültür Tartışma | Ödev: Final Sınavı için okumaların verilmesi |
14) | • Öğrencilere dersin tanıtılması • Ders Programı • Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması Ders programının tartışılması Ders programnın incelenmesi Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
15) | • 14 haftada yer alan ders içerikleri | • 14 haftada yer alan ders içerikleri |
16) | final | final |
Ders Notları / Kitaplar: | Benedict, R., 2014, Kültür Örüntüleri, İletişim Yayınları, ISBN 978-975-05-0970-4 Geertz, C., 2010, Kültürlerin Yorumlanması, Dost Kitabevi Yayınları ISBN 978-975-298-419-6 Burke, P., 2011, Kültürel Melezlik, Asur Yayınları ISBN 9786058871557 |
Diğer Kaynaklar: | Benedict, R., 2014, Kültür Örüntüleri, İletişim Yayınları, ISBN 978-975-05-0970-4 Geertz, C., 2010, Kültürlerin Yorumlanması, Dost Kitabevi Yayınları ISBN 978-975-298-419-6 Burke, P., 2011, Kültürel Melezlik, Asur Yayınları ISBN 9786058871557 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | |||||||
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. | |||||||
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | |||||||
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||||
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
2) | 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. | 5 |
3) | 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | 5 |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 5 |
5) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 5 |
6) | - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 5 |
7) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 36 |
Sunum / Seminer | 9 | 27 |
Proje | 2 | 6 |
Ödevler | 15 | 33 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 140 |