Dersin Amacı: |
Bir öğrenci, 15 dakika geç kalırsa, geç / geç kabul edilir. Üç gecikmeyle öğrenci tam bir yokluk biriktirir. Öğrenci, sınıf döneminin yarısını kaçırırsa, tam bir eksiklik olur. Bir öğrencinin 6 randevusu aştığı zaman, öğretim görevlisi Öğrenci İşleri ve Akademik Bölüm Koordinatörü ile irtibata geçecek ve öğrenciyle müdahale oturumu isteyecektir. Müdahale oturumunun amacı, öğrencilerin zamandan tasarruf etmek ve yönetmek için yeni yollar öğrenmelerine yardımcı olacak bir müdahale programı geliştirmek ve uygulamaktır.
NOT: İntihal, uygun bir onay alınmadan, başka bir yazar ya da konuşmacıya ait düşüncelerin, cümleciklerin, cümlelerin ya da söylemin daha büyük birimlerinin kullanılması olarak tanımlanır. İntihal, yazılımın izinsiz kopyalanmasını ve telif hakkı yasalarını ihlal etmeyi içerir. İntihami gerçekleştiren öğrenciler, sınavlarında veya görevlerinde "Başarısızlık" derecesine sahip olurlar. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, öğrencileri giderek daha rekabetçi iş dünyası için yönetici olarak hazırlamak için tasarlandı. Bu dersin önemi uluslararası iş ortamı ve çokuluslu şirketin (KOBİ) küresel iş stratejileri hazırlamadaki zorlukları üzerine olacaktır.
Bölümler, okumalar ve vaka analizleri ile karşılaştırmalı çevresel çerçeve, ticaret ve yatırım teorileri ve kurumları, global strateji, yapı ve uygulama, dünya finansal ortamları, uluslararası operasyonları yönetme konularını tartışacağız. Konuşma sırasında öğrenciler, lider iletişim sorumluluklarını üstlenecek ve sözlü iletişim becerilerini ve sunum becerilerini geliştirirken diğer insanlarla birlikte çalışacaklardır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
giriş |
müfredat |
2) |
• Define the organization theory and relate the theory with other disciplines and practices.
• List the key competencies of a business organization.
• Describe how an art organization may differ from a business organization
|
• Introduction to Globalization & International Business
• Discuss Final Class Project & Presentation
|
3) |
Her temel yönetim sistemini tanımlayın.
• Yönetim teorisinde çeşitli yaklaşımları tanımlayın ve isimlendirin.
• Sanat organizasyonlarındaki yönetsel yaklaşımları ayırt edin. |
• Ticari ve kar amacı gütmeyen ortamların tartışılması. |
4) |
• Küreselleşmenin ne olduğunu ve yönetimsel yaklaşımlara etkisini tanımlayın. Yönetimde karar verme unsurlarını tanımlayın.
• Kâr amacı gütmeyen organizasyonda etkin yönetime ilişkin engelleri açıklayın. |
• Yerel firmalarda yönetim tarzlarının tartışılması |
5) |
• Organizasyonun ne olduğunu tanımlayın.
• Organizasyon ortamlarını tanımlayın ve ayırt edin. |
• Yerel Organizasyona Karşı Uluslararası Organizasyon. |
6) |
• Kurumsal ve sanat organizasyonlarını tanır ve karşılaştırır.
• Örgütlerde resmi ve gayri resmi otoritelerin nasıl bir biçim oluşturduklarını açıklayın ve gösterin
• Sorumluluğun, çeşitli yetki düzeylerine göre nasıl çeşitlendiğini belirtin ve ilişkilendirin. |
İK reklamlarıyla ilgili sorumlulukların listesi. |
7) |
tüm notlar |
tüm notlar |
8) |
ara sınav |
ara sınav |
9) |
• Organizasyon Teorisi çerçevesinde İnsan Kaynakları yönetiminin önemini tanımlayın.
• Sanat organizasyonlarında İnsan Kaynakları'nın rolünü açıklayın ve tanımlayın. |
Yerel ve küresel müzelerde İK analizi. |
10) |
• Küreselleşme dinamiklerini tanıtmak.
• Örgüt kültürünü tanımlayın ve organizasyon kültürünün küreselleşme açısından nasıl farklılaştığını gösterin.
• Küreselleşmenin kurumlardaki kültüre nasıl etki ettiğini bir başka şekilde ifade edin.
• Küreselleşmeyi örgütsel değişim açısından yorumlayın |
• Bir organizasyonda liderliğin rolünü ve türlerini tanıtmak.
• Liderlik güç ve siyasetini ve teorisini tanıyın.
• Kurumsal liderliği siyasi liderlerle karşılaştırın. |
11) |
• Örgütlerde iletişim işlevlerinin altını çizmek.
• İletişim engellerini tanımlayın.
• Örgütsel iletişimde müzakere kalıplarını açıklayın. |
Örgütlerde iletişim |
12) |
Çatışma yönetimini açıklayın ve açıklayın.
• Çatışma yönetiminde ikna yöntemlerini açıklayın |
Çatışma yönetimi
|
13) |
• Bir organizasyonda takımların rolünü açıklayın.
• Ekipleri sanat organizasyonlarında tanımlayın.
• Ekiplerin sanat organizasyonunda nasıl oluşturulduğunu belirleyin. |
Sanat organizasyonundaki ekipler |
14) |
• Sanat organizasyonlarındaki fırsatların listesi.
• Farklı iş olanakları için nasıl bir özgeçmiş hazırlayacağınızı gösterin.
• CV hazırlığı |
CV hazırlığı yapın
Tartışma |
15) |
örnek çalışma |
örnek çalışma |
16) |
final |
final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
2 |