Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Sanat galerilerinde gerçekleştirilen etkinlikleri özetleyin
• Sanat galerilerinin pazarlama süreçlerini tanımlayabilecektir.
• Pazarlama sanatları için ortak stratejileri açıklayabilecektir. |
sanat galerileri |
1) |
müfredatın tanıtılması |
derse giriş |
2) |
• Pazarlamayı Tanımla
• Pazarlamanın temellerini açıklayın
• Çeşitli örnekleri tartışarak pazarlamayı örneklendirmek |
pazarlamaya giriş |
3) |
• Sosyal pazarlama, makro pazarlama, postmodern pazarlama gibi ikincil pazarlama kavramlarını tanımlayın.
• İkincil pazarlama kavramlarını tanımlama ve ayırt etme |
Pazarlama ile ilgili ikincil kavramlar |
4) |
• Pazarlama sorunlarını tanımlayın ve listeleyin
• Bu sorunlara yaklaşımları açıklamak ve tartışmak
• Pazarlama problemlerini çözme yöntemlerini tartışın |
• Pazarlama problemleri üzerine yaklaşımlar |
5) |
• Pazarlama bağlamında tüketici davranışlarını tanımlamak
• Tüketici tiplerini sosyal ve ekonomik profillerine göre sınıflandırın
• Pazarlamanın tüketicileri nasıl etkilediğini tartışın |
Pazarlama ve tüketici davranışları |
6) |
• Pazarlama bileşenlerini tanımlama
• Pazarlama bileşenlerinin optimizasyonunu tanımlayın ve gösterin
• Ürün politikalarını açıklayabilecektir.
• Fiyat kararlarının nedenlerini tartışın |
• Pazarlama bileşenlerinin optimizasyonu, ürünler politikası, fiyat kararları |
7) |
• Sanat pazarlamasını tanımlayın
• Sanat ve pazarlama arasındaki ilişkileri vurgulamak
• Sanat pazarlamasını diğer pazarlama biçimleriyle karşılaştırma ve sözleşme yapma
• Etkili sanat pazarlamanın yollarını tartışın |
• Sanat ve pazarlama, sanat pazarlaması arasındaki ilişki |
8) |
ara sınav |
ara sınav |
10) |
• Sanatın stratejik iletişim rolünü tanımlamak ve tartışmak
• Organizasyonlarda sanatın stratejik iletişim rolünü tanımlayın
• Farklı organizasyonları sanatın toplumsal rolü açısından karşılaştırmak ve karşılamak |
• Organizasyonlarda sanatın stratejik iletişim rolü |
11) |
• Seçilmiş bir anahtar çalışmayı açıklayın
• Seçilen sanat kurumunun pazarlama stratejilerini analiz etmek ve değerlendirmek
• Seçilen sanat kurumunun pozitif ve negatif yönlerini pazarlama açısından tartışın |
Anahtar Araştırma |
12) |
• Seçilen anahtar araştırmayı açıklayın
• Seçilen sanat kurumunun pazarlama stratejilerini analiz etmek ve değerlendirmek
• Seçilen sanat kurumunun pozitif ve negatif yönlerini pazarlama açısından tartışın |
araştırma |
13) |
• Seçilen anahtar araştırmayı açıklayın
• Seçilen sanat kurumunun pazarlama stratejilerini analiz etmek ve değerlendirmek
• Seçilen sanat kurumunun pozitif ve negatif yönlerini pazarlama açısından tartışın |
araştırma |
14) |
• Seçilen anahtar araştırmayı açıklayın
• Seçilen sanat kurumunun pazarlama stratejilerini analiz etmek ve değerlendirmek
• Seçilen sanat kurumunun pozitif ve negatif yönlerini pazarlama açısından tartışın |
araştırma |
15) |
sınav öncesi sunum |
araştırma |
16) |
final |
final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
2 |