Sinema ve Televizyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SKY206 | ||||||||
Ders İsmi: | 20. yy.Sanatı II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, 20. yüzyıl sanatını modernizm bağlamında tarihsel olarak değerlendirmektir. Bölümler, okumalar ve vaka analizleri aracılığıyla, 20. yüzyılın ortalarından günümüze modern sanat tarihinde toplumsal ve kültürel ilişkilerin yanı sıra ana anlar ve üslup eğilimleri üzerinde duracağız. Dersler boyunca öğrenciler, metin, ders, tartışma ve görsel / işitsel kaynak kullanımı yoluyla konuyla ilgileneceklerdir.Bu dersin sonunda öğrenci yapabilecekleriniz: Önemli sanatçıları sanatsal endişeleri, stilleri ve temel etkileri açısından tanımak ve tanımlamak Sanatsal stilleri ve dönemleri analiz etmenin kritik önemini vurgulayın Soyut Ekspresyonizm'ten günümüze, belli başlı sanat hareketlerinin dönemlerini ve stillerini tanımlamak ve tartışmak ve bu hareketlerle ilişkili sanatçıları isimlendirmek Resim, heykel, mimarlık ve diğer sanatların İzlenimcilik işlevini gerçeküstücrece inceleyin İzlenimcilikten Sürrealizme resim, heykel, mimari, diğer sanat ve dönem stillerinin işlevini değerlendirebilme |
Dersin İçeriği: | oyut Ekspresyonizmin meydana geldiği süreyi tanımlayabilecektir. Soyut Ekspresyonizmin etkisini tanımlayabilecektir. Soyut Ekspresyonist stilin en önemli ressamını tanımlayın; Jackson Pollock Öznelerin çeşitlerini tanımlar Soyut Ekspresyonistler tasvir eder Soyut Ekspresyonist ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve onların amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. Soyut Ekspresyonizmin Tartışılması Tartışma Sabit Kenarlı Boyanın oluştuğu süreyi tanımlayın. Sabit Kenar Boyama stilinin en önemli ressamlarını belirleyin Sabit Kenar Boyacılığının etkisini tanımlayın Sabit Kenar Resim sanatçılarının tasvir ettiği konuları tanımlayın Sabit Kenar Resim sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. Art Brut'un gerçekleştiği dönemi tanımlayın. Art Brut hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın Art Brut hareketi ile ilişkili en büyük sanatçıları tanımlayın Sanat Brut'un tasvir ettiği konuları tanımlayın Art Brut ressamlarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. CoBrA'nın oluştuğu süreyi tanımlayın CoBrA hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın CoBrA hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın CoBrA'nın en önemli ressamlarını tanımlayın Neo-Dada'nın meydana geldiği zamanı tanımlayın. Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın Neo-Dada hareketinin nasıl başladığını açıklayın Neo-Dada ressamlarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. Sanatı siyasi mesaj olarak tanımlayın ve tanımlayın Pop Sanat'ın gerçekleştiği dönemi tanımlayabilecektir. Pop Art hareketinin adını nasıl aldığını açıklayabilecektir. Pop Sanat'ın en önemli ressamını tanımlayın; Andy Warhol Neo-Dada ve Pop Art arasındaki farkı tanımlama Pop Art hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın Pop Sanat sanatçılarının ticari sanat ve popüler kültüre olan ilgisini açıklayın Fluxus'un oluştuğu süreyi tanımlayın Fluxus hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın Fluxus hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın Fluxus'un en önemli sanatçısını belirleyin; Joseph Beuys Minimalizmin gerçekleştiği dönemi tanımlayın. Minimalizm ile önceki geometrik sanatlar arasındaki farkı tanımlayabilecektir. Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın Minimalist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın Kinetik ve Op Art oluşma dönemini tanımlayın Kinetik Sanat ve Op Art arasındaki farkı tanımlama Kinetik ve Op Art stili ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın Dünya Sanatının meydana geldiği zamanı tanımlayın. Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın Dünya Sanatının nasıl başladığını açıklayın Dünya Sanatının adının nasıl geçtiğini açıklayın. Kinetik ve Op Art stili ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın Dünya Sanat sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müfredat Ders Anahatlarını tartışın, Eğiticinin tamamlandığını doğrulaması | müfredat tartışması |
1) | Brut | Art Brut'un gerçekleştiği dönemi tanımlayın • Art Brut hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • Art Brut hareketi ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın • Sanat Brut'un tasvir ettiği konuları tanımlayın • Art Brut ressamlarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın. |
1) | Minimalism | Minimalizmin gerçekleştiği dönemi tanımlayın. • Minimalizm ile önceki geometrik sanatlar arasındaki farkı tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Minimalist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın |
1) | Earth Art | • Dünya Sanatının meydana geldiği süreyi tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Dünya Sanatının nasıl başladığını açıklayın • Dünya Sanatının adının nasıl geçtiğini açıklayın • Kinetik ve Op Art stili ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın • Dünya Sanat sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın |
2) | Soyut Ekspresyonizmin Tartışılması | 385/5000 • Soyut Ekspresyonizmin meydana geldiği dönemi tanımlayın • Soyut Ekspresyonizmin etkisini tanımlayabilecektir. • Soyut Ekspresyonist stilin en önemli ressamını tanımlayın; Jackson Pollock • Öznelerin çeşitlerini tanımlar Soyut Ekspresyonistler tasvir eder • Soyut Ekspresyonist ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın. |
3) | Hard Edge Painting | • Sert Kenar Resimlerinin oluştuğu süreyi tanımlayın • Sabit Kenar Boyama stilinin en önemli ressamlarını tanımlayın • Sert Kenar Boyacılığının etkisini tanımlayın • Sert Kenar Resim sanatçılarının tasvir ettiği konuları tanımlayın • Sabit Kenar Resim sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın. |
5) | CoBrA | • CoBrA'nın oluştuğu süreyi tanımlayın • CoBrA hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • CoBrA hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • CoBrA'nın en önemli ressamlarını tanımlayın |
6) | Neo-Dada | • Neo-Dada'nın oluştuğu zamanı tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Neo-Dada hareketinin nasıl başladığını açıklayın • Neo-Dada ressamlarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın. • Sanatı siyasi mesaj olarak tanımlayın ve tanımlayın |
7) | Pop Art | • Pop Sanat'ın gerçekleştiği dönemi tanımlayın • Pop Art hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • Pop Sanat'ın en önemli ressamını tanımlayın; Andy Warhol • Neo-Dada ve Pop Art arasındaki farkı tespit edin • Pop Sanat akımının ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • Pop Sanat sanatçılarının ticari sanat ve popüler kültüre olan ilgisini açıklayın |
8) | Abstract Expressionism, Hard Edge Painting, Art Brut & Pop Art | ara sınav |
9) | Fluxus ve Joseph Beuys | • Fluxus'un oluştuğu süreyi tanımlayın • Fluxus hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • Fluxus hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • Fluxus'un en önemli sanatçısını belirleyin; Joseph Beuys |
11) | Kinetic and Op Art | • Kinetik ve Op Art oluşma dönemini tanımlayın • Kinetik Sanat ve Op Art arasındaki farkı tanımlama • Kinetik ve Op Art stili ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın |
13) | Genç İngiliz Sanatçıları Tartışması | Genç İngiliz Sanatçıların dönemini tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Genç İngiliz Sanatçıların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın • Sanat ekonomisini tanımlamak |
14) | Young British Artists | Graffiti Sanatının gerçekleştiği dönemi tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Graffiti Sanatının nasıl başladığını açıklayın • Graffiti Art sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. |
15) | Modern art from 1945 to 1999 | Modern art from 1945 to 1999 |
16) | final | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Makaleler haftalık olarak verilmektedir. Articles are given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Arnason , H. H., History of Modern Art: Painting, Sculpture, Architecture, Photography, 7th edition, Boston: Pearson, 2010 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | |||||||
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | |||||||
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | |||||||
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | |||||||
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | |||||||
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | |||||||
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | |||||||
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | 5 |
2) | 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | 5 |
3) | 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | 5 |
4) | 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | 5 |
5) | 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | 5 |
6) | 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | 5 |
7) | 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | 5 |
8) | 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 7 | 21 |
Proje | 11 | 22 |
Ödevler | 15 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 180 |