Sanat ve Kültür Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SKY206 | ||||||||
Ders İsmi: | 20. yy.Sanatı II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, 20. yüzyıl sanatını modernizm bağlamında tarihsel olarak değerlendirmektir. Bölümler, okumalar ve vaka analizleri aracılığıyla, 20. yüzyılın ortalarından günümüze modern sanat tarihinde toplumsal ve kültürel ilişkilerin yanı sıra ana anlar ve üslup eğilimleri üzerinde duracağız. Dersler boyunca öğrenciler, metin, ders, tartışma ve görsel / işitsel kaynak kullanımı yoluyla konuyla ilgileneceklerdir.Bu dersin sonunda öğrenci yapabilecekleriniz: Önemli sanatçıları sanatsal endişeleri, stilleri ve temel etkileri açısından tanımak ve tanımlamak Sanatsal stilleri ve dönemleri analiz etmenin kritik önemini vurgulayın Soyut Ekspresyonizm'ten günümüze, belli başlı sanat hareketlerinin dönemlerini ve stillerini tanımlamak ve tartışmak ve bu hareketlerle ilişkili sanatçıları isimlendirmek Resim, heykel, mimarlık ve diğer sanatların İzlenimcilik işlevini gerçeküstücrece inceleyin İzlenimcilikten Sürrealizme resim, heykel, mimari, diğer sanat ve dönem stillerinin işlevini değerlendirebilme |
Dersin İçeriği: | oyut Ekspresyonizmin meydana geldiği süreyi tanımlayabilecektir. Soyut Ekspresyonizmin etkisini tanımlayabilecektir. Soyut Ekspresyonist stilin en önemli ressamını tanımlayın; Jackson Pollock Öznelerin çeşitlerini tanımlar Soyut Ekspresyonistler tasvir eder Soyut Ekspresyonist ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve onların amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. Soyut Ekspresyonizmin Tartışılması Tartışma Sabit Kenarlı Boyanın oluştuğu süreyi tanımlayın. Sabit Kenar Boyama stilinin en önemli ressamlarını belirleyin Sabit Kenar Boyacılığının etkisini tanımlayın Sabit Kenar Resim sanatçılarının tasvir ettiği konuları tanımlayın Sabit Kenar Resim sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. Art Brut'un gerçekleştiği dönemi tanımlayın. Art Brut hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın Art Brut hareketi ile ilişkili en büyük sanatçıları tanımlayın Sanat Brut'un tasvir ettiği konuları tanımlayın Art Brut ressamlarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. CoBrA'nın oluştuğu süreyi tanımlayın CoBrA hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın CoBrA hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın CoBrA'nın en önemli ressamlarını tanımlayın Neo-Dada'nın meydana geldiği zamanı tanımlayın. Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın Neo-Dada hareketinin nasıl başladığını açıklayın Neo-Dada ressamlarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. Sanatı siyasi mesaj olarak tanımlayın ve tanımlayın Pop Sanat'ın gerçekleştiği dönemi tanımlayabilecektir. Pop Art hareketinin adını nasıl aldığını açıklayabilecektir. Pop Sanat'ın en önemli ressamını tanımlayın; Andy Warhol Neo-Dada ve Pop Art arasındaki farkı tanımlama Pop Art hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın Pop Sanat sanatçılarının ticari sanat ve popüler kültüre olan ilgisini açıklayın Fluxus'un oluştuğu süreyi tanımlayın Fluxus hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın Fluxus hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın Fluxus'un en önemli sanatçısını belirleyin; Joseph Beuys Minimalizmin gerçekleştiği dönemi tanımlayın. Minimalizm ile önceki geometrik sanatlar arasındaki farkı tanımlayabilecektir. Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın Minimalist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın Kinetik ve Op Art oluşma dönemini tanımlayın Kinetik Sanat ve Op Art arasındaki farkı tanımlama Kinetik ve Op Art stili ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın Dünya Sanatının meydana geldiği zamanı tanımlayın. Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın Dünya Sanatının nasıl başladığını açıklayın Dünya Sanatının adının nasıl geçtiğini açıklayın. Kinetik ve Op Art stili ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın Dünya Sanat sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müfredat Ders Anahatlarını tartışın, Eğiticinin tamamlandığını doğrulaması | müfredat tartışması |
1) | Brut | Art Brut'un gerçekleştiği dönemi tanımlayın • Art Brut hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • Art Brut hareketi ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın • Sanat Brut'un tasvir ettiği konuları tanımlayın • Art Brut ressamlarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın. |
1) | Minimalism | Minimalizmin gerçekleştiği dönemi tanımlayın. • Minimalizm ile önceki geometrik sanatlar arasındaki farkı tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Minimalist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın |
1) | Earth Art | • Dünya Sanatının meydana geldiği süreyi tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Dünya Sanatının nasıl başladığını açıklayın • Dünya Sanatının adının nasıl geçtiğini açıklayın • Kinetik ve Op Art stili ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın • Dünya Sanat sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın |
2) | Soyut Ekspresyonizmin Tartışılması | 385/5000 • Soyut Ekspresyonizmin meydana geldiği dönemi tanımlayın • Soyut Ekspresyonizmin etkisini tanımlayabilecektir. • Soyut Ekspresyonist stilin en önemli ressamını tanımlayın; Jackson Pollock • Öznelerin çeşitlerini tanımlar Soyut Ekspresyonistler tasvir eder • Soyut Ekspresyonist ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın. |
3) | Hard Edge Painting | • Sert Kenar Resimlerinin oluştuğu süreyi tanımlayın • Sabit Kenar Boyama stilinin en önemli ressamlarını tanımlayın • Sert Kenar Boyacılığının etkisini tanımlayın • Sert Kenar Resim sanatçılarının tasvir ettiği konuları tanımlayın • Sabit Kenar Resim sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın. |
5) | CoBrA | • CoBrA'nın oluştuğu süreyi tanımlayın • CoBrA hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • CoBrA hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • CoBrA'nın en önemli ressamlarını tanımlayın |
6) | Neo-Dada | • Neo-Dada'nın oluştuğu zamanı tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Neo-Dada hareketinin nasıl başladığını açıklayın • Neo-Dada ressamlarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın. • Sanatı siyasi mesaj olarak tanımlayın ve tanımlayın |
7) | Pop Art | • Pop Sanat'ın gerçekleştiği dönemi tanımlayın • Pop Art hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • Pop Sanat'ın en önemli ressamını tanımlayın; Andy Warhol • Neo-Dada ve Pop Art arasındaki farkı tespit edin • Pop Sanat akımının ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • Pop Sanat sanatçılarının ticari sanat ve popüler kültüre olan ilgisini açıklayın |
8) | Abstract Expressionism, Hard Edge Painting, Art Brut & Pop Art | ara sınav |
9) | Fluxus ve Joseph Beuys | • Fluxus'un oluştuğu süreyi tanımlayın • Fluxus hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • Fluxus hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • Fluxus'un en önemli sanatçısını belirleyin; Joseph Beuys |
11) | Kinetic and Op Art | • Kinetik ve Op Art oluşma dönemini tanımlayın • Kinetik Sanat ve Op Art arasındaki farkı tanımlama • Kinetik ve Op Art stili ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın |
13) | Genç İngiliz Sanatçıları Tartışması | Genç İngiliz Sanatçıların dönemini tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Genç İngiliz Sanatçıların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın • Sanat ekonomisini tanımlamak |
14) | Young British Artists | Graffiti Sanatının gerçekleştiği dönemi tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Graffiti Sanatının nasıl başladığını açıklayın • Graffiti Art sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. |
15) | Modern art from 1945 to 1999 | Modern art from 1945 to 1999 |
16) | final | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Makaleler haftalık olarak verilmektedir. Articles are given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Arnason , H. H., History of Modern Art: Painting, Sculpture, Architecture, Photography, 7th edition, Boston: Pearson, 2010 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | |||||||
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. | |||||||
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | |||||||
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||||
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
2) | 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. | 5 |
3) | 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | 5 |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 5 |
5) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 5 |
6) | - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 5 |
7) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 7 | 21 |
Proje | 11 | 22 |
Ödevler | 15 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 180 |