Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere dersin tanıtılması
• Ders Programı
• Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması
Ders programının tartışılması
Ders programnın incelenmesi
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
1) |
• Öğrencilere dersin tanıtılması
• Ders Programı
• Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması
|
Ders programının tartışılması
Ders programnın incelenmesi
|
2) |
• 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin tanımlanması
• Koleksiyonculuk ve müzeciliğin ilk örnekleri konularının değerlendirilmesi
|
• 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin değerlendirilmesi
Ders anlatımı
Grup içi tartışma
|
3) |
• Ferrante Imperato’nun nadire kabinesinin tanımlanması
• Batı toplumlarında ilk sergileme ve koleksiyon yapım aşamalarının analiz edilmesi
|
• Ferrante Imperato’nun değerlendirilmesi |
4) |
• 20. Yüzyıl müzeciliğin tanımlanması ve değerlendirilmesi |
• 20. Yüzyıl müzevirlik estetiğinin değerlendirilmesi |
5) |
• Fransa’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması
• Louvre Müzesi’nin analiz edilmesi
|
• Fransa’da müzeciliğin değerlendirilmesi |
6) |
• İngiltere’de müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması
• British Müzesi’nin analiz edilmesi
|
• İngiltere’de müzeciliğin değerlendirilmesi |
7) |
• Amerika’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması
• Smithsonian Müzesi’nin analiz edilmesi
|
• Amerika’da müzeciliğin değerlendirilmesi |
8) |
• Antik Yunan’da kamusal alanın görünümü (agora ve oikos)
• Antik Yunan’da “kamusal alan”
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
9) |
• Helenistik Kültür
• Hellenizm
|
Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
10) |
• Ortaçağ’da İslam Kültürü
• Ortaçağ’da İslam Kültürü
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
11) |
• Geç Ortaçağ Avrupasında Din ve Felsefe
• Geç Ortaçağ Avrupasında Din ve Felsefe
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
12) |
• Rönesans’ın Ortaçağdaki Kaynakları
• Rönesans’ın Ortaçağdaki Kaynakları
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
13) |
• Rönesans’da Platonculuk
• Rönesans’da Platonculuk
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
14) |
• Rönesans’da Perspektif
• Rönesans’da Perspektif
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
15) |
• Aydınlanma çağında Avrupa’da kültür
• Aydınlanma çağında Avrupa’da kültür
Tartışma
|
Ödev: Final Sınavı için okumaların verilmesi |
16) |
final |
final |
Ders Notları / Kitaplar: |
Friedell, E., 2002, Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi Yayınları
ISBN 9789757501961
Burke, P., 2016, Avrupa’da Rönesans, Literatür Yayıncılık
ISBN 9799750402325
|
Diğer Kaynaklar: |
Friedell, E., 2002, Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi Yayınları
ISBN 9789757501961
Burke, P., 2016, Avrupa’da Rönesans, Literatür Yayıncılık
ISBN 9799750402325
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
5 |