SKY311 Kültür Politikası: Planlama ve Strateji İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sanat ve Kültür YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sanat ve Kültür Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKY311
Ders İsmi: Kültür Politikası: Planlama ve Strateji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Sanatın, Ülkemizde ve dünyada Siyasi, dini ve sosyal etkilerle bir politika içinde gelişimini sürdürebilmesini anlamak, bu gelişimi ve değişimi önceden algılayarak gelecekteki sanat politikasını öngören sistemler geliştirmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: A. Öğrenciye Kültür Politikası nedir ? Kavramını kazandırabilme
B. Kültür Politikasının neler olduğu üzerinde bilgi sahibi olma yeteneğini kazandırabilme
C. Tarihsel süreç içinde sanatımızın ne yöne evrildiğini görebilme yetisi kazandırmak
D. Geçmişten günümüze Ülkemizde sanatın hangi etkenlerle gelebildiği yeri anlatabilme.
E. Geçmişten günümüze Dünya Sanatını( ülkeleri baz alarak ) inceleme becerisi edinme.
F.Devletin Sanata Bakış açısı , Ülkemizde sanatın ederi, önemi.sanatçıyı anlamak ve değerini bilmek gibi kavramlar üzerine bilgi sahibi olma yetisinin geliştirilmesi.
G.Ülkemizde ve Dünya da sanat koruyucuları ve önemi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) teorik
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ● Kültür Politikaları ve Strateji dersinin içeriğinin tanımlanması ● Dünya ve Ülkemiz Sanat Politikaları hakkında genel bilgi verilmesi ● Müze Kavramının tanımlanması • Ders Programı • Ders içeriklerinin konuşulup tartışılması
2) ● İtalya da ilk müzecilik ve koleksiyonerlik kavramının oluşması. Müzeciliğin tanımının yapılması ● Avrupada , iİngilterede müzeciliğin başlaması Sanat eserinin el değiştirmesi ve sanatın satılabilmesi. ● Bir obje, Sanat eseri demek için hangi özellikleri taşımalıdırKonunun incelenmesi • İtalya da kral ve soyluların Rönesans’tan sonraki sanat koruyuculuğu • Sanat koruyuculuğu yaparken biriktirdikleri sanat eserlerini antik yunan ve mısır eserlerini de satın alarak zenginleştirmeleri. • Bu eserleri saray salonlarına koyarak gösterme çabaları • Daha sonra devletin bu koleksiyonlara el koyarak kamulaştırması. • Müzelerin açılışı. • Müzelerin gelişimi ve eser toplama çalışmaları.
3) • Avrupada Kültür kavramının gelişiminin ve anlamının incelenmesi • Avrupa da İtalya, Fransa, İngiltere ve Almanyada kültür tanımlanması ve örneklerle anlatılması. • Almanya da Bauhause modelinin içerdiği kavram ve amaçlarının anlatılması • Bu modelin toplumsal kültürü etkilemesinin incelenmesi • Devlet politikasının bu sanat akımına nasıl sekte vurduğunun anlatılması • Avrupada kültür kavramı nasıl gelişti. • Sanatın el değiştirmesi. • Uluslararası müzayede salonlarının açılması • Değişik ülkelerde dini ve siyasi etkilerle oluşan Kültür kavramı. • Bauhause Sanat Eğitimi programının getirdiği yenilikler. Halk için yapılan sanat ile halkın estetik değerlerinin gelişiminin sağlanması. • Bu sanat akımının Belediyeler ve devlet kanalıyla sekil değiştirmesi.
4) ● Ülkemizde Cumhuriyet Dönemi Atatürk’ün Kültür politikasının incelenmesi ● Bu dönem açılan Yeni üniversiteler.ve Yeni bölümlerin incelenmesi ● Arkeoloji veMüzecilikde ki gelişmelerin incelenmesi • Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesinin incelenmesi ve diğer Anadulu müzelerinden örnekler. • İstanbulda bir Botanik bahçesi filmi ile Ankara Anadolu medeniyetleri Müze filmi ve görselleri Atatürkün Avrupaya eğitime gönderdiği mimar, sanat tarihçi, arkeolog, Botanik ve diğer konularda bilim adamı yetiştirme çabaları.
5) ● 1980-2000 arası kültür Politikamız. açıklanması ● Bu dönem yetişen sanatçılar ve eserlerinin örneklerle gösterilmesi ● Santçıların eserlerinin incelenmesi • Sanatçıların Politik olaylardan etkilenmesi Her öğrenci bir sanatçı inceleyerek sunum yapacak
6) • 2000 sonrası Kültür Politikalarımızın. incelenmesi • Bu dönem Büyük sehirler ve Anadoludaki diğer şehirlerdeki kültür Politikaları sanat olayları, büyük organizasyonlar, dünya çapında yaptığınız organizasyonların anlatılmasi • Sanat olaylarının incelenmesi
7) • Festival tanımlanması • Ülke çapında ve uluslararası festivallerin anlatılması • Anlatılan festivallerin analizinin yapılması • Safranbolu Altın Safran Belgesel film festivali. Safranbolu festivali bire bir örnekler ve heryıl gelişerek büyüyen festivalde yapılanlar.
8) • Her öğrenci hazırladığı festival projesinin sunumunu yapacak. ara sınava hazırlık
9) ara sınav ara sınav
10) • Kültür Politikamız içinde tarihi dokunun festivallerde kullanılmasının, getirileri ve zararlarının anlatılması • Bu tür festivallerden örneklerin anlatılması • Uluslararası fayda ve yıpranma payının incelenmesi • Efes , Aspendos antik tiyatroları ve festivallerde kullanımı. • Görsellerle desteklenecek.
11) ● Değişik festivallerin ,yapılandırılmasını incelemek üzere öğrencilere dağıtılması • Festivallerin amacına ulaşıp ulaşmadığının sorgulanması. Analizi Uygulamalar. Türkiyede ne tür festivallerin yapıldığının araştırılması.
12) • İstanbuldaki uluslararası sanar festivallerinin anlatılması • Bienal nedir. Bu yıl yapılan Bienalin anlatılması • Bienal eserlerinin ve sanatçıların açılımı • Bienalin konu ve yer seçimi hakkında tartışma açılması • Bienal mekanları ve eserler Bienal gezisi ve hak.Görsellerin sunum çalışması.
13) • Kitap, Antika, ve daha spesifik konularda yapılan festivaller. açıklanması • Ülkemizdeki belgesel ve imgesel film festivallerinin anlatılması • Festivallerden örnekler. Geçmiş fertivallerden örnekler.
14) • TV.Radyo ve benzeri yayın kuruluşlarının Günümüzdeki kültür Politikaları. anlatılması • TRT Kurumunun işlevi ve kültür politikasının anlatılması • Diğer TV yayın organlarının kültür politikaları. tanımlanması • Günümüz yayıncılık örnekleri ve RÜTÜK Değişik kanalların Kültür politikaları.
15) Final sınavı öncesi genel ders tekrarı Final sınavı öncesi genel ders tekrarı
16) final final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: derste verilir
Diğer Kaynaklar: in course

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 5
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. 5
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 5
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 5
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 5 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 30
Sunum / Seminer 4 12
Proje 2 6
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 117