Sanat ve Kültür Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SKY312 | ||||||||
Ders İsmi: | Sergileme Teknikleri ve Küratörlük | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste okumalar ve örneklerle “küratörlük” kavramını tanımlamayı, “küratör” ve “sanat yöneticisi” arasındaki temel farkları incelemeyi, bir sergi oluşumunda küratörün rolünü, küratörlük ve koleksiyonerliğin tarihin ve küratörlük kavramına ilişkin günümüz yaklaşımlarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenci: • Küratör ve sanat yöneticisi kavramlarını tanımlamak ve aralarındaki temel farkları irdeleyerek küratör kavramını açıklamak • Erken örnekleri inceleyerek küratörlük uygulamalarının özünü ve tabiatını öğrenmek • Küratörlük uygulamalarının gelişimi ile toplumsal sürecin dinamikleri arasındaki ilişkileri ve tespit etmek • Küratöryel uygulamaların Türkiye’deki gelişimini açıklamak ve değerlendirmek • Farklı alan ve içeriklerde ortaya konan küratöryel uygulamaları karşılaştırmak ve değerlendirmek • Sanat eserinin izleyiciye sunulması sürecini yapılandırmak • Sergi tasarımlarında algının düzenlenmesini ve mekanın dönüştürülmesi aşamalarını çözümlemek • Sanat sergilemelerini, amaçları, sergileme farklılıklarıve hedefleri üzerinden yorumlamak • Sanat sergilerini, sergileme teknikleri perspektifinden güncel bir bakış açısıyla pratik etmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Öğrencilere dersin tanıtılması • Ders Programı • Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması Ders programının tartışılması | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
2) | • Küratörlük kavramının tanımını yapmak, koleksiyonerlik ve küratörlük ilişkisi ve mesleğin kökenlerini incelemek • Küratörlük, sanat yönetimi, koleksiyonerlik Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
3) | • Nadire kabineleri ve Avrupa’daki ilk koleksiyon örneklerinde düzenleme ve tasnif uygulamaları • Nadire kabineleri ve örnekleri Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
4) | • 18. ve 19. yüzyıllarda küratörlük mesleğinin müzecilik açısından değerlendirilmesi • British Museum ve Louvre Müzesi örneklerinin irdelenmesi Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
5) | • Almanya müzeleri ve küratörlük uygulamaları • Almanya müzeleri ve küratörlük uygulamaları, Müze Adası örneğinin irdelenmesi Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
6) | • Amerikan müzeleri ve küratörlük uygulamaları • Amerikan müzeleri ve küratörlük uygulamaları, MoMA örneğinin irdelenmesi Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
7) | • 20. yüzyılın ikinci yarısında müze ve küratörlük (İlişkiler ve değişimler) • 20. yüzyılın ikinci yarısında müze ve küratörlük, Center Pompidou örneğinin irdelenmesi Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
8) | • 7 haftada yer alan ders içerikleri | • 7 haftada yer alan ders içerikleri |
9) | ara sınav | ara sınav |
10) | • Türkiye’de küratöryel uygulamaların doğuşu ve gelişimi • Türkiye’de güncel küratöryel yaklaşımlar ve uygulamaları Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
11) | • Müzeler dışında sanat galerileri, bienaller ve bağımsız alanlarda küratöryel uygulamaları/Giriş • Güncel küratörlük yaklaşımları Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
12) | • Müzeler dışında sanat galerileri, bienaller ve bağımsız alanlarda küratöryel uygulamaları • Güncel küratörlük yaklaşımları Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
13) | • Sanat-mekan ilişkisi, çeşitli çağdaş sanat pratikleri ve sergi mekanıyla ilişkileri • Sergileme modelleri, sergi düzenleme ve sergi mekanları Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
14) | • Sergilerde tasarım-izleyici ilişkisi ve iletişim • Sergileme tasarımı ve planlama Tartışma | Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi |
15) | • Öğrenci sunumları | araştırma |
16) | final | final |
Ders Notları / Kitaplar: | History of Modern Art : Painting, Sculpture, Architecture, Photography. 7th edition ©2012 | Pearson| Published: December 22, 2012 ISBN-10: 0205259472 • ISBN-13: 978-0205259472 |
Diğer Kaynaklar: | History of Modern Art : Painting, Sculpture, Architecture, Photography. 7th edition ©2012 | Pearson| Published: December 22, 2012 ISBN-10: 0205259472 • ISBN-13: 978-0205259472 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | |||||||
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. | |||||||
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | |||||||
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||||
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
2) | 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. | 5 |
3) | 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 5 |
5) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 5 |
6) | - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 5 |
7) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 75 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |