SKY312 Sergileme Teknikleri ve Küratörlükİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sanat ve Kültür YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sanat ve Kültür Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKY312
Ders İsmi: Sergileme Teknikleri ve Küratörlük
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste okumalar ve örneklerle “küratörlük” kavramını tanımlamayı, “küratör” ve “sanat yöneticisi” arasındaki temel farkları incelemeyi, bir sergi oluşumunda küratörün rolünü, küratörlük ve koleksiyonerliğin tarihin ve küratörlük kavramına ilişkin günümüz yaklaşımlarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin sonunda öğrenci:

• Küratör ve sanat yöneticisi kavramlarını tanımlamak ve aralarındaki temel farkları irdeleyerek küratör kavramını açıklamak
• Erken örnekleri inceleyerek küratörlük uygulamalarının özünü ve tabiatını öğrenmek
• Küratörlük uygulamalarının gelişimi ile toplumsal sürecin dinamikleri arasındaki ilişkileri ve tespit etmek
• Küratöryel uygulamaların Türkiye’deki gelişimini açıklamak ve değerlendirmek
• Farklı alan ve içeriklerde ortaya konan küratöryel uygulamaları karşılaştırmak ve değerlendirmek
• Sanat eserinin izleyiciye sunulması sürecini yapılandırmak
• Sergi tasarımlarında algının düzenlenmesini ve mekanın dönüştürülmesi aşamalarını çözümlemek
• Sanat sergilemelerini, amaçları, sergileme farklılıklarıve hedefleri üzerinden yorumlamak
• Sanat sergilerini, sergileme teknikleri perspektifinden güncel bir bakış açısıyla pratik etmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) teorik
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilere dersin tanıtılması • Ders Programı • Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması Ders programının tartışılması Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
2) • Küratörlük kavramının tanımını yapmak, koleksiyonerlik ve küratörlük ilişkisi ve mesleğin kökenlerini incelemek • Küratörlük, sanat yönetimi, koleksiyonerlik Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
3) • Nadire kabineleri ve Avrupa’daki ilk koleksiyon örneklerinde düzenleme ve tasnif uygulamaları • Nadire kabineleri ve örnekleri Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
4) • 18. ve 19. yüzyıllarda küratörlük mesleğinin müzecilik açısından değerlendirilmesi • British Museum ve Louvre Müzesi örneklerinin irdelenmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
5) • Almanya müzeleri ve küratörlük uygulamaları • Almanya müzeleri ve küratörlük uygulamaları, Müze Adası örneğinin irdelenmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
6) • Amerikan müzeleri ve küratörlük uygulamaları • Amerikan müzeleri ve küratörlük uygulamaları, MoMA örneğinin irdelenmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
7) • 20. yüzyılın ikinci yarısında müze ve küratörlük (İlişkiler ve değişimler) • 20. yüzyılın ikinci yarısında müze ve küratörlük, Center Pompidou örneğinin irdelenmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
8) • 7 haftada yer alan ders içerikleri • 7 haftada yer alan ders içerikleri
9) ara sınav ara sınav
10) • Türkiye’de küratöryel uygulamaların doğuşu ve gelişimi • Türkiye’de güncel küratöryel yaklaşımlar ve uygulamaları Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
11) • Müzeler dışında sanat galerileri, bienaller ve bağımsız alanlarda küratöryel uygulamaları/Giriş • Güncel küratörlük yaklaşımları Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
12) • Müzeler dışında sanat galerileri, bienaller ve bağımsız alanlarda küratöryel uygulamaları • Güncel küratörlük yaklaşımları Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
13) • Sanat-mekan ilişkisi, çeşitli çağdaş sanat pratikleri ve sergi mekanıyla ilişkileri • Sergileme modelleri, sergi düzenleme ve sergi mekanları Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
14) • Sergilerde tasarım-izleyici ilişkisi ve iletişim • Sergileme tasarımı ve planlama Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
15) • Öğrenci sunumları araştırma
16) final final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: History of Modern Art : Painting, Sculpture, Architecture, Photography. 7th edition
©2012 | Pearson| Published: December 22, 2012
ISBN-10: 0205259472 • ISBN-13: 978-0205259472
Diğer Kaynaklar: History of Modern Art : Painting, Sculpture, Architecture, Photography. 7th edition
©2012 | Pearson| Published: December 22, 2012
ISBN-10: 0205259472 • ISBN-13: 978-0205259472

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 5
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. 3
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 5
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 5
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 75
Ara Sınavlar 1 3
Toplam İş Yükü 126