Dersin Amacı: |
Bu ders, örnekler kullanılarak, Türkiye’de Medya ve sinema alanında oyuncular ile ilgili tüm çevresel faktörlerin seçimi, yönetilmesi işinden sorumlu olmayı, sanat yönetiminin gerektirdiği ana ve diğer konularla ilgili, bilgilendirmeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği: |
● Türkiye’de Sinema, müzik, TV dizisi, İmgesel sinema , Belgesel ve animasyon filmlerinde, reklamlarda sanat yönetmeninin görevlerini tanımlamak ve tartışmak
● Tarihsel süreç içerisinde bu görsel sanat dallarının sanat pazarındaki misyonlarını, izleyiciyi etkileyecek güçte nasıl çalıştıklarını analiz etmek
● Sanat Yönetimi kavramı , teknikleri ve uygulama alanlarını yönetmenle ortak çalışarak en uygun olanına karar verebilme yetisini tartışmak
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere dersin tanıtılması |
Ders programının tartışılması
Ders programının incelenmesi
|
2) |
● Gündemde olan tarihi bir dizinin sanat yönetmeninin sorgulanması iş yükünün tanımlanması |
• Bir proje de ilk önce uygun mekan seçimi.Seçilen mekanın projeye uygunluğu. Yeni mekan yaratma ve stüdyo çekimleri için uygun mekanların hazırlanması |
3) |
● Sanat Yönetmeni terminolojisinin tanımlanması ve değerlendirilmesi
● Bildiğimiz başarılı bulduğumuz sanat yönetmenlerinin tanıtılması
● Bu S. Yönetmenlerinin yaptığı projelerin başarısına katkısı ve analiz edilmesi
|
• Günümüzde Sanat yönetmeni ne kadar donanımlı olmalıdır. |
4) |
● Türkiyede bu iş dalında nasıl çalışılır? tanımlanması ve değerlendirilmesi
● Sanat Yönetmeninin Proje için, seçilen kastın kostüm tasarımı ve uygulaması.ve analiz edilmesi
● Örnekler üzerinde analiz edilmesi
|
• Dönem film ve dizilerinden örnekler üzerinde çalışma |
5) |
● Dış ülkelerdeki özellikle Bu sektörde önemli yer tutan projelerin üretilmesinde önemli sektör olan Amerika ve Avrupanın bu projelerde sanat yönetimine ayırdığı bütçe ve çalışma koşulları. tanımlanması |
● Türkiyedeki Projeler ile karşılaştırılarak değerlendirilmesi |
6) |
● Sanat yönetiminde dekor ve küçük obje seçimlerinin öneminin vurgulanması |
● Filmlerdeki dekor ve mekan seçiminin geçmişten günümüze değerlendirilmesi |
7) |
● Sivil toplum kuruluşları içinde bankalar ya da önemli kurum ve kuruluşların sponsor olarak projeye dahil edilmesi ve sponsorluk kavramının öneminin tanımlanması
● Sivil toplum kuruluşlarının toplumsal, siyasal ve kültürel açılardan öneminin tartışılması
● Vakıf ve Özel kurumların ya da ticari reklam veren kurumların analiz edilmesi
● Reklam filmlerinde çalışan Sanat yönetmeninin tanıtılması ve analiz edilmesi
|
Etkili bulunan reklamların değerlendirilmesi |
8) |
ara sınav öncesi değerlendirme |
ara sınav öncesi değerlendirme |
9) |
ara sınav |
ara sınav |
10) |
Projenin Müziği nasıl olmalıdır. Konunun uzmanı sanat yönetmeni ve proje nin yönetmeni ile tartışılarak karar verilmesi. Özgün müzik üretimi neden gereklidir? tanımlanması ve tartışılması
● Projelerin örnekleri üzerinden müzik analizi vapmak.
● Geçmişten günümüze film be belgesel müziklerinin ve analiz edilmesi
|
• Projede müziğin öneminin değerlendirilmesi |
11) |
● Bu yıl Oskar ödülü alan sanat yönetmeninin tanıtılması
● Film üzerinden tartışma ve analiz edilmesi
|
● Konunun değerlendirilmesi |
12) |
● Reklam filmlerinin örnekleri üzerinden tartışılması
● Reklamların analiz edilmesi
● Yurt dışı reklamlar ve karşılaştırma
|
konunun değerlendirmesi |
13) |
● Klip ve klip çalışmalarında Sanat yönetmeninin görevinin tanıtılması
● Çeşitli kliplerin izlenerek analiz edilmesi
|
● Konunun değerlendirilmesi |
14) |
● Belgesel film üzerinde çalışma
● Sanat yönetimi açısından belgeselin analiz edilmesi
|
● Konunun değerlendirilmesi |
15) |
genel tekrar |
genel tekrar |
16) |
final sınavı |
final sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
2 |