Sanat ve Kültür Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SKY208 | ||||||||
Ders İsmi: | Kültürel Kurumların Tarihi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, okumalar ve örnekler kullanılarak, Türkiye’de kültür kurumların ve mekânların Türkiye’ye özgü süreçleri, dinamikleri ve perspektifleri konularında bilgilendirmeyi amaçlar. • Uluslararası kültür ve sanat kurumlarının tarihsel süreci, politikaları ve yöntemleri konularını tanımlamak ve tartışmak • Tarihsel süreç içerisin değişime uğrayan kültür kurumlarında misyon, programlama ve seyirci ilişkisi konularını analiz etmek • Müzecilik ve sergile teknikleri alanlarındaki problemleri çözmenin olası yolları içinden en uygun olanına karar verebilme yetisini tartışmak • Uluslararası sanat sponsorluğu alanlarındaki problemleri çözmenin olası yollarını tartışmak • Uluslararası festival geleneğinin tarihsel süreci ve yöntemleri konularını tanımlamak ve tartışmak |
Dersin İçeriği: | WEEK 1 • Öğrencilere dersin tanıtılması • Ders Programı • Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması Ders programının tartışılması Ders programnın incelenmesi Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 2 • 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin tanımlanması • Koleksiyonculuk ve müzeciliğin ilk örnekleri konularının değerlendirilmesi • 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin değerlendirilmesi Ders anlatımı Grup içi tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 3 • Ferrante Imperato’nun nadire kabinesinin tanımlanması • Batı toplumlarında ilk sergileme ve koleksiyon yapım aşamalarının analiz edilmesi • Ferrante Imperato’nun değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 4 • 20. Yüzyıl müzeciliğin tanımlanması ve değerlendirilmesi • 20. Yüzyıl müzevirlik estetiğinin değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 5 • Fransa’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • Louvre Müzesi’nin analiz edilmesi • Fransa’da müzeciliğin değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 6 • İngiltere’de müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • British Müzesi’nin analiz edilmesi • İngiltere’de müzeciliğin değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 7 • Amerika’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • Smithsonian Müzesi’nin analiz edilmesi • Amerika’da müzeciliğin değerlendirilmesi Tartışma Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 8 • 7 haftada yer alan ders içerikleri • Ara Sınav - WEEK 9 • 20. yüzyıl modern Sanat müzelerinin tanımlanması ve tartışılması • MoMA, Tate Modern ve Guggenheim müzeleri örnekler üzerinden tarihlerinin, yapılarının ve çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi • 20. yüzyıl modern Sanat müzeciliğin değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 10 • 20. yüzyıl modern Sanat müzelerinin tanımlanması ve tartışılması • Centre Pompidou, Reina Sofía ve Pinakothek der Moderne müzeleri örnekler üzerinden tarihlerinin, yapılarının ve çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi • 20. yüzyıl modern Sanat müzeciliğin değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 11 • Sanatçı Müzeleri kavramının tanımlanması ve tartışılması • Marcel Duchamp’ın, Joseph Cornell’in, Joseph Beuys’ın ve Claes Oldenburg’ın müze çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi • Sanatçı Müzeleri kavramının değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 12 • Andy Warhol’un fabrikasının tanıtılması • Fabrikanın faaliyetlerinin kültür-sanat alanında analiz edilmesi • Fabrika’nın değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 13 • Bienel kavramı ve işlevinin tanımlanması ve tartışılması • Bienel kavramının değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 14 • Atölye kavramı ve işlevinin tanımlanması ve tartışılması • Atölye kavramının değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Final Sınavı için okumaların verilmesi WEEK 15 • 14 haftada yer alan ders içerikleri Final Sınavı - |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Öğrencilere dersin tanıtılması • Ders Programı • Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması | Ders programının tartışılması Ders programnın incelenmesi |
2) | • 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin tanımlanması • Koleksiyonculuk ve müzeciliğin ilk örnekleri konularının değerlendirilmesi | • 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin değerlendirilmesi |
3) | • Ferrante Imperato’nun nadire kabinesinin tanımlanması • Batı toplumlarında ilk sergileme ve koleksiyon yapım aşamalarının analiz edilmesi | • Ferrante Imperato’nun değerlendirilmesi |
4) | • 20. Yüzyıl müzeciliğin tanımlanması ve değerlendirilmesi | • 20. Yüzyıl müzevirlik estetiğinin değerlendirilmesi |
5) | • Fransa’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • Louvre Müzesi’nin analiz edilmesi | • Fransa’da müzeciliğin değerlendirilmesi |
6) | • İngiltere’de müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • British Müzesi’nin analiz edilmesi | • İngiltere’de müzeciliğin değerlendirilmesi |
7) | • Amerika’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • Smithsonian Müzesi’nin analiz edilmesi | • Amerika’da müzeciliğin değerlendirilmesi |
8) | • 7 haftada yer alan ders içerikleri | ara sınav öncesi |
9) | ara sınav | ara sınav |
10) | • 20. yüzyıl modern Sanat müzelerinin tanımlanması ve tartışılması • MoMA, Tate Modern ve Guggenheim müzeleri örnekler üzerinden tarihlerinin, yapılarının ve çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi | • 20. yüzyıl modern Sanat müzeciliğin değerlendirilmesi |
11) | • 20. yüzyıl modern Sanat müzelerinin tanımlanması ve tartışılması • Centre Pompidou, Reina Sofía ve Pinakothek der Moderne müzeleri örnekler üzerinden tarihlerinin, yapılarının ve çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi | • 20. yüzyıl modern Sanat müzeciliğin değerlendirilmesi |
12) | • Sanatçı Müzeleri kavramının tanımlanması ve tartışılması • Marcel Duchamp’ın, Joseph Cornell’in, Joseph Beuys’ın ve Claes Oldenburg’ın müze çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi | • Sanatçı Müzeleri kavramının değerlendirilmesi |
13) | • Andy Warhol’un fabrikasının tanıtılması • Fabrikanın faaliyetlerinin kültür-sanat alanında analiz edilmesi | • Fabrika’nın değerlendirilmesi |
14) | • Bienel kavramı ve işlevinin tanımlanması ve tartışılması | • Bienel kavramının değerlendirilmesi |
15) | • Atölye kavramı ve işlevinin tanımlanması ve tartışılması | • Atölye kavramının değerlendirilmesi |
16) | final | final |
Ders Notları / Kitaplar: | Makaleler haftalık olarak verilmektedir. Articles are given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Artun, Ali Ed., Sanatçı Müzeleri, İstanbul: İletişim, 2005 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | |||||||
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. | |||||||
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | |||||||
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||||
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | 2 |
2) | 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. | 3 |
3) | 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
6) | - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 4 |
7) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Uygulama | 16 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 9 |
Sunum / Seminer | 8 | 22 |
Proje | 2 | 6 |
Ödevler | 14 | 19 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 110 |