DHF315 Endodonti IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHF315
Ders İsmi: Endodonti II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: DHF215 - Endodonti I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ENVER SEDAT KÜÇÜKAY
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, Endodonti kliniğinde düzen ve işleyişin tanımlanması; anamnez, klinik ve radyografik muayene bulgularının endodontik açıdan yorumlanması; sterilizasyon ve çapraz
enfeksiyon kontrolü; tanı ve endodontik tedavi planlaması; endodontide lokal anestezi teknikleri; vital ve devital dişlerde endodontik tedavinin aşamaları; pulpa hastalıkları ve pulpa nekrozu; kök kanallarının biyomekanik preparasyonu ve dezenfeksiyonu; kök kanalı dolgu maddelerinin temel özellikleri; kök kanalı doldurma yöntemleri; endodontide uygulama hatalarının tanımlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: • Hastadan medikal ve dental anamnez almasının anlatılması
• Ağız-dışı ve ağız-içi klinik muayene yöntemlerinin açıklanması ve uygulanması; klinik ve radyografik muayene bulgularının endodontik tanı ve tedavi açısından yorumlanması
• Sterilizasyon kurallarının öğrenilmesi; çapraz enfeksiyondan korunma yollarınının uygulanması
• Endodontik tedavi gerektiren hastalara tanı konması ve tedavi planlamasının yapılması
• Endodontide kullanılan lokal anestezi tekniklerininin anlatılması ve uygulanması
• Pulpa hastalıklarında rol oynayan etyolojik faktörlerin ve sonuçta ortaya çıkan değişimlerin anlatılması
• Pulpa hastalıklarını sınıflandırının sınıflandırılması
• Geleneksel kök kanalı şekillendirme, yıkama ve doldurma tekniklerininin avantaj ve dezavantajlarını bilinmesi ve uygulanması
• Endodontik tedavi sırasında ortaya çıkabilecek iyatrojenik hataların ve sonuçlarının açıklanması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Hastadan medikal ve dental anamnez almasını bilir ve bulguları endodontik tanı ve tedavi açısından yorumlar. • Ağız-dışı ve ağız-içi klinik muayene yöntemlerini bilir ve uygular; klinik ve radyografik muayene bulgularını endodontik tanı ve tedavi açısından yorumlar. • Sterilizasyon kurallarını bilir ve uygular; çapraz enfeksiyondan korunma yollarını bilir ve uygular. • Endodontik tedavi gerektiren hastalara tanı koyabilir ve tedavi planlaması yapabilir. • Endodontik tedavide radyografinin önemini bilir; röntgen çekebilir ve radyografiyi okuyabilir. • Endodontide kullanılan lokal anestezi tekniklerini bilir ve uygular. • Pulpa hastalıklarında rol oynayan etyolojik faktörleri ve sonuçta ortaya çıkan değişimleri bilir. • Pulpa hastalıklarını sınıflandırır, klinik ve radyografik bulgularını, tedavi yöntemlerini bilir ve uygular. • Pulpa nekrozunun etyolojisini, klinik ve radyografik bulgularını bilir, teşhis ve tedavi yöntemlerini tanımlar. • Geleneksel kök kanalı şekillendirme, yıkama ve doldurma tekniklerininin avantaj ve dezavantajlarını bilir ve uygular. • Endodontik tedavi sırasında ortaya çıkabilecek iyatrojenik hataları ve sonuçlarını bilir ve hata yapmamak için özenli çalışır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Klinikte endodontik düzen ve işleyiş • Klinikte uyulması gereken kuralların açıklanması • Endodontide klinik işleyişin tanıtılması • Klinikte uyulması gereken kuralların belirlenmesi Yok
2) • Pulpanın histolojik özellikleri • Pulpanın histolojik özelliklerinin açıklanması • Tıbbi ve dental anamnezin alınması • Ağız-dışı ve ağız-içi klinik muayenenin yapılması • Tanı radyografisinin değerlendirilmesi Yok
3) • Pulpa iltihapları ve dejenerasyonlarının etyolojisi • Pulpa iltihaplarının ve dejenerasyonlarının etyolojisinin tanımlanması • Tıbbi ve dental anamnezin alınması, • Ağız-dışı ve ağız-içi klinik muayenenin yapılması • Tanı radyografisinin değerlendirilmesi Yok
4) • Pulpa hiperemisi • Pulpa hiperemisinin açıklanması • Tıbbi ve dental anamnezin alınması, • Ağız-dışı ve ağız-içi klinik muayenenin yapılması • Tanı radyografisinin değerlendirilmesi Yok
5) • Pulpitis seroza ve pulpitis purulenta • Pulpa hastalıkların tanımlanması • Tıbbi ve dental anamnezin alınması, • Ağız-dışı ve ağız-içi klinik muayenenin yapılması • Tanı radyografisinin değerlendirilmesi Yok
6) • Pulpa hastalıkları ile ilgili probleme dayalı öğrenme • Pulpa hastalıkların tanımlanması • Anamnez, klinik ve radyografik muayene bulgularının değerlendirilmesi ve yorumlanması Yok
7) • Pulpa nekrozu, kangreni ve soysuzlaşmalar • Pulpa nekrozunun, kangreninin ve soysuzlaşmalarının tanımlanması • Anamnez, klinik ve radyografik muayene bulgularının değerlendirilmesi ve yorumlanması Yok
8) • Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi • 1. Ara Sınav Yok
9) • Döner aletlere giriş • Döner aletlerin ve çalışma prensiplerinin tanımlanması • Anamnez, klinik ve radyografik muayene bulgularının değerlendirilmesi ve yorumlanması Yok
10) • Klinikte kullanılan radyografi yöntemleri • Klinikte kullanılan radyografi yöntemleri • Endodontik tedavi endikasyonunun belirlenmesi ve tanının konması Yok
11) • Klinik işleyişin probleme dayalı sorgulanması • Klinik işleyişin probleme dayalı sorgulanması • Endodontik tedavi endikasyonunun belirlenmesi ve tanının konması Yok
12) • Endodontide çapraz enfeksiyon kontrolü ve sterilizasyon • Endodontide çapraz enfeksiyon kontrolünün ve sterilizasyonun tanımlanması • Endodontik tedavi endikasyonunun belirlenmesi ve tanının konması Yok
13) • Endodontik tedavide ilk muayene ve teşhis • Endodontik tedavide ilk muayene ve teşhis yöntemlerinin açıklanması • Endodontik tedavi endikasyonunun belirlenmesi ve tanının konması Yok
14) • Endodontide hasta muayenesi • Endodontide hasta muayenesinin esaslarının açıklanması • Endodontik tedavi endikasyonunun belirlenmesi ve tanının konması Yok
15) • Pulpa canlılığının incelenmesi • Endodontide pulpa canlılığının incelenme yöntemleri • Endodontik tedavi endikasyonunun belirlenmesi ve tanının konması Yok
16) • Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi • 2. Ara Sınav Yok
17) • Endodontide lokal anestezi teknikleri • Endodontide kullanılan lokal anestezi tekniklerinin tanımlanması, • Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması Yok
18) • Kök kanalı şekillendirme yöntemleri • Kök kanallarının şekillendirme yöntemlerinin tanımlanması, • Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması Yok
19) • Kök kanallarının şekillendirilmesi ve şekillendirme yöntemlerinin probleme dayalı irdelenmesi • Kök kanalı şekillendirme yöntemlerinin probleme dayalı irdelenmesi • Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması Yok
20) • Kök kanalı dolgu maddeleri • Kök kanalı dolgu maddelerinin tanımlanması • Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması Yok
21) • Kök kanallarının doldurulması ve doldurma yöntemleri • Kök kanalı doldurma yöntemlerinin açıklanması • Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması Yok
22) • Kök kanalı tedavisi tekrarının endikasyonları ve teknikleri • Kök kanalı tedavi tekrarının endikasyonlarının açıklanması • Kök kanalı tedavi tekrarınıa dair yöntemlerin açıklanması • Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması Yok
23) • Kök kanal tedavisinin probleme dayalı sorgulanması • Kök kanalı tedavisinin probleme dayalı olarak sorgulanması • Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması Yok
24) • Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi . 3. Ara Sınav
25) • Kök kanalı tedavisinin komplikasyonları • Kök kanalı tedavisinde şekillendirme prosedürünün probleme dayalı olarak sorgulanması • Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması Yok
26) • Kök kanallarının yıkanması sırasında oluşan komplikasyonlar • Kök kanalı tedavisinde irrigasyon prosedürünün probleme dayalı olarak sorgulanması • Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması Yok
27) • Kök kanallarının doldurulması sırasında oluşan komplikasyonlar • Kök kanalı tedavisinde doldurma prosedürünün probleme dayalı olarak sorgulanması • Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması Yok
28) • Kök kanallı tedavisi tekrarı sırasında oluşan komplikasyonlar • Kök kanalı tedavisi tekrarı prosedürünün probleme dayalı olarak sorgulanması • Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması Yok
29) • Endodontik tedavi görmüş dişlerin restorasyonu • Kök kanalı tedavisi yapılmış dişlerin restorasyonuna dair genel esasların açıklanması • Kuronal restorasyonların öneminin anlatılması Yok
30) • Endodontik tedavi sırasında karşılaşılan komplikasyonların irdelenmesi • Endodontik tedavi sırasında karşılaşılan komplikasyonların irdelenmesi • Endodontik tedavisi yapılmış dişlerin koronal restorasyonlarının tamamlanması Yok
31) • Genel Tekrar • Sene boyunca öğrenilen derslerin genel tekrarının yapılması Yok
32) • Öğrencilerin final sınavı ile değerlendirilmesi • Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cohen’s Pathways of the pulp 10 th edition
Mosby; 10 edition (May 24, 2010) by Kenneth M. Hargreaves, Louis H. Berman. ISBN-13: 978-0323064897
Diğer Kaynaklar: Problem solving in Endodontics: Prevention, Identification and Management 5 th Edition
Mosby; 5 edition (August 20, 2010) by James L. Gutmann and Paul E. Lovdahl. ISBN-13: 978-0323068888

Treatment of Endodontic Infections
Quintessence Pub Co; 1 edition (January 31, 2011) by Jose F. Siqueira. ISBN-13: 978-1850972051

Endodontic Radiology
Wiley-Blackwell; 2 edition (October 16, 2012) by Bettina Basrani. ISBN-13: 978-0470958490

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. 3
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. 4
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. 5
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Gözlem
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 16 % 20
Ara Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 2 56
Uygulama 28 4 112
Derse Özgü Staj 28 4 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 2 56
Ara Sınavlar 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 340