Tiyatro | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TİY464 | ||||||||
Ders İsmi: | Performans IV | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BARBARA SHIRLEY ALKHATIB | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin daha önce almış veya almakta odluğu derslerin bir oyun projesi üzerinde sentezlendiği ve bunun metinden sahneye tüm aşamalarının uygulanması amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Rol çözümleme, karakter yaratma,dramaturgi, dekor, makyaj, efekt, ışık gibi alınan tüm derslerin bileşkesinin sunulduğu serbest sahne parçalarından uygulama örnekleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin işlenmesinde izlenecek yöntemler | |
2) | Sahnelenmesi düşünülen eserlerin toplanması | |
3) | Sahnelenmesi düşünülen eserin ortam çözümlemesi, dramaturgi çözümlemesi, oyunun kimlik çözümlemesi ve yazılı rapor üzerinden değerlendirme | |
4) | Seçilen oyunun, sahnenin oynanması ve değerlendirme-tartışma | |
5) | Sahnelenmesi düşünülen eserin ortam çözümlemesi, dramaturgi çözümlemesi, oyunun kimlik çözümlemesi ve yazılı rapor üzerinden değerlendirme | |
6) | Seçilen oyunun, sahnenin oynanması ve değerlendirme-tartışma | |
7) | vize sınavları | |
8) | Sahnelenmesi düşünülen eserin ortam çözümlemesi, dramaturgi çözümlemesi, oyunun kimlik çözümlemesi ve yazılı rapor üzerinden değerlendirme | |
9) | Prova alınması | |
10) | Prova | |
11) | Prova | |
12) | Prova | |
13) | Prova | |
14) | Prova | |
15) | Final sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | . |
Diğer Kaynaklar: | Özdemir Nutku, Sahne Bilgisi Özdemir Nutku, Oyun Yönetmeninin Çalışması, A.Ü. DTCF Yayınaları, Ankara 1974 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sanat akımları kavranır. | |||||||||||||
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek | |||||||||||||
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma | |||||||||||||
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. | |||||||||||||
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | |||||||||||||
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi | |||||||||||||
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. | |||||||||||||
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. | |||||||||||||
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. | |||||||||||||
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak | |||||||||||||
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek | |||||||||||||
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak | |||||||||||||
13) Rejisörlük bilgisi edinilir | |||||||||||||
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat akımları kavranır. | 5 |
2) | Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek | 4 |
3) | Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma | 4 |
4) | Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. | 3 |
5) | Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | 4 |
6) | Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi | 4 |
7) | Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. | 3 |
8) | Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. | 3 |
9) | Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. | 3 |
10) | Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak | 3 |
11) | Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek | 3 |
12) | Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak | 4 |
13) | Rejisörlük bilgisi edinilir | 4 |
14) | Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir | 4 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Rol oynama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |