TİY464 Performans IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar TiyatroÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tiyatro
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TİY464
Ders İsmi: Performans IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BARBARA SHIRLEY ALKHATIB
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin daha önce almış veya almakta odluğu derslerin bir oyun projesi üzerinde sentezlendiği ve bunun metinden sahneye tüm aşamalarının uygulanması amaçlanır.
Dersin İçeriği: Rol çözümleme, karakter yaratma,dramaturgi, dekor, makyaj, efekt, ışık gibi alınan tüm derslerin bileşkesinin sunulduğu serbest sahne parçalarından uygulama örnekleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin işlenmesinde izlenecek yöntemler
2) Sahnelenmesi düşünülen eserlerin toplanması
3) Sahnelenmesi düşünülen eserin ortam çözümlemesi, dramaturgi çözümlemesi, oyunun kimlik çözümlemesi ve yazılı rapor üzerinden değerlendirme
4) Seçilen oyunun, sahnenin oynanması ve değerlendirme-tartışma
5) Sahnelenmesi düşünülen eserin ortam çözümlemesi, dramaturgi çözümlemesi, oyunun kimlik çözümlemesi ve yazılı rapor üzerinden değerlendirme
6) Seçilen oyunun, sahnenin oynanması ve değerlendirme-tartışma
7) vize sınavları
8) Sahnelenmesi düşünülen eserin ortam çözümlemesi, dramaturgi çözümlemesi, oyunun kimlik çözümlemesi ve yazılı rapor üzerinden değerlendirme
9) Prova alınması
10) Prova
11) Prova
12) Prova
13) Prova
14) Prova
15) Final sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: .
Diğer Kaynaklar: Özdemir Nutku, Sahne Bilgisi Özdemir Nutku, Oyun Yönetmeninin Çalışması, A.Ü. DTCF Yayınaları, Ankara 1974

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Sanat akımları kavranır.
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır.
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır.
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir.
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir.
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak
13) Rejisörlük bilgisi edinilir
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat akımları kavranır. 5
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek 4
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma 4
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. 3
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak 4
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi 4
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. 3
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. 3
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. 3
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak 3
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek 3
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak 4
13) Rejisörlük bilgisi edinilir 4
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Rol oynama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100