Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders tanıtımını yapar.
• Örgütsel Davranış bilim dalı hakkında giriş düzeyinde bilgi verir.
• Örgütsel Davranışın tanımını yapar.
• Örgütsel Davranışta incelenen temel kavram ve konuları açıklar.
• Yönetim konusunda giriş düzeyinde bilgi verir.
|
|
2) |
• Kişilik nedir, tanımlar.
• Kişiliğin ölçümünü inceler.
• Kişiliği belirleyen faktörleri inceler.
• Kişilik modellerini tartışır.
• Bireysel değerler nedir, açıklar.
• Kişi-İş Uyumu ve Kişi-Örgüt Uyumunu açıklar.
• Hofstede’nin kültürleri değerlendirme çerçevesini inceler.
• Kültürleri değerlendirmede GLOBE çerçevesini inceler.
|
1.Bölümün okunması |
3) |
• Tutumun öğelerini tanımlar.
• Tutumunun boyutlarını tanımlar.
• Tutum, tek başına davranışı meydana getirebilir mi, açıklar.
• Tutum değişiminde Bilişsel Çelişki Kuramını ve Heider’in Denge Kuramını inceler.
• Tutumların ölçülmesi hakkında bilgi verir.
• İş tatmini nedir, tanımlar.
• İş tatminin ölçümünü inceler.
• İş tatmininin çalışan davranışlarına etkisini açıklar.
|
5. Bölümün okunması |
4) |
• Algıyı etkileyen faktörleri tanımlar.
• Atıf Teorisinin öğelerini açıklar.
• Sosyal algılamada kullanılan kısayollarını ve yapılan atıf hatalarını inceler.
• Rasyonel Karar Verme Modeli, Sınırlı Rasyonellik ve Sezgisel Karar Almayı açıklar.
• Karar vermede sıkça rastlanan önyargılar ve yanılgıları inceler.
• Karar vermeyi etkileyen bireysel ve örgütsel faktörleri açıklar.
• Karar verme sürecinde etik kavramını inceler.
• Karar verme sürecinde yaratıcılık kavramını inceler.
|
3. Bölümün okunması |
5) |
• Motivasyonun üç temel öğesini tanımlar.
• İhtiyaçlar Hiyerarşisi Teorisini açıklar.
• Teori X ve Teori Y yi açıklar.
• Çift Faktör Teorisini açıklar.
• Öz Kararlılık Teorisini açıklar.
• Bilişsel Değerleme Teorisini açıklar.
• Hedef Belirleme Teorisini açıklar.
• Öz Yetkinlik Teorisini açıklar.
• Pekiştirme Teorisini açıklar.
• Örgütsel Adalet kavramını açıklar.
• Beklenti Teorisini açıklar.
|
6. Bölümün okunması |
6) |
• Grup kavramını tanımlar.
• Grup türlerini inceler.
• İnsanlar neden gruba katılırlar, inceler.
• Beş Aşamalı Grup Gelişim Modelini açıklar.
• Gruplarda roller, normlar, statü, büyüklük ve dayanışmayı tanımlar.
• Grup kararlarının güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder.
• Grup Düşüncesi kavramını tanımlar.
• Beyin fırtınası, nominal grup tekniği gibi gruplarda karar verme tekniklerini inceler.
|
7. Bölümün okunması |
7) |
• Takım nedir, tanımlar.
• Takım türlerini özellikleri bakımından inceler.
• Takım Etkililiği Modelini açıklar.
• Bağlam, takımın yapısı, iş dizaynı ve takım süreçleri gibi takımların temel bileşenlerini detaylı olarak inceler.
• Takımlarda anahtar rolleri tanımlar.
|
9. Bölümün okunması |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
• İletişim sürecinin temel parçalarını tanımlar.
• Biçimsel ve biçimsel olmayan iletişimi açıklar.
• Aşağıya doğru, yukarıya doğru, yatay ve çapraz iletişimi tanımlar.
• Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişimi tanımlar.
• İletişim kanallarını bilgi zenginliğine göre sıralar.
• İletişimde kültürel engelleri inceler.
|
|
10) |
• Liderlik ve yönetim arasındaki farkı açıklar.
• Liderlikte Özellikler Teorisini açıklar.
• Liderlikte Davranışçı Teorileri açıklar.
• Durumsal Liderlik Teorilerini açıklar.
• Lider-üye Etkileşimi Teorisini açıklar.
• Karizmatik Liderlik Ve Dönüştürücü Liderlik Teorilerini açıklar.
• Otantik Liderlik nedir, açıklar.
• Liderliğin etik gereklerini inceler.
• Liderin güvenilirliğini inceler.
|
11.Bölümün okunması |
11) |
• Resmi güç ve kişisel gücü tanımlar.
• Zorlayıcı güç, ödül gücü ve yasal gücü tanımlar.
• Uzmanlık gücü ve karizmatik gücü tanımlar.
• Güç veya etkiye yönelik dokuz taktiği açıklar.
• İş yerindeki eşit olmayan güç nedir, açıklar.
• Örgütlerde politik davranışı açıklar.
• Meşru ve meşru olmayan politik davranışları tanımlar.
• Politik davranışın neden ve sonuçlarını inceler.
• Savunmacı davranışları inceler.
|
12.Bölümün okunması |
12) |
• Çatışma türlerini inceler.
• Çatışma yönetim tekniklerini inceler.
• Müzakere sürecinde hakemin rollerini açıklar.
• Müzakerede dağıtımcı ve bütünleştirici pazarlık yöntemlerini açıklar.
• Sabit pasta ve bütünleştirici pazarlık yöntemlerini açıklar.
• Müzakere etkinliğinde bireysel farklılıkları inceler.
|
13.Bölümün okunması |
13) |
• Yaygın örgüt biçimlerini inceler.
• Bürokrasinin özelliklerini tanımlar.
• Sanal örgüt nedir, tanımlar.
• Sınırsız örgüt nedir, tanımlar.
• Mekanik ve organik örgüt modellerini tanımlar, karşılaştırır.
• Matriks örgüt yapısını tanımlar.
|
14.Bölümün okunması |
14) |
• Örgüt kültürünün birey ve örgüt üzerindeki fonksiyonel olan ve olmayan etkilerini karşılaştırır.
• Örgüt kültürünün yaratılması ve devam ettirilmesinde etkili olan faktörleri açıklar.
• Etik bir kültürüm nasıl yaratılacağını açıklar.
• Olumlu örgüt kültürünü tanımlar.
• Manevi kültürün özelliklerini tanımlar.
|
15.Bölümün okunması |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|