Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders izlencesini tanımlar
• Dönem projesini açıklar, öğrenciden beklenen çıktıları açıklar
• Uluslararası işletmeciliği tanımlar
• Uluslararası işletmecilik dersinin önemini kavrar
|
Yok |
2) |
• Küreselleşme sürecini tanımlar
• Küreselleşmenin piyasaya ve üretim faktörlerine olan etkilerini açıklar
• Küreselleşme olgusunun yayılmasına neden olan unsurları tartışmak |
Ders izlencesi üzerinden geçmek ve ilgili kitabı temin etmek |
3) |
• Politik sistemleri tanımlar
• Politik riskleri tanımlar ve yöneticislerin bu risklerin etkilerini nasıl azaltabileceklerini tartışır
• Yasal sistemleri tanımlar
• Uluslararası işletmecilikte etik ve kurumsal sosyal sorumluluk olgularının önemini açıklar
• Uluslararası ilişkilerin uluslararası işletmecilik faaliyetlerini nasıl etkileyeceğini açıklar
|
Ödev: Can (2012), 1. Konunun okunması sf. 1-10. |
4) |
• Kültür kavramını tanımlar
• Ulusal kültür ve alt kültür kavramlarını tanımlar ve önemlerini açıklar
• Kültürün bileşenlerini listeler ve uluslararası işletmecilik üzerindeki etkilerini açıklar
• Fiziksel çevrenin ve teknolojinin kültür üzerindeki etkilerini açıklar
• Kültür kavramında sınıflandırmak üzere 2 teori üzerinde tartışır ve teorilerin uygulamadaki faydalarını açıklar
• Devlet güdümlü ekonomi kavramını tanımlar ve bu trenddeki düşüşün sebeplerini açıklar
• Karma ekonomilerin özelliklerini listeler ve özelleştirmeler için önemini vurgular
|
2 ve 3. Konuların sonundaki soruların sınıfta tartışmak üzere cevaplanması |
5) |
• Uluslararası ticaret hacmi ve dünyadaki üretilen ürün hacmi arasındaki ilişkiyi tanımlar
• Tarihte ticaret yapma akımlarını tartışır
• Merkantilizmi tanımlar ve dünya güçleri ve koloniler üzerindeki etkilerini açıklar
• Mutlak avantaj ve göreceli avantajlar teorilerini açıklar ve karşılaştırır
• Uluslararası ürün yaşam eğrisi ve factor donanımları teorilerini açıklar
• Yeni Ticaret ve Ulusların Rekabet Edebilme Avantajı Teorilerinin açıklar |
Proje konusu ile ilgili işletme seçilir ve takım üyelerinin isimleri ile birlikte öğretim üyesine bildirilir.
Dönem projesi üzerinde çalışma
|
6) |
• Devletin ticarete müdahalesinde politik, ekonomik ve kültürel unsurları tanımlar
• Uluslararası ticaretin geliştirilmesine yönelik olarak devletlerin uyguladıkları yöntemleri listeler ve açıklar
• Uluslararası ticaretin kısıtlanmasına yönelik olarak devletlerin uyguladıkları yöntemleri listeler ve açıklar
• Dünya Ticaret Örgütünün serbest ticaretteki önemini açıklar ve tartışır
• İşletme-Devlet İlişkilerini açıklar.
• Devletin ticari faaliyetler üzerindeki etkisini açıklar
• Kambiyoyu açıklar ve uluslararası pazarlarda kambiyo faaliyetlerini tanımlar
|
Ödev: Uluslararası Yönetim Vaka Uygulaması (5. Ve 6. Bölümlerin okuması ve online gönderilecek soruların cevaplanması.
Dönem projesi üzerinde çalışma
|
7) |
• Uluslararası strateji belirleme sürecini tanımlar
• Kurumsal düzeyde stratejik alternatifleri açıklar ve örneklendirir
• Stratejik iş birimi (SBU) düzeyinde stratejik alternatifleri açıklar ve örneklendirir.
• İşletmelerin ihracat, ithalat faaliyetlerini nasıl yürüttüklerini açıklar.
• İhracat ve ithalat faaliyetlerinde finansman sağlayıcı araçları tanımlar.
• Uluslararası işletmecilikte pazara giriş yöntemlerini tanımlar
• Uluslararası işletmecilikte farklı yatırım yöntemlerini tanımlar |
Dönem projesi üzerinde çalışma |
8) |
Vize sınavı |
Yok |
9) |
• Doğrudan Yabancı Yatırım şekillerini kurulma nedenleriyle tanımlar
• Doğrudan Yabancı Yatırım konuların yönetimsel unsurların önemini açıklar
• Devletlerin Doğrudan Yabancı Yatırımı sınırlandırmalarındaki ve gelişmelerine izin vermelerindeki nedenleri açıklar
|
Bölümden 1. den 7. Bölümün sonuna kadar olan konuların okunması |
10) |
• Organizasyonel yapılanmanın önemini açıklar
• Farklı organizasyonal yapılanmaları tanımlar ve avantaj ve dezavantajlarını açıklar
• Çalışma gruplarının günümüzdeki önemini açıklar
• Sanal ilişki ağı organizasyonlarının günümüzdeki önemini açıklar |
Dönem projesi üzerinde çalışma
Ödev: Sınıfta dağıtılan Örnek Olay uygulamasının sonraki derste tartışmak üzere okunması ve soruların önceden cevaplandırılması
|
11) |
• Küreselleşmenin uluslararası pazarlama faaliyetllerindeki etkisini açıklar
• Uluslararası ürün ve tanıtım stratejileri geliştirilirken yöneticilerin dikkate alması gereken faktörleri tanımlar ve sınıfta tartışır
• Uluslararası ürün fiyatlandırma stratejileri geliştirilirken yöneticilerin dikkate alması gereken faktörleri tanımlar ve sınıfta tartışır
• Uluslararası dağıtım stratejileri geliştirilirken yöneticilerin dikkate alması gereken faktörleri tanımlar ve sınıfta tartışır
|
Dönem projesi üzerinde çalışma |
12) |
• Uluslararası Operasyon Yönetimi Stratejilerini oluştururken dikkate alınması gereken unsurları belirler
• Fiziksel kaynakların temininde dikkate alınacak konuları listeler |
Dönem Projesini Taslak Kopyasının Ön İnceleme için Teslimi |
13) |
• Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimini tanımlar
• Uluslararası işletmelerin personel temini sürecinde başvurdukları stratejileri tartışır
• İşe alma ve yerleştirme sürecinde uluslararası işletmelerin karşı karşıya kaldıkları zorlukları tartışır.
• Uluslararası işletmelerin çalışanları ve yöneticilerin ücret paketlerini oluştururken dikkate almaları gereken faktörleri açıklar
• Uluslararası arenada işçi-işveren ilişkilerinin önemini tartışır ve konuyla ilgili dünyadaki farklı uygulamaları açıklar
|
Taslak Proje kopyalarının control sonrası öğrenciye geri verilmesi ve nihai haline getirilmesi için üzerinde çalışmaya devam edilmesi |
14) |
• Dönem projelerinin sunumlarını gerçekleştirir. |
Dönem projesi raporunun son haline getirilmesi ve proje sunumunun hazırlanması |
15) |
Final Sınavı |
Final sınavına çalışma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|